Încă o decizie care alimentează speculațiile despre moartea lui Prigojin

Rusia a informat autoritatea de investigare a aeronavelor din Brazilia că nu va ancheta momentan conform reglementărilor internaţionale prăbuşirea avionului Embraer, de fabricaţie braziliană, în care şi-a pierdut viaţa liderul mercenarilor Wagner, Evgheni Prigojin, a declarat agenţia braziliană pentru Reuters.

Prigojin, doi locotenenţi de top ai grupării Wagner şi patru bodyguarzi s-au numărat printre cele zece persoane care au murit în urma prăbuşirii avionului Embraer Legacy 600 la nord de Moscova, săptămâna trecută.

El a murit la două luni de la ziua în care a organizat o scurtă revoltă împotriva instituţiei ruse de apărare, incident care a reprezentat cea mai mare provocare pentru preşedintele Vladimir Putin de când a ajuns la putere în 1999.

Centrul de Cercetare şi Prevenire a Accidentelor Aeronautice (CENIPA) din Brazilia, în interesul îmbunătăţirii siguranţei aviaţiei, a declarat că se va alătura unei anchete conduse de Rusia dacă va fi invitat, precum şi investigaţiei conduse în conformitate cu regulile internaţionale.

Autoritatea de aviaţie a Rusiei nu este obligată să dea un răspuns pozitiv CENIPA, dar unii foşti anchetatori sunt de părere că ar trebui, deoarece SUA şi alte guverne occidentale bănuiesc că în spatele prăbuşirii din 23 august a lui Embraer Legacy 600, care are un record de siguranţă bun, s-ar afla Kremlinul, care a negat însă orice implicare.

Potrivit Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Aviaţia Civilă Internaţională (ICAO) cu sediul la Montreal, zborul din Moscova cu destinaţia Sankt Petersburg a fost unul intern, deci nu este supus regulilor internaţionale cunoscute în industrie sub denumirea legală „Anexa 13”.

„Nu sunt obligaţi, ci doar este recomandat să facă asta”, a declarat pentru Reuters şeful CENIPA, brigadierul Marcelo Moreno, după ce agenţia a trimis săptămâna trecută un e-mail în care a întrebat autorităţile ruse dacă vor deschide o astfel de anchetă.

„Dar dacă vor spune că vor deschide ancheta şi vor invita Brazilia, vom participa de la distanţă”.

Consultantul american pentru siguranţa aviaţiei şi fost investigator John Cox a spus că o investigaţie internă rusă va fi întotdeauna pusă sub semnul întrebării fără participarea Braziliei, ţara în care a fost fabricat avionul.”Cred că este foarte trist”, a spus Cox după ce i s-a comunicat răspunsul Rusiei.
„Cred că dăunează transparenţei anchetei ruse”.

CENIPA a informat, într-o declaraţie trimisă prin e-mail, că a primit marţi răspunsul din partea Comitetului Interstatal pentru Aviaţie – Comisia de Investigare a Accidentelor (IAC), autoritatea rusă spunând că nu va deschide deocamdată o anchetă conform Anexei 13.

În investigarea accidentelor aeriene, experţii lucrează pentru a îmbunătăţi siguranţa aviaţiei fără a încerca să găsească vinovaţi, dar anchetele sunt adesea afectate de interese politice.

CENIPA şi producătorul Embraer vor să prevină viitoare accidente, dar se confruntă cu provocări în obţinerea de informaţii din cauza sancţiunilor impuse Rusiei şi a reticenţei Moscovei de a permite controlul extern.

Aproximativ 802 avioane regionale Embraer cu 37 până la 50 de locuri, construite pe aceeaşi platformă ca aeronava Legacy 600, sunt în serviciu, subliniind interesul Braziliei de a participa la anchetă.

Embraer a refuzat să comenteze.

Jeff Guzzetti, un fost investigator al accidentelor aeriene din SUA, a spus că Rusia ar trebui să accepte asistenţa din partea Braziliei, chiar dacă CENIPA poate participa doar de la distanţă. „Dacă nu o fac, ei bine, atunci acesta este un semn sigur că nu va fi o anchetă transparentă”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

31 de Comentarii

  1. Dar care este decizia deoarece inca nu s-a luat nici una.

  2. Ce naivi sunt prazilienii, vorba aia, sunt BRICS de destepti :))) Doar nu isi da Rusia cu stangul in dreptul sa recunoasca atentatul la viata lui Prigojin pus la cale de Putin!

    • Or fi aia prazilieni dar curand cei de teapa ta vor merge acolo la sapat santuri impreuna cu nemtii si holandezii. BRICS va scrie pe voi. De unde zici ca esti?

