Dacia, atrasă în scandalul Dieselgate

Dacia este vizată de un control pe care Guvernul german îl declanşează la 50 de modele de maşini în cadrul achetei privind trişarea emisiilor poluante. Conform Reuters, sunt vizate modelele Dacia, cu motorizare SD. Nemţii susţin că deţin informaţii de la „părţi terţe” în baza cărora suspectează mai mulţi producători auto străini de manipularea testelor privind emisiile poluante ale motoarelor diesel.

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), subordonată Ministerului Transporturilor, a anunţat că testele vor fi efectuate după ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat programe software pentru a manipula rezultatele testelor de poluare, dar şi pentru a verifica datele privind emisiile.

KBA va compara datele privind emisiile înregistrate în laborator cu cele de pe şosele. Printre brandurile investigate de KBA se află Renault (Dacia, Kadjar), BMW (3 Series, 5 Series), Daimler Mercedes (C-Class, CLS, Sprinter, V-Class, Daimler Smart Fortwo), Fiat Chrysler (Alfa Romeo Guilietta, Panda, Ducato, Jeep Cherokee) Ford (Focus, C-Max), GM Opel (Astra, Insignia, Zafira), Nissan (Navara), Peugeot
(Peugeot 308) şi Toyota (Auris). De la Volkswagen sunt verificate modelele Golf, Beetle, Passat, Touran, Touareg, Golf Sportsvan, Polo, Crafter, Amarok; Audi A6, A3; Porsche Macan. „De la sfârşitul lunii septembrie (scandalul Volkswage/Dieselgate a izbucnit pe 18 septembrie – n.r.), KBA a anchetat dacă au avut loc manipulări la scară mai largă ale testelor de emisii, la nivelul pieţei auto”, se arată într-un comunicat al agenţiei.

Conform Economica.net, anul trecut, Germania a fost a doua mare piaţă de desfacere pentru Dacia, compania românească aflată sub patronajul grupului francez Renault bifând aproximativ 50.000 de maşini înmatriculate pe piaţa germană în primele 10 luni din 2015, Dacia a vândut peste 38.000 de automobile în Germania.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a declarat într-un interviu publicat în acest weekend în presa germană că mai multe autovehicule diesel, inclusiv de la producători străni, vor fi supuse unor teste riguroase.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care a falsificat rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Săptămâna trecută grupul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de
maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor şi la vehiculele echipate cu motoare pe benzină extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.