Față nouă pentru Gara de Nord

Gara de Nord se modernizează. Clădirea construită de la zero între 1868 și 1872 va fi modernizată tot în aproape patru ani

De (R.C.)
Față nouă pentru Gara de Nord

Gara de Nord se modernizează. Clădirea construită de la zero între 1868 și 1872 va fi modernizată tot în aproape patru ani

Gara de Nord se modernizează. A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE /REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT), anunță CFR Infrastructură.

Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor: 55 de luni – 9 luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție
ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător și activități comerciale:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I)
Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)

Principalele lucrări de modernizare vizează:
▻ modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
▻ reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
▻ crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
▻ regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
▻ modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități;
▻ asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
▻ sisteme noi de ventilație/încălzire
▻ modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
▻ modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană în vigoare.
Gara de Nord a fost construită între 1868 și 1872.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. Sper sa se inteleaga restaurare garii , nu dejectiile facute pe vremea lui Mitrea cand a distrus gari adevarate monumente istorice ! Din pacate romanii au degeaba o istorie pe care pot pune in valoare , nu au inteligenta necesara pentru a o face. De 30 de ani se distrug cladiri de patrimoniu peste tot in Romania. Tartanii care conduc astazi tara se duc la Bruxelles si se mira de ceea ce vad acolo, dar in tara nu pot restaura sau intretine ceea ce au mostenit si a rezistat pana acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.