  3. Russiei i s-a interzis să participe la ancheta privind distrugerea conductelor Nord Stream din Marea Baltică, în ape internaționale. De ce ar permite Russia altora să participe la ancheta privind prăbușirea unui avion rusesc, pilotat de ruși, pe teritoriul rusesc? Pe cine interesează ce spune „consultantul american pentru siguranţa aviaţiei şi fost investigator John Cox”? Tupeul, obrăznicia și nesimțirea occidentale nu au nici o limită.

  4. Serviciul de dezinformare al KGB/FSB este unul dovedit redutabil. Eu cred ca accidentul aviatic este o inscenare pentru a permite iesirea din scena a sefului Wagner. De aici si refuzul Rusiei de a co-opta Brazilia si mai ales IAC in ancheta. Peste ani buni vom afla probabil ca Prigojin duce o viata linistita departe de ochii lumii. Iata cum vad eu ultimele luni ale lui Prigojin si Wagner in general. Wagner obtine o victorie categorica in Bakhmut dupa luni de lupte aprige. In plina glorie Wagner sunt retrasi de pe linia frontului pentru odihna si refacere. Dupa o serie de declaratii pregatitoare ale lui Prigojin are loc asa numita revolta Wagner in spatele frontului(de ce nu pe front?). Dupa incalzirea presei occidentale revolta se stinge repede si „muzicienii” sunt dislocati in Belarus spre disperarea polonezilor si a tarilor baltice. Puteti sa va imaginati o revolta armata in Rusia controlata de KGB/FSB? Eu nu pot. Se trece la iesirea din scena a lui Prigojin prea expus serviciilor de informatii occidentale iar activitatea Wagner continua mai discret.

  5. @Wolf: ce spune consultantul american e treaba lui dar ceea ce ridica semne de intrebare este faptul ca nu se permite ca reprezentantul constructorului sa ia parte la ancheta. De vreme ce Kremlinul neaga ca ar fi doborat avionul respectiv inseamna ca ar fi o problema tehnica. In acest caz constructorului ar fi indreptatit sa participe deoarece un viciu de constructie poate afecta si alte avioane de acelasi tip. In final, faptul ca rusii nu doresc participarea constructorului inseamna ca sunt lucruri pe care nu vor sa le vada si altii. Nici macar Brazilia.

  6. Se baga chilotul american într-un coooor LGBT.
    Ha ba ha…..
    Ce treabă au ăștia înafara sa bage batul prin gard
    Pai rușii nu sunt handicapați că noi sa fie in stare să-și condimenteze borșul.
    He. lume lume ce-ai ajuns.
    Intelighenția occi da pe afara

  7. Cum ante-spunea MISHTEAUX (din straniile lui surse:) „THRUST REVERSER” actionat fara voia pilotului, printr-un virus de software, pe computerul AVIONICII de bord !
    De unde ante-stia mishteaux:
    „ce-si-cum”-ul prigojinist ?
    De ce se va destrama ECOWAS-ul, inainte de-a salva 😛 FRANTA ? 😉
    AUD ?

  8. @Daca nici în BRICS: tu nu vezi ce scrie-n articol, ori nu stii sa citesti? „CENIPA şi producătorul Embraer vor să prevină viitoare accidente, dar se confruntă cu provocări în obţinerea de informaţii DIN CAUZA SANCTIUNILOR IMPUSE RUSIEI şi a reticenţei Moscovei de a permite controlul extern”. Rusia nu-i permite companiei participarea la ancheta DIN CAUZA SANCTIUNILOR impuse de criminalii occidentali si a INGERINTEI, la fel de ilegale, în ancheta, desi „de la distanta”, a SUA! Se vorbeste foarte serios de implicarea FRANTEI si UCRAINEI în accident. BRAZILIA N-ARE DE-A FACE, decât ca subiect PASIV. Asupra UCRAINEI si FRANTEi fiind, însa, banuieli serioase, la fel alora privind PARTICIPAREA MAFIEI, a RIVALILOR DE AFACERI AI LUI PRIGOJIN, în atentat, sau de o EROARE DE PILOTAJ.

  9. TRenul de aterizare era deschis
    si conform unor surse din serviciile militare secrete ruse (GRU)
    THURST REVERSE-ul pe motorul din stanga era activat !
    NASOL !
    oricum rusii trebuie s-o spuna maimtarziu dupa ce analizeaua AVIONICA HONEYWELL a computrului de BORD
    ca sa vada unde 😉 si cum 😛 era mascata rutina care DIN FABRICATIE permite astfel de atentate SPECIALE !
    NASOL ! Pentru ca
    multi bogati pot fi eliminati PUNCTUAL asa
    avioane din astea nu au toti saracanii !
    RUSI trebui sa faca public ce-a aflat GRU (proprietarul de facto al WAGNER !) si de ce

