Față nouă pentru Gara de Nord

Gara de Nord se modernizează. Clădirea construită de la zero între 1868 și 1872 va fi modernizată tot în aproape patru ani

De (R.C.)
Față nouă pentru Gara de Nord

Gara de Nord se modernizează. Clădirea construită de la zero între 1868 și 1872 va fi modernizată tot în aproape patru ani

Gara de Nord se modernizează. A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE /REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT), anunță CFR Infrastructură.

Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor: 55 de luni – 9 luni pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție
ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător și activități comerciale:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I)
Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)

Principalele lucrări de modernizare vizează:
▻ modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
▻ reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
▻ crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
▻ regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
▻ modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilițăți pentru persoanele cu dizabilități;
▻ asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
▻ sisteme noi de ventilație/încălzire
▻ modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
▻ modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană în vigoare.
Gara de Nord a fost construită între 1868 și 1872.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. Sper sa se inteleaga restaurare garii , nu dejectiile facute pe vremea lui Mitrea cand a distrus gari adevarate monumente istorice ! Din pacate romanii au degeaba o istorie pe care pot pune in valoare , nu au inteligenta necesara pentru a o face. De 30 de ani se distrug cladiri de patrimoniu peste tot in Romania. Tartanii care conduc astazi tara se duc la Bruxelles si se mira de ceea ce vad acolo, dar in tara nu pot restaura sau intretine ceea ce au mostenit si a rezistat pana acum.

  2. Ha, nici 100 de milioane de iEuroi pentru reabilitare, pai Biblioteca Nationala a Romaniei unde constructia era deja gata la rosu a costat mult mai mult…firma doar a pus geamuri multe cat mai multe si o gresie sticloasa, in prezent toata institutia fiind inchisa pe motiv de plosnite!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Chebosule, in toate orasele civilizate gara centrala este cat mai aproape de centrul orasului. Dar ce sa stie un userist untoldist?

  3. Toate bune si frumoase ca reabilitati Gara de Nord, numai ca… cine o va folosi? Caile de rulare sunt la pamant, amterialul rulant asijderea, trenurile „circula” cu precizie elvetiana….Atunci, pentru ce si pentru cine? Mie imi pute a sifonare de bani. Doar se apropie „alegerile”!!!

  4. @AI 14:53 „lent, scump si pariez ca in final si prost.”

    Mai mult ca sigur! Referintele la lucrarile de ochii soacrei facute din asa-zisii bani europeni sunt multiple.
    Cat despre leadership: el o fi inexistent la nivel local, dar e perfect functional la nivel global, ca ordinele sunt precise si nu vin din neant, cand vin!

  5. Sper că la peronul central și peroane se păstrează structura metalică originală. Distrugerea elementelor metalice coloane grinzi care au format Hala Unirea a fost un dezastru. Francezii le-au facut muzee, săli de expoziție. Noi fier vechi, devenit oțel în România și carat ca fier vechi în Grecia, Turcia, Transnistria, ori unde numai în România să nu mai rămână piatră pe piatră.

  6. Trebuie și la Gara Basarab reabilitare. Aseară n-aveai cu ce tren să te întorci de la Sinaia în Gara de Nord! Se anulase unul. Vorba ceea: are o potcoavă şi-i mai trebuie trei şi calul.

  7. @ ce mai parere
    Intreaba-i precious pe procurorii marionete secu, subordonati ocupantului strategic.
    Pe care ocupant, harnicule, il lingi asiduu postare dupa postare …

  8. Deci reabilitarea dureaza mai mult decat a durat construirea garii.
    Si asta dupa 150 de ani de progres tehnologic.
    Dar cu cat dureaza mai mult cu atat sifonezi banii mai cu spor.
    Un exemplu pregnant de model de ‘dezvoltare’ in sistemul occidental: lent, scump si pariez ca in final si prost. Si, sa nu uitam, mantra catalitica a paradigmei: NU RASPUNDE NIMENI.
    Asa e intr-un sistem militarizat unde nu mai exista leadership politic. Cu un dna filiala a fbi.

    De curand moscova a inaugurat un nou circular la metrou, 70 km parca; si construit sub sanctiuni economice dar cu statii care arata extraordinar. Oare acolo cat a durat?
    Ca de china mai bine nu vorbim …

  9. Parca cu vreo 10-15 ani in urma, au mai aruncat fonduri pentru gara de nord, unde sunt fondurile necheltuite? S-au impartit intre capi la buzunare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.