Marca Dacia continuă să-și mențină trendul ascendent al vânzărilor la nivel global, înregistrând o creștere de 18,5% în 2024. Cu un total de 676.684 autoturisme înmatriculate, Dacia reușește să depășească dificultățile din a doua jumătate a anului și să îmbunătățească ușor cota de piață globală la aproape 0,8%. Totuși, marca nu a reușit să depășească performanța din 2019, când vânzările au atins pragul de 700.000 de unități.
Modelele vedetă: Sandero și Duster
Cel mai bine vândut model al mărcii a fost Sandero, cu peste 330.000 de unități comercializate, dintre care aproximativ 300.000 sub brandul Dacia. Acest rezultat împinge Sandero în topul vânzărilor grupului Renault. De asemenea, Duster, beneficiind de lansarea celei de-a doua generații, a avut vânzări impresionante: 263.000 de unități, din care peste 200.000 sub marca Dacia.
Jogger, clasat printre cele mai vândute monovolume și wagon-uri din lume, a înregistrat 96.000 de unități vândute, iar Logan, disponibil doar pe anumite piețe, a atins 54.200 de unități.
Spring, în declin abrupt
Singurul model care a îngregistrat o scădere semnificativă a fost Spring, cu doar 22.300 de unități vândute, față de peste 60.000 în anul precedent. Scăderea dramatică a fost influențată de schimbările legislative în Europa și de intensificarea concurenței în segmentul vehiculelor electrice. Totuși, 2025 ar putea aduce o redresare pentru Spring, odată cu posibile ajustări legislative favorabile pe anumite piețe.
Factorii cheie ai creșterii
Un factor determinant pentru creșterea din ultima lună a anului a fost anticiparea noilor ținte de emisii care vor intra în vigoare în 2025. Compania pare să fi accelerat facturarea și înmatricularea vehiculelor în decembrie, pentru a evita eventualele penalități viitoare.
Perspective pentru 2025
Dacia se pregătește pentru un nou capitol în 2025, cu lansarea modelului Bigster și extinderea disponibilității noului Duster pe piețe globale. Aceste mișcări strategice ar putea contribui la o creștere semnificativă a vânzărilor, consolidând poziția mărcii pe piața internațională.
Chiar dacă 2024 nu a adus un nou record istoric, performanțele mărcii reflectă adaptabilitatea și competitivitatea sa într-un mediu auto tot mai dinamic și reglementat.
Dacia, marca low-cost a grupului francez Renault, va lansa mai multe modele electrice în viitor, începând cu următorul Sandero, care va apărea undeva la […]
7 Comentarii
Completare la postarea precedenta. 310 000 de mașini au fost fabricate in Romania, restul in afara, asta conform ANCOM, doua articole mai sus pe lista.
Dacia Sandero si Dacia Logan NU se mai fabrica in Romania,doar in Maroc! In Romania se mai fabrica doar Duster si Bigster.Fabrica Dacia din Romania a fost cumparata de chinezi,mai exact de HORSE Powertrain unde o sa se produca doar motoare chinezesti si kituri de masini chinezesti care vor ajunge aici neasamblate!
Spring spera o relansare dar nu pe baza calitatii ori a dorintei cumparatorilor (cerere de piata) ci pe baza unor „reglementari” de care ne-am saturat si care au dus Europa in groapa.
Ha, ha! Nghie Dacia nghi place! Nghi-aș hi luat un Duster, așe cum ar trăbui să facă or’ce român adivarat… Da’ pintru asta ar trăbui să-i puie ș’ motor… Dizăl, nu di-aiela di trotonetă. Să vă hie rușâne, Reono!
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Completare la postarea precedenta. 310 000 de mașini au fost fabricate in Romania, restul in afara, asta conform ANCOM, doua articole mai sus pe lista.
Dacia Sandero si Dacia Logan NU se mai fabrica in Romania,doar in Maroc! In Romania se mai fabrica doar Duster si Bigster.Fabrica Dacia din Romania a fost cumparata de chinezi,mai exact de HORSE Powertrain unde o sa se produca doar motoare chinezesti si kituri de masini chinezesti care vor ajunge aici neasamblate!
Cate autoturisme au fost fabricate in Romania, asta e relevant. Profitirile revin grupului Renault
Spring spera o relansare dar nu pe baza calitatii ori a dorintei cumparatorilor (cerere de piata) ci pe baza unor „reglementari” de care ne-am saturat si care au dus Europa in groapa.
La tinerii de azi nu trebe dizal, monitor mare sa fie in fata , altceva nu conteaza, poate fi si motor de Lastun.
Ha, ha! Nghie Dacia nghi place! Nghi-aș hi luat un Duster, așe cum ar trăbui să facă or’ce român adivarat… Da’ pintru asta ar trăbui să-i puie ș’ motor… Dizăl, nu di-aiela di trotonetă. Să vă hie rușâne, Reono!
„A venit momentul sa nu mai stam in genunchi in fata nimanui” !