De când vom putea circula de la Constanța la Craiova doar pe drum rapid

Finalizarea completă a Drumului Expres DEx12 Craiova – Pitești este din ce în ce mai aproape. Potrivit unei estimări publicate vineri de Asociația Pro Infrastructură (API), ultimul tronson rămas de construit, cuprins între nodurile Albota (DN65A) și Oarja – Catanele (Autostrada A1), ar putea fi inaugurat la începutul lunii iunie 2025.

Organizația afirmă că mobilizarea antreprenorului UMB pe acest sector este una intensă, chiar și în sezonul rece, iar lucrările din teren indică o dorință clară de finalizare rapidă a proiectului.

„Cei de la UMB au avansat foarte bine în sezonul rece și forfota de pe șantier ne arată că vor să scape cât mai repede de acest ciot ca să-și mute echipele pe alte șantiere, probabil pe Autostrada A7. Punctul critic a rămas nodul cu Autostrada A1, acolo unde i-am surprins miercuri lucrând susținut inclusiv la devierea traficului de pe A1 necesară execuției pilei centrale a pasajului DEx12 peste A1”, transmite vineri API.

Termen estimat: două luni, poate chiar mai devreme

Asociația estimează că devierea traficului de pe Autostrada A1 – esențială pentru finalizarea pasajului care leagă DEx12 de rețeaua rutieră națională – va fi realizată până în perioada Paștelui. Din acel moment, deschiderea circulației pe această secțiune ar putea avea loc în aproximativ două luni.

„Odată închisă și această verigă lipsă, capitalele Olteniei și Munteniei vor fi unite, în sfârșit, de un drum modern, sigur și rapid”, mai spun cei de la API.

Posibil drum expres neîntrerupt între Craiova și Constanța

Reprezentanții API subliniază că în același orizont de timp ar trebui să fie gata și lotul 3 din Autostrada A0 Sud, construit de compania Aktor, cu o întârziere de peste un an față de termenul inițial. Acest tronson face legătura între Autostrada A1 și DN6.
„Cu alte cuvinte, sunt șanse foarte bune ca la începutul lunii iunie 2025 să mergem cap-coadă de la Craiova la Constanța doar pe drum expres veritabil și autostradă”, estimează API.

Finalizarea acestor proiecte ar marca un moment semnificativ pentru infrastructura rutieră din România, conectând marile orașe din sudul țării printr-o rețea continuă de drumuri de mare viteză.

Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 5178 Articole
Author

6 Comentarii

  1. Ha, ha! Dupe cum-i ‘tomnit articolu’ insamnă că Craiova-i nou buric al Pământul’i…

  2. Aceasta autostrada (si nu drum expres) trebuia sa fie prima construita in Romania dupa ’89 si in continuare de la Craiova spre vest. Dar se face o autostrada foarte scumpa prin salajul securistilor lui Imre desi era ultima prioritate din toate punctele de vedere.

  3. terminati voi in doua luni, Craiova-Pitesti eu voi circula cu cotiga. Am vizionat un filmulet, poate, poate in 6-8 luni.
    Asa ca, mai usor cu laudele tovarasesti. Sii cred ca lucrati si scump si prost. Mai vorbim in 2 ani.

  4. Că tot e nea Ilie de la sculărie șef,de la Oradea – Constanța când se va putea circula pe autostradă ???!!! Răspunsul să nu-l dea Grindeanu,că ăsta e mai mincinos ca Ponta …

  5. daca apelau la minerii din Valea Jiului, aveam autostrada in 3 ani. Dar necajitii aia nu cunosc cuvantul pesches?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.