Dacia Duster cu numărul 2.000.000

Automobilul Duster cu numărul 2.000.000 a ieșit de pe linia de montaj a uzinei Dacia joi, anunță compania. Este vorba de un exemplar din seria limitată Duster Avantaj ECO-G 100 (motorizare cu alimentare mixtă benzină/GPL) de culoare Orange Atacama, destinat unui client din România.

Duster a fost prezentat în premieră mondială în martie 2010, la Salonul Auto de la Geneva. Atributele sale de vehicul practic, robust și accesibil, cu capacități de veritabil „4×4”, i-au asigurat un succes comercial imediat.

„Duster este un simbol național de reușită. Un model pentru care s-a lucrat intens și la care au contribuit angajați din toate meseriile și domeniile de activitate ale Renault Group în România. Am un sentiment de mare bucurie că, alături de colegi, am reușit să depășim provocările din ultimul an și să marcăm astăzi, împreună, o cifră istorică. Vom continua să ne onorăm clienții prin produse de calitate, cu cel mai bun raport prestații/preț, așa cum i-am obișnuit. Totodată, vom avea grijă să rămânem competitivi”, a declarat Miguel Oliver-Boquera, Director al Uzinei Vehicule Dacia și Coordonator al platformei industriale de la Mioveni.

În România, modelul s-a instalat încă din primul an de comercializare în postura de lider al segmentului SUV, pe care și-a consolidat-o odată cu lansarea celei de-a doua generații, în 2017. Performanța de pe piața internă a fost amplificată de rezultatele obținute la export, Duster fiind livrat clienților din 44 de țări din Europa, Africa de Nord și Asia.

Calitățile modelului precum și impactul său asupra segmentului SUV și asupra pieței auto, în general, i-au adus de-a lungul anilor numeroase distincții din partea presei specializate, printre care prestigiosul titlu „Mașina Anului în România” obținut de ambele generații Duster, în 2011 și 2018. Nu mai puțin importantă, aprecierea de care modelul se bucură în rândurile clienților este reflectată de existența unor comunități active de pasionați care își afirmă cu mândrie calitatea de posesori ai unui vehicul Duster.

Fabricat într-o cadență de 930 de vehicule pe zi, din care peste 90% sunt destinate piețelor externe, Duster este cel mai produs model al Uzinei Vehicule Dacia.

Din cele 2 milioane de mașini, peste 93% sunt vehicule produse sub marca Dacia iar restul, sub marca Renault.

Duster a mai obținut Trofeul „Autobest 2011”, premiul „Le meilleur 4×4 de l’année” acordat de publicația franceză „4×4 Magazine” și titlul „Bargain of the Year 2012” acordat de revista britanică „Top Gear”.

Duster cu numărul 1.000.000 a fost produs în 2016.

În 2017 a apărut a doua generație a modelului Duster, la Salonul Auto de la Frankfurt. Titluri obținute: „Mașina Anului 2018” în România; Trofeul „Value Car of the Year” la prima ediție „Sun Motor Awards”; Trofeul Auto Trader „Best value new car”; Trofeul „Best Family SUV under £20,000” acordat de revista britanică „What Car”.

În 2019 un vehicul Duster 4×4 special transformat este utilizat ca Papamobil cu ocazia vizitei în România a Papei Francisc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

5 Comentarii

  1. Era o vorba care spunea ca fiecare sa faca ce stie mai bine. Deci, francezii parfumuri, nemtii suruburi si japonezii masini!

  2. intre 1969-2004 din vechea Dacie s-au fabricat 2.200.000 deci in 35 de ani
    Dusterul a atins 2.000.000 in cca 10 ani

  3. Nu stiu de ce, daca tara e plina de rable din import si aceasta masina o intalnesti in orice tara de pe glob, de ce duster in Romania?!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.