Producția de autoturisme în luna septembrie a scăzut la aproape jumătate față de luna similară a lui 2020 din cauza crizei mondiale a semiconductorilor. Dacă în luna a noua din 2020, cele două uzine auto de la noi, de la Mioveni și Craiova, au produs în total 57.846 autoturisme, în septembrie anul acesta au fost produse doar 29.077 de autoturisme, 21.921 unități în uzina DACIA de la Mioveni și 7.156 unități de uzina FORD de la Craiova, conform datelor furnizate de Asociația Contructorilor (ACAROM). „Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate”, au susținut recent reprezentanții Dacia. De altfel, producția de la Mioveni a fost oprită șapte zile în luna septembrie.
În primele nouă luni ale acestui an producția de autoturisme în Romania a ajuns la volumul de 315.115 unități, potrivit Acarom, 194.497 unități la DACIA și 120.618 unități la FORD. Este o creștere ușoară față de producția din ianuarie-septembrie 2020, când s-au produs 304.875 unități, însă anul trecut a cunoscut un recul de 14% în primele nouă luni, după ce uzinele Dacia și Ford nu au funcționat mai bine de o lună în primul val al pandemiei.
globalizare ati vrut, globalizare aveti !
CAND VA SPUNEAM CA SE IMPOINGE CATRE O „CRIZA” CARE VA DUCE LA LIPSA UNELTELOR, PIESELOR, MATERIALELOR NU MA CREDEATI. NUMAI PRINTR-O FALSA CRIZA POTI INFOMETA O TARA BOGATA – ROMANIA. DE ACEEA ROMANIA TREBUIE RECLADITA ACUM. TREZITI-VA FRATILOR. AVEM TOATE RESURSELE DE CARE AVEM NEVOIE! NATIONALIZAREA RESURSELOR NATURALE ACUM! STOPAREA VANZARII TERENURILOR AGRICOLE CATRE STRAINI!
Criza este ca numai are lumea bani sa cumpere masini. Pe de alta parte toate piesele s-au scumpit pentru ca s-a scumpit energia.
E un haos mondial.
poate e mai bine sa scada productia sa aiba timp sa puna farurile drepte pe noile dacii, ca sunt toate strambe, hei rup hei rup, dorele. vive la france
V-a mancat in cur sa va suparati pe chinezi. Acu` tot Occidentul sa fabrice amsini cu panze, ca tot le pute incalzirea globala.
Știu o țară care avea 2 fabrici de semiconductoare și 2 de calculatoare. Puteau face măcar cablaje de mașini. Da-n București pământu-i scump, așa cp facem apartamente. Dar unde o să lucreze plătitorii de chirie?
Niste companii conduse de niste derbedei!
O firma serioasa face contracte de subansamble pe termen lung!
Ce fac aceste doua firme sunt golanii ieftine!
In curand, maxim 3 ani, masinile pe stil vechi vor fi interzise. De aia si sunt atat de multe acum. Ca sa justifice interdictia ce urmeaza sa vina. Cum cai si caruta nu poti sa ai pentru ca Protectia Animalelor, bicicletele se vor scumpi sau vor disparea de pe piata. Ramane varianta simpla, Autopiciorul. Acolo se vor descurca majoritatea.
Bruisel si Merkel or fi ei sefi cu bishoni din est. Dar Xi pune cu botul pe labe stapanirea UE.
Xi e sef, nu Macron si Ursula.
Te incalzesti de gaze de la rusi si inca astepti chipuri din China. Zici ca esti independent mai alea energetic. Bateriile anourile solare tot din China vin. UE viseaza si impune asa zise energii verzi si dependenta de extern.
Bruxelles e condus de idioți, proeuropenii din partidul domnului gravid Ciolos. Independenta o sa tot fie.
‘Dasteptii’ (yanchei, nemti, frantuji si alti pudeli) sa-si faca fabrici acasa de componente, cipuri nu doar sa ‘desemneze’ iar ‘prostii'(Cina, India etc) sa le produca, impreuna cu noxe si salarii mizerabile.
Nu mai este piața de desfacere de fapt și daca arunc un ochi pe geam vad parcarea plină de masini straine care zac neutilizate. O masina mîncă bani la greu, taxe, asigurari, rovinieta, revizii, piese, consumă mult și poluează la greu. Vad de multe ori la volan cite o fătucă cit o manușă de mare care pedalează o mașinuță de peste 1,5To prin oraș… idioțenie, grandomanie și risipă.