Destinată, la apariția sa, în 2004, doar interacțiunii studenților de la Universitatea Harvard și apoi a studenților americani în general, platforma socială Facebook a devenit, în special după listarea la bursă din 2012, o mașină de făcut bani prin reclame și conținut sponsorizat.
Anul 2016 și alegerile americane au revelat riscurile acestei politici, prin propagarea ușoară a știrilor false și a propagandei, motiv pentru care fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat o schimbare la față a platformei.
Este vorba despre o revenire la origini, la facilitarea interacțiunii sociale. În săptămânile următoare, algoritmul Facebook „va favoriza postările, fotografiile și clipurile care vor fi distribuite și comentate de utilizatori și prietenii lor, în detrimentul celor propuse de companii și presă“, scrie The Wall Street Journal. „Numărul comentariilor va conta mai mult decât numărul aprecierilor, iar greutate mai mare vor avea postările cele mai comentate“, scrie Wired. „Știrile vor apărea în continuare, dar numărul de share-uri între prieteni va conta mai mult decât popularitatea lor globală.“
Zuckerberg a declarat deja că strategia va face ca oamenii să petreacă mai puțin timp pe Facebook, iar cifrele indică o scădere a încasărilor.
„Facebook își sacrifică veniturile pe termen scurt în schimbul celor pe termen lung“, scrie Recode. Cele mai nemulțumite vor fi companiile de presă, care ar putea fi plasate într-o secțiune separată a site-ului. În plus, scrie The Wall Street Journal, Zuckerberg are în vedere clasificarea publicațiilor în funcție de credibilitate, în funcție de sondajele de opinie sau de disponibilitatea utilizatorilor de a plăti pentru a citi informația.
In general lumea se supara cand ii trimiti la origini. Doar Facebook e mai intelegator in aceasta privinta.