Explicațiile Bozankaya pe incidentul de la Timișoara

Tramvaiele companiei Bozankaya nu au probleme cu motorul, susțin reprezentanții firmei printr-un comunicat trimis pe adresa cotidianul.ro. Aceștia cu o serie de precizări concrete în urma raportului realizat de specialiştii tehnici ai companiei, cât și a analizei componentelor vehiculului după incidentul produs pe 8 martie la Timișoara.  

În comunicat se precizează  căpe baza analizelor fișierelor de date, plăcuțele de frână ale tramvaiului s-au blocat. Șoferul a încercat să elibereze frânele și a continuat să conducă vehiculul. Deoarece frânele au fost aplicate în timpul deplasării, sistemul vehiculului s-a oprit de mai multe ori pentru protecție sporită și a oprit tracțiunea. Pentru a duce tramvaiul într-o locație sigură, șoferul a condus tramvaiul cu frânele aplicate și din cauza frecării și supraîncălzirii plăcuțelor de frână, și de sub tramvai a ieșit fum. Înregistrările video din cabina șoferului nu au putut fi recuperate din motive necunoscute care nu au legătură cu Bozankaya.

Raportul preliminar emis de Bozankaya, bazat pe analizele fișierelor de jurnal extrase din software-ul de înregistrare al vehiculului la momentul incidentului, nu există nici dovezi, nici indicii cu privire la defecțiune a motorului. Acest lucru este, de asemenea, reconfirmat și justificat prin inspecția tehnică a vehiculului de către personalul autorizat.

Compania menționează că la niciun tramvai Bozankaya din România nu au fost înregistrate probleme la nivelul motoarelor. În prezent, nici un tramvai al companiei nu se află în depou pentru ca motoarele să fie devoalate. În urma analizei bazate pe date concrete și solide, Bozankaya neagă informațiile false relatate în media cu privire la incidentele privind tramvaiele sale“. 

Pe de altă parte, ISU Timiș a stabilit drept cauză probabilă a producerii incendiului „efectul termic produs în urma frecării la sistemul de frânare”, situație explicată de cei de la Bozankaya prin faptul că „plăcuțele de frână s-au supraîncălzit din cauză că vatmanul a condus tramvaiul cu frânele aplicate, pentru a-l «duce într-o locație sigur㻓.

Realitatea bănățeană scrie însă că „În realitate însă, vatmanul a oprit în momentul în care a observat incendiul, neavând timp să ducă tramvaiul spre depou și a acționat imediat cu extinctoarele, dar a sunat și la 112, pentru a cere sprijin“.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

3 Comentarii

  1. Da’ motorul ala atat de sofisticat n-are o protectie termica, un releu, sau macar o siguranta fuzibila care sa sesizeze cresterea temperaturii sau intensitatii curentului si sa decupleze nemaipomenitul motor turcesc?
    Asa ceva nu lipsea nici la motoarele de magnetofon cehoslovace de pe timpul lui Noe……[Rumburak]

    • Pai de ce s-au blocat frânele?
      Pentru ca e nou și cel mai sofisticat?!
      De la turci, sugiuc…

  2. Importuri și datorii cât mai multe. Tramvaiele făcute în România nu mai sunt bune.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.