Caiet de sarcini cu cerințe destul de restrictive

Firea a lansat licitația de 200 de mil € pentru 100 de tramvaie

Primăria Municipiului București a lansat licitația pentru achiziționarea a 100 de tramvaie noi pentru RATB, contract cu o valoare maximală de 850 de milioane lei, potrivit datelor din Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice. Contractul “pus la bătaie” acum face parte din programul multianual de înnoire a parcului RATB, depășit moral, care a început cu achiziționarea a 400 de autobuze turcești Otokar, dintre care unele s-au defectat de la primele curse, așa cum a relatat presa și a recunoscut chiar RATB.

Tramvaiele vor fi folosite pe traseele 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 şi 55. Acestea vor avea sistem integrat de IT care va număra călătorii, supraveghere video, internet wi-fi, sistem de informare audio-vizuală a călătorilor, precum şi infotainment. Persoanele cu dizabilităţi vor avea două locuri special amenajate.

Caietul de sarcini al licitației prevede un graficul de furnizare va avea următorul calendar: primul tramvai va fi furnizat în luna a 12 de la semnarea contractului, apoi câte patru vehicule pe lună până la finalizarea contractului. Oferta trebuie să conţină cinci variante de design şi toate tramvaiele vor fi fabricate de acelaşi producător sub aceeaşi marcă.

Tramvaiele trebuie să aibă 36 de metri, podeaua coborâtă integral şi cinci uşi duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcţiune, servicii de întreţinere, service şi remedierea defecţiunilor pe perioada garanţiei. Totodată, câştigătorul va asigura şi şcolarizarea personalului care va opera tramvaiele.

Punctajul după care vor fi departajați participanții la licitați pune preț, pe lângă financiar, pe tot felul de alte criterii, printre care raportul masa total/masa utilă, zgomotul in mers/la staționare, energia electrică recuperate, disponibilitatea de livrare imediată. Toate criteriile le puteți consulta aici http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485

Unicul producător roman, exclus ?

Termenul limită de depunere a ofertelor este data de 14 februarie 2019, aceastea urmând să fie evaluate pe 14 iulie 2019. Potrivit anunţului publicat în sistemul electronic de achiziţii, criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ.

Pentru a participa la licitaţie companiile trebuie să îndeplinească mai multe cerințe obligatorii, printre care obligativitatea ca media cifrei de afaceri anuale  pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) să fie de minim de 280.000.000 lei. De asemenea, trebuie să depună documente din care să reiasă că a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziţiei, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor şi a beneficiarilor publici sau privaţi. Acest criteriu obligatoriu pare a descalifica din start unicul producător autohton de tramvaie, Astra Vagoane Călători Arad, care a avut  o perioadă destul de slabă, în ultimii ani, când nu prea a avut de lucru, înregistrând și pierderi. Compania arădeană condusă de omul de afaceri Valer Blidar nu a avut, în niciunul din ultimii trei ani, o cifră de afaceri de peste 280 de milioane de lei.Lucrurile s-au schimbat în bine pentru Astra de-abia în 2018, de curând câștigând un contract de livrare tramvaie la Galați și fiind unic participant la alte două licitații, Cluj – Napoca și Timișoara.

Contractul are o durată de 37 de luni şi nu este împărţit în loturi. Achiziţia tramvaielor va fi asigurată din fonduri bugetare. Câştigătorul licitaţiei va livra primul tramvai în maxim nouă luni de la semnarea contractului. De asemenea, în maxim trei luni de la semnarea contractului, compania care va licra tramvaiele este obligată să realizeze omologarea de tip a tramvaiului cap de serie, pe cheltuiala sa. Dacă în termen de 12 luni, ofertantul nu va realiza omologarea, atunci PMB ava avea posibilitatea să rezilieze contractul.

 În contract vor fi incluse şi poliţele de asigurare RCA care vor fi valabile timp de şase luni de la livrare, cu excepţia tramvaiului cap de serie, a cărui valabilitate va fi de 24 de luni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Mihai Soare 1073 Articole
Author

14 Comentarii

  1. Nimic nu se mai face in tara asta ! Totul se cumpara de „afara ” ! Pana nu demult se fabricau in tara si teamvaie si garnituri de metrou si autobuze . Acum , cucu ! Nici nu incurajam , nici nu-i sprijinim pe cei care ar putea sa faca ceva , ba , din contra , facem tot sa-i impiedicam ! De ce oare ? Culmea cinismului romanesc : romani intoarceti-va acasa !!! Sa se intoarca , dar ce sa faca ? Unde sa-si castige existenta ? Si cum ? Vai de mama noastra !

