Cum s-a pregătit Domo de Black Friday: Suntem în depozit

Retailerul electroIT Domo care tocmai şi-a închis aproape toate cele 75 de magazine fizice şi a decis să rămână doar pe vânzări onlie a ratat startul Black Friday.

Vineri, la ora când toţi cei care au venit cu reduceri, pe site-ul Domo apărea un anunţ, pe fond negru: „Suntem în depozit! Ne pregătim de Black Friday! Revenim cu superoferte începând cu ora 17.00!”. Ora 17.00 s-a făcut şi mesajul a rămas neclintit. Nici în următoarea oră nu s-a întâmplat. În timp ce alţi competitori anunţă vânzări de peste 100 milioane de lei, precum eMag, la Domo s-a instaurat restructurarea.

„Domo SRL se află în plin proces de restructurare a activităţii, ceea ce implică, în primul rând, schimbarea profundă a strategiei de business. În decursul acestui proces, managementul companiei a luat decizii dificile, care au fost determinate şi de condiţiile de piaţă nefavorabile, şi de controalele nejustificate şi constante ale instituţiilor de stat”, a declarat Thomas Klein, directorul general al reţelei, numit acum câteva zile la conducerea retailerului, citat de ZF.

Klein susţine că Domo se concentrează acum pe păstrarea câtrova magine şi pe operaţiunile online. „După preluarea poziţiei de management de la fostul Director General, obiectivul şi dorinţa mea principală sunt menţinerea brandului Domo şi asigurarea distribuţiei online. Domo (…) trebuie să se adapteze la actualul context nefavorabil de business”, a spus Klein.

Acesta vorbeşte paradoxal de un context nefavorabil de business în situaţia în care piaţa de retail electroIT a consemnat o creştere de 14%. Compania care a operat brandul Domo până acum câteva lumi, Family Home Concept, a înregistrat anul trecu afaceri în creştere cu 5%, până la 612 milioane de lei, însă a raportat o pierdere. 70 de milioane de lei.

Acum, societatea se află în insolvenţă. Operaţiunile Domo sunt operate în prezent de Domo SRL. Domo, a lansat pe piaţă o campanie de marketing nemaiîntâlnită, „Dăm Tot!”, unde se pot găsi reduceri cu până la 90%. Această campanie nu este însă una oarecare pentru că retailerul, cu afaceri anuale de peste 600 milioane de lei, a luat decizia de a închide toate magazinele fizice din ţară, dedicându-se doar comerţului online.

De luni bune, clienţii Domo au început să observe că rafturile magazinelor se golesc sau, mai rău, că locaţiile şi-au tras oblonul. Omul de afaceri austriac Eugen Popov, proprietarul Domo SRL, a solicitat recent Oficiului Naţional al Registrului Comerţului radierea mai multor spaţii de lucru, inclusiv cel din Militari Shopping Center Bucureşti, unde avea contract de închiriere până în iulie 2018, sau cel din Băneasa Shopping Center, care era şi cel mai mare. Mai multe magazine Domo au fost sau vor fi achiziţionate de către principalii jucători de pe piaţa electroIT, Altex şi Flanco.

Despre viitorul Domo în spaţiul online, competitorii nu prea văd un viitor strălucit. Mangerul general al eMag, Iulian Stanciu spune că Domo a cam ieşit din piaţă. „Domo, unul dintre jucătorii mari, a cam ieşit din piaţă. Am fost anunţaţi zilele trecute că închide toate magazinele şi a fost o bătaie în tranşee între toţi jucătorii, pentru a lua cât mai mulţi clienţi de acolo. Ei au anunţat că rămân online, dar neavând puterea de negociere din offline cred că le va fi ceva mai greu”, a spus Stanciu, citat de ZF.

Potrivit acestuia, magazinele Domo aveau o poziţionare foarte bună în piaţa produselor electrocasnice. Compania Domo a fost fondată omul de afaceri Lorand Szarvadi în 1994, în parteneriat cu Ferenc Hegedus.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4566 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.