Directiva privind permisele de conducere, adoptată de PE

Foto simbol: automarket.ro

Parlamentul European a adoptat, miercuri, în plen, Directiva privind permisele de conducere, prin care Uniunea Europeană şi-a propus ca obiectiv ajungerea la zero tragedii mortale rutiere până în 2050. Anunţul a fost făcut de europarlamentarul Corina Creţu.

„Astăzi a avut loc votul Directivei privind permisele de conducere – un dosar extrem de important pentru ambiţia Uniunii de a-şi atinge obiectivul ‘0 tragedii mortale rutiere până în 2050’. În ciuda faptului că numărul de persoane care au murit în accidente rutiere a scăzut de la 51.400 în 2001, la 19.800 în 2021, obiectivul UE de reducere cu 75% a tragediilor pentru această perioadă nu a fost atins. După cum ştim, România ocupă în continuare primul loc din Uniunea Europeană la mortalitatea pe şosele, cu 86 de victime la milionul de locuitori”, a arătat Corina Creţu, pe Facebook.

Potrivit acesteia, noile reguli prevăzute de Directiva PE presupun inclusiv introducerea valabilităţii permiselor de conducere de 15 ani.

„Noile reguli introduse de această Directivă sunt inspirate din cele mai bune practici ale Statelor Membre şi presupun: introducerea unor controale medicale obligatorii în toate Statele Membre la eliberarea sau reînnoirea permisului; 14 State Membre au deja implementată această vizită medicală; introducerea unei valabilităţi de 15 ani a permiselor de conducere pentru motociclete, maşini şi tractoare, iar pentru camioane şi autobuze vor fi valabile timp de cinci ani. Statele membre pot impune sancţiuni mai stricte, dar proporţionale, aplicabile comportamentului periculos pe şosele, în special toleranţă zero pentru conducerea sub influenţa alcoolului sau a drogurilor, cu atenţie deosebită şoferilor începători”, a menţionat Corina Creţu.

Directiva adoptată mai prevede eliminarea obstacolelor cu care se pot confrunta solicitanţii sau titularii permiselor de conducere din statele membre, prin introducerea unui permis de conducere digital care să fie echivalent cu cel fizic.

„Pentru a face faţă penuriei de şoferi calificaţi, se introduce posibilitatea ca persoanele de 18 ani să obţină un permis de conducere pentru camioane sau autobuze cu până la 16 pasageri, cu condiţia deţinerii unui certificat de competenţă profesională. Dacă nu se deţine acest certificat, limita este ridicată la 21 de ani. În plus, persoanele cu vârsta de 17 ani ar putea fi eligibile pentru un permis de conducere pentru camioane dacă sunt însoţite de un şofer experimentat. Este nevoie de armonizare şi reguli adaptate noilor provocări, deoarece oricare dintre noi poate fi victima unei tragedii într-o fracţiune de secundă. Dincolo de cifre, aici este vorba despre familii şi destine distruse. O clipă de neatenţie pe şosea poate schimba pentru totdeauna aceste destine”, a precizat Corina Creţu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. Cea mai logica, simpla si rapida masura de diminuare: micsorati numarul de permise acordate la nestiutori si aia care nu stiu sa citeasta. Ala cu tabloul intr-o ureche, care avea 3 clase, avea permis de conducere tara !!!

  2. adica nu ne concentram pe a invata sa conducem pe bune, ci ne concentram pe legi… ca legile conduc masinile. cit de prosti trebuie sa fim? adica nu examenele ar trebui sa fie mai seriose, adica nu cei care dau carnete de sofer pe bani ar trebui dati cu capul de pereti, fizic! nuuuu…. noi sa ne facem ca rezolvam ca stim sa facem legi!

  3. penuria de soferi o rezolvati cu legi timpite? sau cu soferi care stiu sa conduca? problemele de pe sosele le rezolvati cu timpite ca asta cretu? sau cu oameni care stiu sa conduca si inteleg ce inseamna condusul si actioneaza in consecinta?

  4. Sa stie bine sa conduca TIR-uri ar trebui sa invete sa conduca camioane de tonaj mai mic sau macar tractoare, sa-si formeze abilitati din timp. Sa aiba destul timp de pe la 16ani pana la 18ani.
    Sa faca doar scoala de soferi si gata apti de condus, ca soferi profesionisti prin Europa, prea din scurt, pe repede inainte.

  5. Zero tragedi pe sosele pana in 2050?Asta se poate realiza daca nu mai circula nici o masina.Te apuca greata ce legi scot astia de la UE.

  6. Da,o clipă de neatenție și sinecuristă Corina Crețu poate ajunge europarlamentar român,că să taie în continuare frunze la câini,cum a făcut-o și până acum,însă pe bani mulți fără nici un merit.Alegerile europarlamentare la români nu au nici un rost și se poate renunța la ele.Cu români sau nu în parlamentul european,pentru noi ăștia ce suntem cei mai săraci din UE nu se va schimba nimic .Poate spune cineva cu ce s-au schimbat viața românilor în bine cu Băsilă,buldogul de Blaga sau restul trântorilor din parlamentul european ?

  7. Inteleg ca parlamentul nostru a introdus soferii intre 70 si 80 de ani, la categoria camioane si autobuze, cu valabilitate pentru permis de (5)cinci ani ?
    Ce „apartheid” gretots practica acest parlament, la adresa batranilor !

  8. Directiva e la comisia europeană, e pe hârtie, nu în practica inclusiv că pedepse! Auzeam un fumător care era în zona interzis fumat dar ceva mai departe de afiș, îl spune un alt cetățean, vezi că e interzis fumatul! Răspunsul fumătorului la fel cu al oricărui șofer? Unde e afișul e interzis, nu peste tot! Așa și cu legislația, hârtia inscripționată.

  9. Scopul real este pregătirea șoselelor pentru țiriaci.Am fost până la o rudă la Timișoara(50km) stm trecută și am gustat din plin frițăraia:bulevarde parțial închise, șosele cu o bandă de acces din patru sau cu două benzi dintre care una este rezervată pentru două biciclete pe oră, cocoașe ciudate, roșii, supraînălțate absurd în loc de un semafor sau vreun flash și indicator de trecere înșirate absurd din 50 în 50 de metri,niște ciudățenii de care n-am văzut prin toată Europa pe care am vizitat-o(și am umblat ceva) care arată ca niște roți pe șosea făcute din popice portocalii de plastic cu un stâlp în mijloc,cam cât roata de tractor 445 și cu semnul de „sens giratoriu” (!?!) într-un cartier de blocuri cu drumuri neasfaltate măcar în care-ți trebuie literalmente șenile că să mergi și majoritatea drumurilor din oraș cu o grămada de”calmatoare” complet aiurea pentru că ți-e frică să mergi cu 40 din cauza gropilor și hopurilor.E clar că vor să scoată mașinile de pe șosea.Eu, unul n-am avut în 44 de ani de când am permis decât un far spart și o tabla îndoită de un bețiv care a băgat-o pe nevastă-sa la înaintare ca să nu-i ia permisul.Măsura e o mizerie.Frițulica e de-al lor și am văzut”orașul viitorului” și sincer, nu-mi place deloc.

  10. Se pot implementa masuri si bune practici pentru a face cat mai sigura circulatia, insa nu se va putea ajunge niciodata la ZERO victime din accidente auto. UE delireaza.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.