Un protest al sindicaliştilor de la Şantierul Naval Damen a avut loc marţi deoarece conducerea intenţionează concedierea a peste 260 de salariaţi.
Protestul a avut loc pe platoul Casei de Cultură din municipiu.
”Astăzi, Sindicatul Liber Navalistul, afiliat #BNS, organizează o acţiune de protest pentru a atrage atenţia asupra situaţiei critice a Şantierului Naval #Mangalia. Acest şantier este cel mai mare angajator din regiune, iar criza fără precedent pune în pericol stabilitatea economică a comunităţii locale”, se arăta pe pagina de Facebook a Blocului Naţional Sindical (BNS).
Potrivit sursei citate, protestatarii dezaprobă intenţia administraţiei societăţii Damen Shipyards Mangalia SA de a concedia 263 de angajaţi.
”Cerem măsuri urgente pentru: Reluarea activităţii şantierului. Atragerea comenzilor necesare pentru stabilitatea pe termen lung. Salvarea locurilor de muncă ale celor peste 1.300 de angajaţi şi familiile lor”, a mai informat BNS.
Reprezentanţii BNS au explicat totodată că şantierul este în insolvenţă din iunie 2024, cu activitatea întreruptă.
”Drepturile salariale sunt achitate din Fondul de garantare, dar fondurile se termină în martie 2025. Fără finanţare, şantierul riscă să se închidă, afectând mii de familii şi economia locală”, conform sindicaliştilor.
Protestatarii solicită ”implicarea urgentă a autorităţilor şi a acţionarilor pentru salvarea acestei industrii vitale”.
Foto – radioconstanta.ro
Incet incet luna de miere dintre distinsii domni occidentali si romancuta de la tara ajunsa la oras se apropie de final.
Aceasta a fost mareata integrare europeana. Sa incheiem acest capitol ca, vorba romanului, s-au furat cam multe.
@Constatatorul: Mizerabil comentariu. Am lucrat acolo și știu ce înseamnă. Din salariul ăla câștigat cu greu nu puteai să faci nimic, de abia ajungea pentru supraviețuire in condițiile in care stateam la socri și nu plăteam chirie sau rate sau altceva.
Iar cum se muncește acolo dacă nu știi mai bine taci.
Mai ales tu cel plătit ca să faci comentarii tâmpite pe internet.
Romania avea a 3-a flota comerciala a lumii pana in 1989 si aduceam in tara venituri considerabile. Asa s-a ridicat industria romaneasca distrusa de acesti guvernanti. Astazi romanii isi cersesc painea.
Vraja marii! Ăștia sunt toți proprietari de pensiuni in Mangalia și Vama Veche și au din ce să trăiască boiereste! Ăștia sunt un fel de lucrători Oltcit,Cielo etc din Craiova!Niste puturoși!
Renunțați la casaca de motociclist a lui decebal și va dam comenzi…trecem la fabricarea de hidrobiciclete…
Olandeza portul Constanța, olandeza artefacte arheologice românești, olandeza implicată în orice in Romania. Cumva vor angaja ukraineeni in locul românilor?!
@FOMICEL, Damen e olandeză și a făcut managementul ani de zile dar acum doi ani s-a trezit suveranismul în cineva și a zis că statul roman are 51% și o să facă el managementul.
Aici duce kelinismul. Todeauna prostia se lasă cu altoirea curcanului în bot.
Cine trebuie sa atraga comenzi ? Cumva trebuie ca guvernul sa emita comenzi cum dorea Macron la Helicoptere Ghimbav ?
parcă damen e holandeză,olandă care se prăpădește de dragul și grija românilor!