Cum pot conduce șoferii cat. B unele motociclete

Șoferii români cu permis categoria B pot conduce și unele motociclete. Camera Deputaților a adoptat, în calitate de for decizional, proiectul de lege pentru modificare OUG nr. 195/2002.

Șoferii cu permis categoria B vor putea conduce motociclete de cel mult 125 cmc, dacă au cel puțin 2 ani experiență de conducere pentru categoria B și fac dovada că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore.

Astfel, la articolul 241 alineatul (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, după litera g), se introduce o nouă literă, lit.g1), cu următorul cuprins:

„g¹) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile și pentru motociclete cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cmc, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1, cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta de minimum 24 de ani împliniți, o experiență de cel puțin 2 ani de conducere pentru categoria de vehicule B și fac dovada, printr-o adeverință, că au absolvit un curs de pregătire practică de minimum 10 ore în acest sens în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule. Adeverința obținută se înscrie în Registrul național al cursanților gestionat de către Autoritatea Rutieră Română, iar informația deținerii acesteia se transmite pe cale electronică Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări în vederea introducerii mențiunilor corespunzătoare în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate.”

Legea merge acum la promulgare și președintele nu o mai poate întoarce deoarece ea era deja în Parlament trimisă de președintele Klaus Iohannis pentru reexaminare.

Preşedintele Iohannis a solicitat Parlamentului, pe 7 iulie, reexaminarea acestei legi pentru că „este neclar cum anume se va face dovada absolvirii celor 10 ore de pregătire practică şi dacă această dovadă trebuie deţinută fizic şi prezentată în cazul unui control, de fiecare conducător de vehicule, alături de permisul de conducere eliberat”.

În procedura de reexaminare a fost clarificat acest aspect semnalat de președinte.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

1 Comentariu

  1. O Gresala …
    Conducerea unei MotoTzickle este o Treaba Responsabila si fata de Sine, si fata de Restuu’ Lumii, Pietoni sau Masini,
    sau chiar alte Categorii de Persoane, aflate aleatoriu in Calea unui MotoTzicklist Drogat sau Vitezoman, sau Exhibitzionist …

    Dpdv TEHNIC este o Problema de FORMARE a unor Reflexe.
    SI Asta se face obligatoriu sub Monitorizarea unui Instructor !
    NU se polate ca UNuu’ care are „B”uu’ sa aiba SI aceste deprinderi minim necesare de a conduce far’ de SCOALA o Mototzickla !

    APOI, ridicandu-ne cu Analioza Situatiunii mai sus, mi se pare ca ARTREBUI sa NU se dea Permis de ORICE Fel Tinerilor SUB 25 de Ani.
    Lasand la o Parte InConstienta UNORA, imediat dupa LOvilutie de :

    – a ELIMINA din Lege, „Conduita Preventiva”.
    – a eimina leimina total Discutii si Analize ZILNICE ale ACCIDENTELOR la TV.

    Exista ASACEVA pe Vremea Comunistior !

    Iar Col. de Militie Victor BEDA avea mereu Carti de Gen.
    Din acele CARTI am aflat Geneza unor Accidente la care NU m-as fi GANDit niciodata !

    Se mai gasesc prin Biblioteci …

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.