Garanții mai mari pentru electrocasnice. Reparațiile, în sarcina vânzătorilor

Comisia Europeană a anunțat o inițiativă legislativă denumită „Dreptul la Reparații”, în contextul în care deșeurile de electrocasnice consumă 30 de milioane de tone de resurse și generează 261 de milioane de tone de emisii de gaze cu efect de seră în UE în fiecare an, potrivit B1Tv. 

„Dreptul la Reparații” face parte dintr-un efort mai larg de a transforma Uniunea Europeană în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Regulamentul promovează posibilitatea de reparare a produselor în faza de producție, ca apoi, consumatorilor să li se permită dreptul de a solicita producătorilor, în temeiul legislației UE, repararea produselor care pot fi reparate din punct de vedere tehnic, cum ar fi o mașină de spălat rufe sau un televizor.

În noiembrie 2023, Comisia Europeană a anunțat inițiativa așteaptă discuțiile și aprobarea în Parlamentul European, inițiatorii legii estimând că negocierile cu privire la textul final se vor încheia în luna februarie 2024, pentru a permite legii să intre în vigoare înaintea alegerilor europarlamentare din iunie.

Noua lege va obliga vânzătorii să repare gratuit un produs în perioada legală de garanţie de doi ani şi să furnizeze reparaţii pentru produse timp de cinci până la zece ani după vânzare.

În perioada de garanţie legală, vânzătorii vor trebui să acorde prioritate reparaţiilor atunci când acestea sunt mai ieftine sau egale cu costul înlocuirii, cu excepţia cazului în care reparaţia nu este posibilă sau ar incomoda consumatorul.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

3 Comentarii

  1. Si ce daca. Reparatia se face, doar daca este rentabila pentru producator. Ai luat un aspirator de 200 de euro si reparatia costa peste 120, in perioada de garantie. Am patit-o personal. Ipocrizia este, ca mi-au dat banii inapoi, nu un produs nou, motivul devalorizarea leului, cresterea pretului. Probabil este legal, poate ca nu, dar daca ai nevoie de obiectul X, accepti realitatea, de nu, mori cu jalba in protap

  2. Pai … n-am inteles prea bine … producatorii sau vinzatorii sa le repare ?? Pentru ca daca e vorba de acestia din urma, am avea de-a face cu o alta imbecilitate marca „Uniunea Europeana/Bruxelles” ! Ce treaba are cel care vinde un articol, daca se dovedeste dupa o saptamina sau o luna ca acel articol e o mizerie cu defecte ? (ca sa nu mai vorbim de deja binecunoscutele „defectiuni definitive si iremediabile programate”, multi producatori fabricind marfuri cu perioada de functionare deja cunoscuta, pentru a obliga consumatorii sa cumpere ceea ce se numeste „nou” !)

  3. daca se dubleaza durata de functionare, de la 5 la 10 ani, vor disparea 50% dintre producatori si jumatate dintre locurile de munca. In mod normal preturile ar trebui sa creasca cu minim 50%. Ce vremuri erau acelea in care electrocasnicile erau „bunuri de folosinta indelungata” si tineau 20 de ani.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.