Firea, pălmuită în parcare

Se solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde…

De (I.R.)
Firea, pălmuită în parcare

Se solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde…

Avocatul Poporului cere Prefectului Municipiului București să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București prin care s-a decis ridicarea mașinilor din oraș, pe motiv că această acțiune nu poate fi dispusă de polițiștii locali, ci de către cei de la Rutieră.

Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar nu poate fi dispusă de către polițiștii locali, ci numai de politistii rutieri – Avocatul Poporului solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile orașului.

Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu și solicită Prefectului Municipiului București atacarea în contencios a Hotărârii nr. 371/2019 a Consiliului General al Municipiului București, privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice aflate pe rețeaua principală de străzi a municipiului București”, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 „nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege”.

Potrivit Avocatului Poporului, HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, „prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006”.

„În același timp, în opinia Avocatului Poporului HCGMB este un act administrativ care ar fi trebuit să se limiteze la a reglementa măsuri tehnice de realizare a ridicării și depozitării autovehiculelor în sarcina operatorilor si nu să reglementeze atribuții în sarcina polițiștilor rutieri, statutul juridic și atribuțiile acestora fiind reglementate prin lege specială”, se arată în comunicatul transmis de Avocatul Poporului.

Avocatul Poporului solicită reprezentanților administrației publice locale să dispună măsurile care se impun pentru amplasarea, în zonele de unde autovehiculele pot fi ridicate, a unor avertismente vizuale care să conțină informațiile necesare astfel încât eventualii contravenienți să fie informați atât în legătură cu sancțiunile aplicabile, cât și cu posibilitatea recuperării autovehiculului.

Primăria Capitalei a anunțat, marți, că Municipalitatea va ridica 24 de ore din 24 mașinile parcate neregulamentar. Ridicarea va începe de luni, 26 august, iar depozitarea se va face în două locații. Și aici, programul va fi non-stop, iar mașinile pot fi recuperate la orice oră.

„Subliniem faptul că acest proiect vine în sprijinul fluidizarii traficului ]n Capitală și vizează strict acele vehicule care staționează neregulamentar pe principalele artere din București și care blochează circulația vehiculelor de intervenție în caz de urgență, ambulanțe sau mașini de pompieri, precum și accesul în spitale, școli, instituții publice, dar și circulația mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire și salubrizare. Procesul de ridicare a mașinilor va fi unul continuu, 24/24 ore”, se arăta într-un comunicat transmis, marți, de Primăria Capitalei

Potrivit sursei citate, mașinile parcate neregulamentar și care au fost ridicate vor fi depozitate în spațiile special amenajate din Bulevardul Timișoara nr. 161- 163, Sector 6 și Bulevardul Metalurgiei nr. 69- 71 (str.Drumul Jilavei nr.113), Sector 4, care vor avea program de funcționare 24/24 ore, astfel încât mașinile ridicate să poate fi eliberate la orice oră.

„Ulterior, cetățenii aflați în această situație vor putea suna gratuit la numerele de telefon 021/9544 – Brigada de Poliție Rutieră sau 021/9752 – Poliția Locală a Municipiului București, pentru a află în care dintre cele două spații se afla autoturismele și pentru a le putea recupera. Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului / deținătorului / utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport și depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate
sau de folosință asupra vehiculului și a unui act de identitate al solicitantului”, se mai arată în comunicatul PMB.

Potrivit proiectului, tarifele de ridicare sunt:

– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
Tarife de transport sunt:
– 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone
În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.

Aşadar, pentru un autoturism precum un Logan, costul de ridicare, transport şi depozitare (pe o zi) ajunge la 500 de lei.

Distribuie articolul pe:

13 comentarii

  1. Inca ceva: nimeni nu-si mai baga masina in curte, ati observat asta? Toti si-o lasa in strada! Pai, daca ti-ai luat masina si ai curte, ar trebui sa fii OBLIGAT s-o parchezi in curte, nu pe trotuar.Sa fie amendati si proprietarii de masini care au curte si-si parcheaza masina in strada. Sunt sigura ca „in tarile civilizate” si asta e o obligatie cetateneasca. Numai la noi se inchiriza bucatile de trotuar!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.