Fondul european de redresare nu poate acoperi și legitima drept conforme disfuncționalitățile din România. Efectele crizei sanitare sunt doar la început, iar în situația de la noi nu există minime previziuni pentru că nu s-a constituit un plan de măsuri în consecință. Inadecvarea de la București este una privind sistemul de zeci de ani.
Responsabilitatea Guvernului Cîțu este inexistentă, cu atât mai mult cu cât executivul are obligația să gestioneze o încărcătură explozivă. Criza economică generată de epidemie nu poate fi stinsă prin deschiderea restaurantelor și cafenelelor. Astfel, recenta dispoziție de relaxare în acest sens, nu este una de anulare a unei avarii generalizate, ci manifestarea simplă a dezastrului bugetar.
Reformarea sistemului, chiar pe acest fond sumbru, iminent, este în mod dramatic evitată. Siguranța de sine a Guvernului Cîțu este însăși aroganța sistemului al cărui garant necondiționat se dovedește premierul.
Nici garantul acestui Guvern, președintele Iohannis, nu are o minimă soluție, încât devine tot mai bizare motivele pentru care a chemat la ordine titularii. Activitatea președintelui, raportată la eficiența și direcția politicilor guvernamentale, în sens punctual, a creat deja pachetul unor manipulări veritabile.
Reușita deloc neglijabilă a președintelui, de a submina PSD, a fost transferată într-o culpabilă deturnare a principalei agendei publice, încât pare că aceasta a fost în fapt un pretext.
Guvernantii din Romania de voie sau de nevoie au preluat modelul din Vest. Inca din anul 1875 Partidul Liberal a luat modelul din Vest. Caragiale a scris cum functiona acest model in Romania. In zilele noastre, cand Istitutiile Statului Roman sunt incolacite cu Institutiile, Organizatiile, Aliantele,Corporatiile Suprastatale si Transnationale , nu stiu cum ar putea proceda un Guvern in Romania. In plus procedeele, mijloacele tehnice folosite pentru raspandirea minciunilor, propagandei si diversiunilor au atins culmi fantastice. Sistemul mondial integrat, aliniat, concertat de minciuni, propaganda si diversiuni joaca rolul hotarator in alegerile democrate, in promovarea sau blocarea sau excluderea din sfera puterii a indivizilor.