Farsă cumplită pe piața covoarelor

Interviu cu Norbert Hauser, colecționar și expert de artă.

C: D-le Hauser, in materie de covoare orientale sunteti unul din numele cu rezonanta din Romania. Sunteti proprietarul Galeriei Buhara (fosta Primaverii acum pe strada Londra) Care este drumul si motivatia sa infiintezi o galerie de covoare. ?

NH: Nu se poate vorbi despre un drum, este evolutia, educatia, momentul in care iti indrepti atentia catre una sau alta. Eu am crescut intr-o casa frumos amenajata si decorata, si implicit mi s-a dezvoltat simtul estetic. Unde l-am dus dupa aceea, tine de preferinte si autoeducare.

Colectionez covoare antice de circa 25 de ani. Este ca oricare alta colectie, doar ca traiesti in mijlocul ei …
De vanzari m-am ocupat toata viata, chiar de pe vremea cand eram la teatru vindeam pesti de acvariu pe care ii inmulteam acasa, dupa aceea in Germania de la electrica de joasa tensiune pana la strunguri. Din 2000 preluasem conducerea unui lant de magazine care comercializa lenjerie Triumph. Criza din 2008 m-a prins in constructii, avand o firma care vindea scari interioare modulare germane. Piata se prabusise si in 2009 nu am vandut aproape nimic. Asa ca m-am reorientat catre un domeniu in care nu aveam probleme de adaptare, o veche pasiune, covoarele. Aveam doar doi concurenti pe piata, ceea ce era foarte putin.
Ce-i drept a trebuit sa ma adaptez, Romania nefiind o piata pentru covoare de colectie. Am inceput sa vand covoare noi. M-am aprovizionat cu piese dupa gustul meu si asta s-a dovedit foarte bine. Sigur ca nu a fost usoara aprovizionarea, dat fiind volumul mare de modele, marimi, culori si designuri de care ai nevoie sa satisfaci clienti cu asteptari si gusturi diferite.
A functionat, si sunt cautat de ani de zile de catre clienti pretentiosi, ambasade, hoteluri si chiar presedentia tarii.

C: D-le Hauser, a aparut in Bucuresti o societate numita “Lumea Covoarelor” care face reclama masiv, cu flyere, la radio, internet si chiar televiziune, cu preturi “nemaiintalnite” de faliment. Este vorba de 77% reducere ! Ce parare aveti, se pot practicta asa reduceri, si ce beneficiu au clientii ?

NH: Chiar ma bucura intrebarea, raspunsul este : clientii au beneficiu sa plateasca DUBLU fata de valoarea reala a covorului !

Sa va explic:
Comerciantul de covoare este perceput in toata lumea in doua feluri.
1. Decorator si consultant in amenajarile de bun gust, eventual cu un aer oriental, anticar poate
si
2. Escroc , sarlatan, pungas ; caracteristici ale lui Shahin Honarmand ( Proprietar Lumea Covoarelo din Pipera) , cetatean german de origine iraniana, care de douazeci de ani umbla prin Europa cu un depozit de covoare in spinare , inseland clienti de buna credinta, ca ar cumpara aproape gratis resp. cu peste saptezeci la suta reducere, covorul vietii lor !

– Din pacate cei ca Shahin au format aceasta a doua perceptie !

Sistemul este simplu si ilegal. Se anunta un faliment fictiv, se afiseaza preturi la o valoare de 10 ori fata de cele normale, ca sa creeze impresia ca cumparand cu 77% reducere iesi in mare castig.

Cand de fapt, la magazinul din Dorobanti, sau la Mobexpert sau la iranianul care vinde pe piata noastra de 15 ani, acelasi covor ar costa jumatate.

Bransa aceasta este una in care castigurile nu sunt direct proportionale cu investitia ! Marfa este scumpa si vanzarile sunt rare. Si uite asa s-au nascut si cei ca Shahin care s-au gandit sa accelereze venitul, profitand de lipsa de informatie a clientilor. Cu o investitie masiva in publicitate, si minima in calitatea marfii, genereaza cifre de afaceri de-a dreptul absurde pentru domeniul acesta, doar stimuland instictele noastre ascunse de plezneala (!)
De 10 -15 ani, occidentul, in care Shahin s-a lafait din anii ’70 pana nu de mult, i-a cam intors spatele, si, ca tot escorcul care se respecta, a gasit pietele din Est prin care trece regulat intentand alte si noi falimente. Falimentul de la Bucuresti paseaza mingea la Sofia, Sofia la Riga, Praga, Budapesta, Varsovia etc etc. In schimb Moscova lipseste de pe lista, stiu ei de ce …

Va aduc aminte sloganul lui Shahin din anul 2014, cu care a reusit sa falimenteze pe unul din dealerii din Romania:
FINALA ABSOLUTA IN BUCURESTI !
APSUSUL DRAMATIC A UNEI INSTITUTII SPECIALIZATE IN AMBIENTURI INTERIOARE ….
LICHIDARE SENZATIONALA DE COVOARE ORIENTALE IN NUMELE UNEI BANCI GERMANE
Nu tu CINE da faliment, nu tu CE banca germana, nu tu nu tu nu tu…doar sloganuri
Acum este la fel, respectiv ; CEL MAI MARE MAGAZIN DE COVOARE ORIENTALE DIN SUDESTUL EUROPEI SE INCHIDE ! SITUATIA ACTUALA DUPA CRIZA COVID 19 NE OBLIGA SA FACEM ACEST PAS, as de unde… , ei faceau “reduceri” de 75 % INAINTE sa apara virusul … si unde a fost magazinul pana acum ??
Stimati Consumatori ! In consecinta si la urma urmei:
Ei nu pot exista fara Dvs.

C: ce sfaturi puteti da potentialilor cumparatori:

NH: Nu marsati la texte ieftine, calculati si mai ales COMPARATI preturile si calitatea, consultati comerciantul de covoare din Romania, care va fi aici si dupa ce pleaca “tiganul cu cortul”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

3 Comentarii

  1. Nu degeaba au francezii expresia „marchand de tapis” (un gen de escroc care vinde totul si orice, de multe ori pacalind in privinta calitatii sau a pretului) … ps1 : daca si nenea asta cu interviul, care ne povesteste cum a trecut el prin diferite afaceri, de la pesti de acvariu (!), electrice, strunguri si pina la lenjerie intima de dama (!!)se defineste ca un „estet” (!!! … cam ca-n bancul cu militienii si acvariul …), pai atunci eu sint un fel de Lorenzo de Medici ! ; ps2 : apropo de „covoare antice” (??) … pai am si eu la bloc un pres in fata usii, mai mult decit antic … cumpara ?

  2. Din pacate acesti investitori turci si cior mai fi ei numai la falsuri se pricep!

  3. Pai toate campaniile de Black Friday,sau reduceri de peste tot in lume functioneaza pe acelas principiu.Pui un pret cit un bloc,si spui ca faci reducere de 60-70%,dar de fapt tu vinzi chiar mai scump ca pretul initial.Fraierul pune botul si e bucuros ca a prins un chilipir.Totul in lume e minciuna ambalata in staniol lucitor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.