CFR Călători plătește 80 de milioane lei pentru modernizarea a 10 vagoane restaurant 

Compania CFR Călători a scos la licitație în SICAP un contract de 79 de milioane lei pentru lucrări de modernizare și mentenanță la 10 vagoane bar bistro pe care le are în operare, proiect finanțat prin PNRR și de la bugetul de stat. 
Contractul se întinde pe 12 ani, din care fectuarea lucrărilor de modernizare înseamnă trei ani, dar nu mai târziu de 1 iulie 2026, restul de nouă ani fiind mentenanța. „În stabilirea cantității serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmează a se achiziționa, exprimată în kilometri, s-au avut în vedere următoarele considerente: – pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi și o utilizare anuală de 347 zile/an, adică 190.850 km/an”.
Ofertele se deschid în 15 noiembrie, departajarea lor se face în funcție de preț și de componenta tehnică – cât va fi imobilizat fiecare vagon, câte revizii succesive vor fi necesare.
Licitația a mai fost ridicată în SICAP și în luna iunie, la același preț, însă a fost declarată anulată luna trecută, din cauza ofertei prea mari depuse de Remarul 16 Februarie, singurul ofertant în cadrul procedurii. Prețul a rămas același.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1084 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Vor avea manere sa poata fi impinse sau trase manual, dor nu circula cu viteza ca-l agata cu radarul militienii din boscheti !

  2. O mizerie mai mare decît în vagoanele de călători ale trenurilor C.F.R. nu vezi niciunde!
    Conductorii au fost dotați cu identificatoare electronice pentru bilete (comision la șăfi, ca și la „modernizarea” asta), da’ WC-urile din vagoane sunt acvarii pline, în care plutesc… șăfii mitici ai C.F.R.-ului.
    În vremea lu’ Ceașkă trenurile alea primitive circulau pe liniile foste austro-ungare cu 50-60 de kilometri/oră. Acum circulă cu 30-40 de kilometri/oră!
    Multe dintre gările mici nu mai au inscripții cu denumirea stației, iar noaptea nu au nici lumină! Cine nu cunoaște ruta nu știe unde a ajuns trenul și nu știe unde trebuie să coboare din tren.
    Liniile „de mare viteză” ce le pregătesc acum sunt de-tot-că’tu’: ACUM, la o viteză de 30-40 de kilometri/oră, vagoanele vibrează, trepidează, se balansează, iar îmbinările de șine se simt inclusiv pe porțiunile drepte de linie! Cum să pui un tren să circule cu 100-150 de kilometri/oră pe astfel de linii? Vor deraia trenurile unu’ după altu’.
    Miliarde de euro aruncate la gunoi de balkanicii puturoși și hoți. FERIȚI-VĂ DE C.F.R.!

  3. Finantat de PNRR? adica facem redresare si rezilienta tarii cu vagoane restaurant! al naibii pnrr cu cine l-a facut! dar intrebarea este oare cui plateste CFR aceasta suma?

  4. Vagoanele vor fi dotate cu salon special pentru nunti sau pentru sala de conferinte cu 400 de locuri (incepe nunta la Baia Mare si se termina la Constanta) ,restaurant,bar,cinematograf,cazino si sala de fitness cu piscina.80 de milioane nici nu e mult,s-a gandit ghinea foarte bine atunci cand a conceput pnrr-ul.Sper sa-l gratuleze romanii cu cate o flegma-n ochi anul viitor cand le va cersi votul.Pe el si pe toti useristii.

  5. Au inceput si romanii sa faca afaceri , un lucru minunat! Expertii spun ca investitia v-a fi amortizata cam intr-o mie de ani. Gurile rele insa , spun ca dupa renovarea acestor vagoane se vor inregistra pierderi de 80 de milioane de lei lunar!

  6. Calin Mitica si dezastrul dela CFR va castiga afacerea. Se pricepe recidivistul,cu doua chile de vopsea la un vagon,a sparlit meleonele.Parandaraturie se vor imparti dupa merit,nu frateste.

  7. Dom’ Marcel,ziceai mai alaltaieri ca ” gata cu smecheriile ” in Romania.Uite ca nu e gata.Lui Grindeanu si gasca lui,i-o fi spus cineva ca garile alea depe care curg zdrentele AU FOST RENOVATE,STRALUCESC IN SOARE.Poti merge cu incredere in WC-urile din gari si din trenuri.Nu mai e pericol de moarte,miroase a dezinfectant parfumat,ca in Tarile neesuate.Calea de rulare a fost recoditionata ptr. viteze de 140 Km/ora.Trenurile nu mai intarzie cu saptamanile.Vara nu mai mori de cald sufocat in trenurile defectate in camp,iarna nu mai mori inghetat de frig.Locomotivele noi duduie ca economia lui SoCatzu.Si-atunci ce s-au sfatuit jmecherii dela CFR,ba daca nu mai avem ce face cu banii,hai sa reconditionam 10 putregaiuri de vagon restaurant.Le-a crescut puterea de cumparare romanilor,ar vrea si ei sa ia masa la vagon restarant,ca mai stii, daca da dracu si se mai defecteaza vreun tren,sa aiba oamenii unde manca si bea,nu ca pana acum.Calin Mitica si dezastrul dela CFR,deabia asteapta sa mai incaseze neste meleoane.Ce, nu-l cunoasteti pe recidvistul Calin Mitica,finul lui Ponta si al lui nas Floreo,G.Maior ?Colectorul de fier vechi dn comuna Toflea,ala care cu cativa ani in urma a adus din Franta pe 2 lei si a vadut CFR-ului pe milioane de lei vagoane trimise la casare,pe care Calin Mitica le-a tot asa reconditionat cu azbest,pericol de cancer pt. calatori.Ce conteaza ca pt. 80 meleoane de lei puteu fi cumparate vagoane noi,numai prostii ar face asa ceva,sa te lipsesti de parandaratgarantat.Mitica e om serios,verificat,cum nu plateste ” cotizatia ” la timp,hopa si Dosarul cu pisica moarta.Deci Dom’ Marcel,ai luat-o deandaratelea cu ” Gata cu smecheriile „.Trebuia sa incepi cu ” gata cu jmecherii „.Asa ca totul a ramas ca in tren.Ne facem ca lucram,alta smecherie verificata,treaba ca la romani.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.