Diaspora dramaturgică pe scenă la Pitești

 S-a încheiat cea de-a 27-a ediție a Festivalului Internațional al Teatrului Studio, în  organizarea  Teatrului „Alexandru Davila” din Pitești, tema de anul acesta fiind „Dramaturgia diasporei românești”.

Manifestarea a inclus și trei conferințe remarcabile prin autenticitatea și altitudinea comunicării, susținute de autori – „Dramaturg fără frontiere” (Saviana Stănescu), „Condiția dramaturgului în Diaspora” (Matei Vișniec) și „Dificila întoarcere acasă” (Mircea M. Ionescu) -, titluri configurând de la sine problematica de creație și de idei care însoțește autorul aflat în afara spațiului nativ.

 

Timp de o săptămână, beneficiind de o afluență record,  trupe din Statele Unite, Franța, Republica Moldova și România au prezentat pe scena Sălii Studio „Liviu Ciulei” spectacole pe texte ale unor dramaturgi români din exil.  Este vorba de piesele București-Underground și Zebra 2.0  de Saviana Stănescu și Toma Enache, în regia lui Jeremy  Goren, spectacole prezentate de Teatrul Național Radiofonic (în audiție), respectiv  de compania teatrală Anomalousco din New York ;  piesa Occident Express Ro de Matei Vișniec, în regia lui Alain Timar, prezentată de teatrul „Matei Vișniec” din Suceava;  piesa Puștoaica de la etajul 13 sau Dragă societate de Mircea M. Ionescu (care a trăit în Exil o perioadă de timp), în regia lui Alexandru Grecu, prezentată de Teatrul Național „Satiricus I.L. Caragiale„ din Chișinău;   piesele Farfuria de Maria Manolescu, în regia lui Dragoș Mușoiu, și Summit după Tristan Tzara, în regia lui Florin Fieroiu, prezentate de Teatrul „Masca” din București;  piesa Paradoxul dorințelor de Ana Maria Bamberger, în regia Codrinei Pricopoaia, prezentată de  Compania Azacusca din Paris. Festivalul s-a încheiat cu piesa Dragoste și Progres de Bogdan Adrian Toma, dramaturg româno-canadian, în regia lui Cătălin Saizescu, prezentată de teatrul-gazdă.

 

Tema dramaturgiei diasporei românești este una de cel mai mare interes pentru noi întrucât reprezintă un vector de reafirmare a identității spirituale a românilor de pretutindeni și, în același timp, s-a constituit într-un fervent schimb de idei,  o vie interacțiune culturală pe teme profesionale, dramaturgice, teatrale.  În același timp, este și un moment de efervescență culturală pentru Pitești, care are un public animat și avizat. Vom continua pe ideea promovării textelor românești de valoare.”,  a declarat pentru Cotidianul.ro directorul Teatrului „Alexandru Davila”, regizorul Dan Tudor.

E.S.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.