    • iara s-au trezit patriotii de sufragerie…
      Ce autobuze, ce tramvaie fabricam noi ?? Tin minte ca si autobuzele unguresti IKARUS le dadeau clasa, ale noastre dupa 6 luni se dezmembrau (calitate romaneasca). Deh ce sa-i faci politica de Stat. Fabricam orice, oricat, nu conta daca era necesar, daca era de calitate… DAR TOT ROMANUL SA AVEA UN LOC DE MUNCA (spre comunism in zbor…)

  2. … tramvaie se fabrica la Arad, si chiar foarte bune.”Afara” mergi tu in fundul curtii pe economie de apa si hartie igienica, ca e asa de bine sa te stergi intre obrajorii din dos cu pliantele de reclama ale vesticilor, sau nu?

  3. „Contractul “pus la bătaie” acum face parte din programul multianual de înnoire a parcului RATB, depășit moral, care a început cu achiziționarea a 400 de autobuze turcești Otokar, dintre care unele s-au defectat de la primele curse, așa cum a relatat presa și a recunoscut chiar RATB.”
    Firea are bani garla ,este zorita in prag de iarna de clientii sai straini ca si Otokar turcesc, ce sa astepte ea achizitie romaneasca cum este Astra Vagoane Călători Arad,ea lucreaza cu viena, Roma si New York etc.ea este globalista cu nasul pe sus, vrea in stil mare .Voma afla ce e cu afacerista asta de miliarde pe spatele bucurestenilor. Totul a dat chix, prinsa in vartejul afacerilor in stil mare, cum vrea muschii ei.Ea pune ochiii pe contracte ,ea are ochiul format pe interese.Vorba aia, o saracacie ce nus tie ce a flat-o vrea „lux si luxurianta”,intr-un Buc friguros !Fii modesta Firea, ca nu mai vezi alt mandat!

    • Asa este!Firea e o basista sub acoperire,in PSD,asa cum Pandele a participat din greu la jefuirea flotei impreuna cu lacheul securist chior

  4. Astra Arad ar fi trebuit sa fie preferata. Metrourile facute la Arad circula si acum, dupa 40 de ani!

  5. ASTRA(ORADEA) SI URAC(UZINA REPARATII ATELIERELE CENTRALE: BUCURESTI) AR TREBUI FAVORIZATE IN ACEASTA LICITATIE. E MAI AVANTAJOS LA CONTRACTUL DE INTRETINERE. GANDITI-VA CA „SARE” UN INTRERUPATOR-RELEU MIC LA UN TRAMVAI SIEMENS-ALSHOM? CREDETI CA VA FI TINUT IN INVENTAR> NU, ASTEPTATI CEL PUTIN 2 ZILE(TRANSPORT URGENTA PRIN AVION, RECEPTIE, TIMP INSTALARE SI VERIFICARE, REVIZIE). AR TREBUI CA TRAMVAIELE SE FIE AUTOHTONE(PIESE, MANA DE LUCRU, AUTONOMIE INDUSTRIALA). OARE DE CE ACEST CEASCA A CUMPARAT LICENTA MAN DE LA NEMTI? OARE DE CE? RASPUNS: PTR. CA OPINCARUL CU 4 CLASE ERA PATRIOT SI MAI „INTELO” DECAT CE EXISTA ACUM PE PIATA!

  6. daca sunt tot din cele trase de masini Roman, DAC sau Kraz, cand sunt noi, ca doar sunt perfecte, insa merg numai remorcate pana la 5000 km cel putin, ca la impinsul masinii fara baterie, apai asta e chestie profitabila. nu?

  7. De la tranvaiul care te ducea acasă și la locul de muncă un mijloc de transport unde o bună parte din preț ve fi cauzat de sorcova IT. Va fi ca pe vremuri parcă la muzeul Antipa, călătorul cu numărul 1 milion va primi un premiu. Premiul va fi înmânat de dna. Firea. Și ca din totdeauna să vezi ce întâmplare, vezi discreții câstigătorii de farmacii sau supermarketuri, câștigatorul va soția sau fiul unui director, sau sponsor care nu a mai fost de mult cu tranvaiul și l-a luat întâmplător.

  8. NU, tramvaielor denumite cu obraznicie „imperial”! Alora le e dor de fostul imperiu si nu trebuie sprijiniti! Mihai Maxim din Bucuresti face tramvaie bune si ieftine FARA niciun sprijin, doar din talent si abnegatie.

  9. Iti multumesc ca m-ai corectat atat de elegant ! Ai o minte stralucita si-un vocabular elevat ! Ai scris ceva si eu unul, ma-m lamurit cam cati bani faci ! Bravo ! Nici nu ar fi trebuit sa te bag in seama !

  10. ..si totusi uite ca sunt aparatori si sustinatori pentru proiectul firica neikii firuca…nu mai comentez ce a fost si ce putea sa fie dupa retehnologizarera fabricilor romaneti..atat as vrea; sa se nego ieze pretul, sa sedeclare oficial si stiind ca in general comisionul este de 1o 15 % sa se scada aceasta valoare din valoarea pretului calculat initial…s o vaz atunci pa madam firuca si nu neaparat este bashista are ea sfetncul cu esperienta n jmekerii comerciale in buduaru ei..si le clocesc zi si mai ales noaptea cum s o faca…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.