În Australia, copiii se joacă o oră pe zi cu LEGO Minecraft. Profesorii sunt încântaţi de rezultate

Jocurile video au fost, de-a lungul timpului, mai ales după anul 2000, criticate de media şi nu numai, din cauza consecinţelor negative pe care le pot avea asupra celor mai mici. Concret, generaţia care a crescut cu tableta şi cu laptopul nu dezvoltă abilităţi sociale, lucru care va conta enorm mai târziu, în lumea care este dincolo de un ecran şi de o acţiune. Şi obezitatea a fost luată în considerare drept consecinţă a jocurilor video.

Dar iată că ele pot fi şi benefice! Ba chiar şi introduse în programa şcolară. Cercetătorii de la Universitatea Queensland din Australia au urgentat deja un astfel de plan pentru copiii aflaţi în clasele primare. Concret, vor ca, o oră pe zi, cei mici să se joace cu LEGO Minecraft, joc online pe care LEGO l-a cumpărat de la Microsoft în schimbul a 2,5 milioane de euro pentru a-l transforma în piese care imită perfect jocul.

“Am văzut un real succes în ceea ce priveşte lucrul în echipă, dar şi o creştere a atenţiei la orele celelalte. Mai mult decât atât, mulţi dintre elevii care se chinuiau la matematică, desen şi geografie par a se descurca cu mult mai bine după ce o oră au asamblat LEGO Minecraft alături de colegii lor”, a povestit unul din directorii şcolilor unde a fost prima dată implementată ideea, Michael Dezuanni.

Directorul a continuat să povestească efectele benefice ale unei ore de joacă LEGO Minecraft: “Până şi profesorii au fost impresionaţi de ceea ce au văzut. Lucrul de care ei sunt cel mai mulţumiţi este ca elevii care păreau că nu au niciun interes în şcoală au devenit subit foarte activi. O oră de joacă, dar care reuşeşte să îşi solicite creativitatea şi imaginaţia face minuni”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.