Cum facem cu Educația. Ministrul Daniel David își apără revelația

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că după adoptarea noilor planuri-cadru pentru liceu se va lucra la programe și conținuturi, precizând că cele dintâi reprezintă un element fundamental, iar sistemul educațional are nevoie de conținuturi mai relevante.

Daniel David a fost prezent la deschiderea oficială a conferinței ‘Forumul național al bunelor practici în educație’.

‘După ce vor fi adoptate planurile-cadru, urmează un proces foarte important. Proiectul RECRED, cel pe care îl prezentăm, astăzi, aici, constituie oarecum cadrul în care se vor desfășura ceilalți pași și, sigur, va asigura și bugetul pentru multe activități care vor fi desfășurate acolo. După planurile-cadru, adică după ce știm ce discipline, câte ore vom lucra la programe, la conținuturi. Programele reprezintă un element cheie, fundamental. Mesajul meu a fost că avem nevoie de conținuturi mai relevante, mai aerisite și că este mai bine să predai mai puțin, dar relevant și bine, decât mai mult, dar irelevant și prost. Acolo, principala schimbare va fi legată de faptul că cel puțin 25% din timpul alocat unei discipline va trebui să fie focalizat pe altceva decât o facem în mod obișnuit’, a susținut ministrul Educației și Cercetării.

Potrivit acestuia, după ce au predat, profesorii vor trebui să facă activități remediale, de ‘consolidare’, pentru elevii care nu au ajuns la un nivel acceptabil.

‘După ce ai predat, după ce ai avut ora-lecție, va trebui să faci consolidare, va trebui să faci activități remediale pentru cei care nu au reușit să ajungă la un nivel acceptabil. Trei – unde stăm foarte prost, și anume la modul în care aplici competențele dobândite la viața de zi cu zi. Noi stăm foarte prost la PISA, nu fiindcă nu am avea competență, dar competențele nu au fost gândite pentru utilizarea lor în viața de zi cu zi’, a explicat David.

În opinia sa, conținuturile trebuie gândite astfel încât să facă legătura și cu studiile de nivel universitar.

‘Aici vom face echipe mixte, vom avea profesori din preuniversitar, profesori din universitar, fiindcă conținuturile vor trebuie astfel gândite încât să facă legătura și cu studiile la nivel de universitate pentru absolvenții de liceu, care vor dori să studieze la nivel de universitate. Vom avea modele din două-trei țări, la care noi ne raportăm ca performanță educațională, astfel încât să nu mi se poată spune mie sau viitorului ministru: ‘Nu putem scoate din conținuturi – tot ce este acum trebuie să rămână acolo”, a afirmat ministrul.

Acesta a spus că un alt pas va fi acela de regândire a manualelor, care vor trebui să fie legate de conținuturi și programe.

‘După ce vom avea programele, evident că regândim manualele. Manualele trebuie să fie legate de conținuturi, trebuie să fie legate de programe. În zona manualelor, va trebui să luăm două-trei modele care există și în alte țări, la care ne raportăm ca performanță educațională. Probabil că vom combina varianta clasică cu variantele digitale, cu exerciții interactive online, gaming, inteligență artificială’, a arătat Daniel David.

El a mai declarat că un al patrulea pas important va fi cel legat de programele de formare pentru profesori, pentru ca aceștia să învețe cum să predea eficient noile conținuturi.

Recomanda

15 Comentarii

  1. „Ministrul Daniel David își apără revelația” Care revelatie? Ce revelatie are un gabor care a plagiat toata viata lui? El este doar un robot ce asculta umil si servil de ordinele criminale din UE.

  2. Simplu bre..Vizibil rumînu nu vrea să invețe. Educația este ceva forțat și fără eficiență.. Elevul sau studentul sunt mai proști la absolvire decît atunci cănd au inceput școala,..poate au apucat și ceva vicii, școlare.. Deci de vrei să inveți, poți de acasă, ai toate la indemînă prin IA, nu ai nevoie de profesori,. nici de școală.. De crezi că poți trrece un examen, te prezinți,. Tot la o comisie care folosește IA pentru evaluare, generală și specifică… și in funcție de asta treci la o treaptă superioară, obți o diplomă..Deci cine vrea , poate,. și nu costă statul, ori familia,..

  3. ” va trebui să luăm două-trei modele care există și în alte țări”… Pǎi s-a dovedit cǎ singurele modele care NU scot absolvenți imbecili incluzivi-woke sunt la chinezi și ruși, ǎia folosind în continuare „modele” tradiționsle. Dar nu cred cǎ la asta s-a referit genialul ministru trotinetist. Oricum, în 10 ani nu vor mai exista profesori în școala occidentalǎ fiindcǎ elevii sunt învǎțați sǎ creadǎ cǎ dacǎ existǎ Chatgpt nu mai au nevoie de școalǎ.

  4. Omul e pus acolo sa dinamiteze ce a mai ramas dintr-un invatamant foarte solid pe vremuri, naufragiat deja in epoca Dragusencelor si manelelor.

    • OMUL E PISALOG, fara rusine, fara bun simt, FARA FRICA E DUMNEZEU,NICI IN ANII 50 NU SE IGNORA SI MARGINALIZA ce-i rromânesc, identitaea, traitiile, demntate eroii neamului și istoria milenară, psihologia românilor, elitele, talentele, geniile românilor. unde-s marii scriitori si poeti români, unde-a manualele de literatura, istorie, geografie, ?????demisia, demiterea,

  5. TREBUIE NORMALIZATA SI SITUATIA EXISTENTEI NEJUSTIFICATE A ZECI DE ACADEMII CE EMIT DOCTORATE FACUTE DIN MACULATURA IEFTINA………………….pentru a se primi spor de doctorat

    • toti politicienii care in tipul mandatelor au obtinut titlul de doctor, lector, conf prof univ trebuie anulate pt abuz in serviciu,trafic de influență,perico șa sigtanta si securitatea statului prin institutii in plină disolutie condude politrci ci dipome la tarabe rl. afata cu particulrii absolventi de biera, ecologica,p andrei, s haret, resita, clung, marchita,buzau, botosani, tulcea, etc. vreti nume????luati secetareledevenite ministri, parlamentari, consilieri, sefi de institutii=90% sunt absolventi la inv privat!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Tone de noi deseuri. Pun pariu ca acest ciocolatiu nu stie materie nici cat un elev de clasa a opta. Diplomele lui Catu si Voiculescu s-au gasit ?

  7. Atenție, individul, pentru că nu mai au studenți la universități, se extinde spre elevii de licee cu profesorii de 💩 universitari peste noapte din politica, să aibă și gura lor de crăpelniță! Asta tot distrugere învățământ se numește.

  8. 25% din oră n-or să învețe, or sa se țină de fund și or să sară în sus, minoritar de etnie pocăit!
    Foc la pușcărie și la casa de nebuni!

  9. Un sistem de invatamant e sarac daca nu are educatia sexuala 5 ore pe saptamana, plus laborator pentru probe practice

  10. Se răsuceste in mormânt Stefan cel Mare și Sfânt vazand în ce hal au ajuns nepoții nepoților lui, o țară de hoți sataniști!

  11. Care educație maestro? La sparanghel nu-ti trebuie educație,brunetule maghiar!! Un popor de rame condus de un ccr vândută străinilor! Asta-i educația ramelor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.