Drulă: Mecanicul a adormit și era băut

UPDATE
Mecanicul trenului care a provocat accidentul de la Fetești, din noaptea de miercuri spre joi avea alcoolemie de 0,40 la mie, au stabilit polițiștii din Ialomița.
Potrivit Poliției Ialomița, mecanicul de locomotivă al trenului care a lovit cealaltă garnitură care era oprităm, a fost testat alcoolscop, rezultând o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Bărbatul a fost transportat la Spitalul Municipal Fetești pentru a-i fi recoltate probe biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.
În continuare polițiștii continuă cercetarea la fața locului alături de celelalte autorități competente în domeniu pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor și împrejurărilor producerii evenimentului feroviar.

Mecanicul trenunului de marfă care a lovit o altă garnitură staționată, în stația Fetești, jud. Ialomița, ar fi adormit și ar fi fost sub influența alcoolului, a spus, joi dimineața, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. De asemenea, sistemul care ar fi trebuit să frâneze trenul nu funcționa.

Întrebat ce ar fi cauzat accidentul feroviar de la Fetești, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus, joi dimineața, la Antena 3, că, cel mai probabil, conductorul trenului a adormit și se afla sub influența alcoolului.

„Vreau să transmit un semnal destul de clar către acești operatori de marfă din zona privată, pentru că, în fine, de la stat a mai rămas un singur operator, că nu se mai pot juca cu siguranța pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Din primele informații pe care le avem de la fața locului, sistemul de siguranță automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcțional. Ancheta o să spună de ce, o să primim chiar o primă informare chiar în cursul zilei de astăzi. Lucrurile nu erau în regulă nici cu mecanicul de locomotivă. Din ce am înțeles, da (ar fi adormit – n.r.), dar o să stabilească ancheta. Înțeleg că era și sub influența alcoolului”, a spus Cătălin Drulă.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că magistrala București – Constanța este blocată în stația CF Fetești, pe ambele sensuri de circulație, din cauza tamponării celor două trenuri private de marfă.

„Menționăm faptul că un tren privat de marfă, care era garat la linia II, în stația CF Fetești, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depățit semnalul de OPRIRE de la intrare în stație, și a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din compunerea primului tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat. Din cauza acestui eveniment feroviar, soldat fără victime omenești, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza stației Fetești, atât spre Bărăganu, cât și spre Movila este blocată”, a spus Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.

Pentru asigurarea legăturii cu stațiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucureștiul vor circula pe ruta deviată prin Fetești – Movila – Țăndărei, cu tracțiune Diesel, iar restul garniturilor pe ruta Ploiești – Buzău – Făurei – Fetești.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

20 de Comentarii

  1. …in trecut, erau doi oameni pe locomotiva:mecanicul si ajutorul de mecanic…in trecut, nu aveam accideinte de acest gen-sau din aceste motive intrucat sistemul de sigurantza era unul draconic:exista un buton care trebuia apasat la fiecare 30-35 secunde…in cazul in care acest lucru nu se intampla, trenul se oprea deindata…ah!…am uitat…era de stat…

  2. Cunosc pe cineva care a lucrat ca psiholog la Gara de Nord,sarcina sa fiind testarea mecanicilor înainte de plecarea în cursă!Se mai face lucrul ăsta,sau nu mai este personal specializat în domeniu?

  3. Pai asa este cand intra privatii pe linie la CFR. CFR nu trebuia privatizat de loc. Privatii se duc numai dupa profit ignorand complet siguranta in exploatare a trenurilor. Sa-i multumim securistului betiv Basescu care a privatizat CFR si a vandut pe 1 dolar mineralierele si petrolierele flotei Romaniei.

    • „”Referitor la accidentul feroviar petrecut în timpul nopţii trecute precizăm faptul că mecanicul de locomotivă al trenului care ar fi impactat celălalt tren a fost testat alcoolscop, rezultând o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, ulterior fiind transportat la Spitalul Municipal Feteşti în vederea recoltării de probe biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei”, potrivit IPJ Ialomiţa.”

  4. Păi ori macanicul a adormit de beat ce era, ori mecanicul nu avea cu ce să frâneze garnitura fiind fără frâne.

  5. Bai Drula cap prost, cum iti permiti tu sa vorbesti in asa hal despre acel individ? A baut cu tine, a petrecut ziua anterioara cu tine? Bai stricaciunea pamantului, tu esti ministru sau barfitor in fata camerelor de luat vederi? Cumva exista pozotia de Ministerul Barfitor si nu stim noi?

  6. Poftim cultura,raspuns de ministru Bula ” Că, cel mai probabil, conductorul trenului a adormit și se afla sub influența alcoolului” Adica probabil,insa sigur sistemul de frînare automata nu a functionat,nu-i nici un bai,probabil mecanicul a a dormit si pe deasupra, era si beat.Cretinel asta,nici atat nu stie ,ca nu te poti pronunta ,decat in urma unei anchete.E tonul dat de alt cretinel Cîtu,ce spunea ca leafa minima nu depinde de cosul zilnic ,ci de productivitate,altfel spus romanii sunt lenesi de aceea au lefuri mici,idem cu trula asta ,de vina pentru accidente sunt mecanici beti si adormiti !

  7. Mecanic cu minimul pe Economie sau era angajat Part -Time la indicațiile „Jupânesei” ? Ei câștigă 7000-11000 Ron pe lună sa ne spună ca se poate trai cu 270 de Euro .. vă dați seama ce inepție ?

  8. D-le Drula, un ministru de talia Dvs., și-ar da DEMISIA !!! Așa ar fi etic, moral. Dar …

  9. stire incompleta, drula cu cap de bula a declarat audio ca: „nu vom MAI tolera asa ceva !” Deci, pana acum s-a tolerat mecanici pe locomotiva beti !!!

  10. Huuo Drula ranga de bascula ca nu a facut un regulament sa fie testat fiolic angajatii care distrug trenurile si infrastructura la intraea in serviciu! Mecanicu a fost de vina ca a fost beat si voii cu sute de milioane pe luna din sudoarea prostilor, ce paziti? Huuo Johannis cu guvernul tau de iresponsabili!

  11. Huuo Drula ranga de bascula ca nu ai facut un regulament sa fie testat fiolic angajatii care distrug trenurile si infrastructura la intraea in serviciu! Mecanicu a fost de vina ca a fost beat si voii cu sute de milioane pe luna din sudoarea prostilor, ce paziti? Huuo Johannis cu guvernul tau de iresponsabili!

  12. Epoca de aur capitalista face mari progresuri si in transporturile pe caile ferate. Se vede ca democratia s-a instaurat si la companiile private. deocamdata mecanicii conduc beti. Pe cand vor conduce garniturile si drogati?

  13. CFR ERA A DOUA ARMATA A TARII !!,AZI O RUINA :CA ECHIPAMENTE ,CALE DE RULARE ,CA PERSONAL,CA RESPONSABILITATE !,ASTA S_A VRUT ASTA AVEM ,O ROMANIE IN RUINA !!.
    HALAL GUVERNANTI !!,INDIVIZI IRESPONSABILI ,IGNORANTI ,VANDUTI SAU CUMPARATI TOT UNA DOAR EFECTUL ESTE ACELAS „TRADAREA INTERESULUI NATIONAL „.

  14. „„Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace. Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță. Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora. Vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, spune, joi, pe Facebook, ministrul Cătăin Drulă.”

  15. mecanicul sa declare, cum fac toti procurorii si judecatorii dupa ce fug de la locul accidentelor, ca a baut o bere de suparare, de impactul emotional al situatiei

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.