Decizia care i-ar putea lovi pe bucureșteni la buzunar!

Capitala are, în sfârșit, buget, dar sumele nu sunt pe placul tuturor. STB se numără printre perdanții de anul acesta, iar asta poate afecta direct populaţia.

Subvenţiile societăţii au fost diminuate cu 100 de milioane de lei şi a rămas cu un singur milliard de lei. Efectele le pot resimţi călătorii bucureşteni plătind mai mult pentru un bilet.

Iar asta nu este singura problemă. Oamenii ar putea plăti mai mult în condiţiile în care nu vor fi aduse îmbunătăţiri ale condiţiilor de transport, întrucât a fost micşorat, tot cu 100 de milioane de lei, şi bugetul folosit pentru a achiziţiona autobuse şi tramvaie noi, electrice.

Horia este sătul de maşinile si tramvaiele învechite de la STB şi a spus, la Aleph News, ca ar prefera să plătească şi cu 20 de lei mai mult pentru un bilet numai să ajungă maşina la timp în staţie.

„50 de lei mi se pare o sumă decentă pentru oraşul Bucureşti, având în vedere că în alte oraşe suma este mai mare. Ce mă enervează e că sunt foarte aglomerate şi că nu se respectă programul de mers. Eu aş da şi 70 de lei pentru abonament dar să circule cum trebuie”, afirmă bucureşteanul.

Bugetul din acest an este estimat la circa 5,8 miliarde de lei, comparativ cu bugetul din 2020 al fostei administraţii, care a fost de 10 miliarde de lei.

Nicuşor Dan, primarul Capitalei, dă asigurări că nu vor fi probleme, deşi bugetul este aproape la jumătate faţă de anul trecut: „Este un buget al curăţeniei, din care scoatem cheltuielile inutile”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

13 Comentarii

  1. Nu stim daca vom plati mai mult din buzunar ,sau vor fi scoase de pe acelasi traseu cateva autobuze care circula cu cate un pasager plus soferul, sau numai cu soferul!Sunt chiar prea multe..

  2. Interviul cu Horea este PR,ca să mă dau updatat, pt plănuita scumpire a abonamentelor.
    După mine, peste tot unde se poate, trebuiesc linii dedicate transportului în comun sau măcar în orele de vîrf. De ce un autobus cu zeci de oameni să stea blocat împreună cu zeci de maşini în care rar este mai mult de un om.
    Nu am nici o nădejdie că va fi mai bine, Proiectul Haos are întîietate.
    Şi cei cu maşini sînt zăpăciți. Semafoarele sînt astfel aranjate să mergi din roşu-n roşu. Unele primării din Franța recunosc că strică circulația, fac ambuteiaje, pt a descuraja folosirea maşinii.

    „« Les embouteillages sont devenus une arme efficace pour lutter contre la voiture en ville » – Le Monde
    6 feb. 2021”

  3. De ce sa scumpească călătoria,oricum nu oferă nimic, jeg aproape în toate mijloacele, troleibuzele și tramvaiele se mișcă că niște râme leșinate de soare.In China o călătorie costa 1yuan, adică o,64 bani românești, dar acolo ai confort și timpi respectați de sosire în statie.Bucurestiul este blestemat a avut numai primari mediocrii iar actualul 6 luni nu afacut nimic că nu a avut buget, a făcut și-a mărit gașca de prăduială.

  4. Beletu , musai să coste ca la Paris, că doar Bucureștiul e micul Paris, dar să circule autobuzul precum în Zambia și bucureștenii să muncească pe 2 lei pe zi, bucureștenii să știe că transportul în comun este un lux,un privilegiu. Pă trotinete și patine la corporație nu cu metroul și autobuzul, iar că iarna nu-i ca vara pa patine și schiuri ! La muncă pă doi lei, 16 ore pe zi !

  5. In Haga o călătorie costa 3,5 Euro far respecta întocmai programul. Ce alegeți ?

  6. Nu că Firea a fost ceva de capul ei, dar când PNL-PDL și USR-PLUS nu se dulează între ei, își ascut săbiile să mai taie câte ceva banii de spitale, reduceri de transport, pentru copii, RATB, METROREX etc
    Clotilde se pricepe cel mai bine

  7. @Radu Dan Mihăilescu,
    aleg sa coste 1yuan, ca în China că oricum la noi este cam pe valoarea salariului, 1200 lei net.Crezi că dacă în București face călătoria 5 lei, se va îmbunătăți ceva, ați observat cum se târâie troleibuzele și tramvaiele, cică cu max 30 km /h, in Danemarca eu cred a tramvaiele au viteză mai mare de 30 km/h.

  8. Ca sa fie ca in Danemarca e nevoie de Bulai, sa cerseasca imitand statuia care face pipi. Bulai fata de buhai.

  9. @Radu Dan Mihailescu
    Noi am alege sa fim de acord sa te calce un tramvai si sa scape Lumea de un nazist dement !!!
    Daca nu-ti place la Bucuresti, ia din mUE si pleaca dracului unde a bubuit intii !!!
    Vita inepta si nazista !!!

  10. Vad ca pe dl bucurestean Horia nu-l deranjeaza scumpirea biletelor, asa ca Mucusor Dan nu va ezita sa le scumpeasca. Sunt convins ca data viitoare d-l Horia o sa-l voteze din nou pe Mucusor. Succesuri!

  11. De la 10 miliarde la 5,8 in conditiile in care avem de reparat reteau de termoficare, pasajele si traversarile sunt cam blocate, tramvaiele nu mai au mult si sar de pe sine in unele zone, zilnic vad 2 trolee care aproape cad tablele de pe ele remorcate la depou, stiu de un spital ce apartine de primarie care in februarie trimitea pacienti acasa ca nu aveau medicamentele pentru tratamente de cancer. Ajutorul pentru persoane cu dizabilitati redus la 50%, subventia pentru gradinita amanata pana la anu’. PUZ-urile blocate dar vor fi probabil refacute pe gratis, in traducere platite de dezvoltatori sa construiasca ce vor/unde vor. Gropile au inceput sa apara cam pe majoritatea arterelor aferente PMB.
    Erm, poate ne enumera cineva din realizarile USRiste?

  12. După cum observați in București numai există nici marcaje pe unele artere de circulație, asta nu face decât să îngreuneze și mai mult traficul și asa sufocat.Dupa cum au spus și alții mai sus, transportul in comun are un parc învechit,dar și timpii de sosire sunt că și inexistenti.Imbunatatirea parcului și asigurarea unui confort optim, nu înseamnă neapărat majorarea tarifului unei călătorii sau majorarea abonamentului.Cu cat este mai accesibil ca preț cu atât mai mulți îl vor folosi, dar este necesar că accesul sa fie controlat.Cine a fost in Istanbul a văzut cum se face accesul la metroul lor ușor.Suntem departe dar nu imposibil daca exista manageri buni sa fac asta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.