Facebook, Twitter și Google vor fi audiate de Congresul SUA

Comisiile de „intelligence” ale celor două Camere ale Congresului SUA au invitat Facebook, Twitter și Alphabet (compania-mamă a Google) la audieri în cadrul investigațiilor cu privire la implicarea Rusiei în alegerile prezidențiale din 2016, notează Associated Press.

Audierile găzduite Comisiei de informații secrete din cadrul Camerei Reprezentanților vor avea loc în luna octombrie, iar cele din comisia similară a Senatului, la 1 noiembrie.

Într-o declarație comună, reprezentantul Democrat în comisia Camerei Reprezentanților, Adam Schiff și Republicanul Mike Conaway au anunțat că vor susține o audiere publică „cu reprezentanți ai celor trei companii, cu scopul de a înțelege mai bine modul în care s-a folosit Rusia de platformele și instrumentele online pentru a influența alegerile”.

Aceștia au mai adăugat: „Congresul și poporul American trebuie să audă aceste informații importante direct din partea companiilor.”.

Nu este încă sigur dacă cele trei companii vor accepta să participle la audierile publice. Facebook și Google au confirmat primirea invitației din partea Senatului, în timp ce reprezentanții Twitter au refuzat să comenteze.

Audierile vin după ce membrii ambelor comisii au analizat, în ultima vreme, modul în care platformele social media și reclamele din spațiul virtual au fost folosite de către ruși pentru a influența alegerile. Comisiile investighează răspândirea știrilor false (fake news) și a propagandei și dacă cineva din Statele Unite a influențat direcționarea acestora către anumite grupuri țintă prin social media.

Într-un comunicat emis în această lună, compania Twitter a afirmat că „respectă profund integritatea procesului electoral” și că a lucrat la combaterea boților și a altor forme de manipulare care încălcau termenii și condițiile de utilizare a platformei.

Parlamentarii au cerut informații și din partea Facebook, care a acceptat să furnizeze comisiilor conținutul a aproximativ 3000 de advertoriale cumpărate de către o agenție rusă. Acestea aveau ca scop stârnirea unor disensiuni în mediul online pe anumite probleme politice și sociale. Unele dintre reclame includeau și referințe la candidații la alegerile prezidențiale.

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a afirmat că compania va lucre pentru ca reclamele cu conținut politic să fie cât mai transparente. Reprezentanți ai Facebook s-au prezentat deja în fața celor două comisii parlamentare, ca parte a procesului de investigație.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Gabriel Zamfir 22 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.