  10. CE AU RUSII DE ACOPERIT in cazul asta … TEHNIC ? OLIGARHII SIBERIENI 😉 ? GRU ???
    [De ce , conform GRU , se stie ca motorul din STANGA a blocat-rupt, la viteza de croaziera, avionashul ? ]
    TOTI MINT pentru ca in timp de razboi asta-i scopiul goebbels-ian al PROPAGANDEI = MINCIUNA PRE_MEDITATA !
    De ce-ar fi rusii adevaraciosi acum ? [de ce tace …CIA ? ce stiu „nemtii” din Frankfurt ? 😉 ]

  11. AVIONICA de pe EMBRAER nu e braziliana ci e
    HONEYWELL e pur american 😀
    E la mintea kokoshului ca GRU nu catua vinile in BRAZILIA … mai ales dupa ce-au gasit la motorul din stanga al avionului si
    trenul de aterizare deschis in zbor (vizibil la epava cazuta, fiind hidraulic actionat nu se putea deschide SI ARETA prin forte centrifugale …)
    INTREBAREA e … cum a fost dat semnalul (prin SATELITI AMERICANi ?) AVIONICI HONEAWELL pentru a …scurtcircuita
    comenzile de re-dresare ale pilotului ?
    De ce tace GRU (Proprietarul de facto al WAGNER ? 😀 ) = DE CE SE STIE DE MOTORUL STANG ?

  12. @Te’O

    O sa va ia ceva timp pana veti gasi un nou GORBACIOV !!! CAUTATI ! CAUTATI ! CAUTATI !

  13. Blocarea unui motor prin THRUST REVERSAL explica de ce inainte de-a cadea , pe flight24 radar, se vede ca avionul a urcat cateva secunde … la rupere motroul mblocat a lovit ampenajul din coada rupand coada avinului si prin rasucire la viteza de croaziera a rupt aripa aflata planar directiei de zbor 😀 !
    SIMPLU ! Mare PACAT, religios pacat, ca MISHTEAUX nu vrea sa spune ce ante-stia („14 august” 😛 )
    Ce-a cauzat insa blocarea motorului din stanga ?
    ATENTIE : MOTORUL DIN STANGA AVIONULUI ! 😉

  14. Inca ceva … unde-au gasit motorul RUPT, din stanga avionului, fata de epava 😉 😉 😉 la sol ?
    AUD ? [de ce fragmentul asta nu e facut ca si celelalte public ? 😉 Ce-ar vedea expertii chiar si superficial ? ]

  15. poate ca brazilieni-s siguri ca nu-i vina lor ?!
    de aceease ofera asa de straniu sa ajute ancheta GRU relativ la caderea suspecta (flight24) a avionului !

  16. Ce-a rupt daca nu THURST REVERSOR-ul motorul din STANGA (conform surselor GRU) ?
    Motorul sin stanga s-a rupt si-a rupt coada avionului lovind (cu urme vizibile-n fotografii , mini-aripa din coada fuselajului si prin socul destabilizator rupand aripa mare opusa 😀 !
    Blocarea motorului din STANGA + Thurst Reverser-ul blocat si trenul de aterizare deschis la 10 km altitudine si viteza (mare) de croaziera ! Actionarea incontrolabila, DIN SOFT, a THRUST REVERSER-ului pe-un sigur motor (STANGA) la viteza de croaziera e CATASTROFALA ( rupe motorul dupa ce ridica botul, in asa fel incat motorul rupt loveste si rupe coada avionului care prin rasucire la viteaz de croaziera rupe aripa din dreapta a avionului )
    MDA !

  17. se vede in poza articolului urma pe aripa fuselajului din coada avionului !
    Tabla indoaita a aripei (culoarea alba) fuselajului din coada (care controleaza SUS-JOS avionul) e urma
    lovirii la desprindere, a motorului din STANGA ,rupt dupa blocarea prin THRUST REVERSAL …
    De ce insa ante-stia mishteaux … ce-si-cum ? De ce tace GRU ? De ce nu se avanta in „presupuneri”, CIA ?
    Si de ce e implicata … FRANTA?❤️? ? 😐

  18. Parlevufranse ??
    ANTE-Sti PERICULOS de multe ! (accentul pe ANTE-)

  19. doar presa care preseaza traiesti din speculatii, ca-i comod, face c_rul mare. Pricolici cu ai lui au fost defenestrati de la foarte mare inaltime, au agonizat 32 de secunde pana s-au facut una cu pamantul, isi doreau moartea si ea nu mai venea. Unora li s-a oprit inima de spaima. Doar asta spune clar ca a fost lucrat de catre armata rusa, pentru cei 11 piloti ucisi de tembelii de Wag-neri. Pentru fapta si rasplata, doar cretinii de occidentali inventeaza altele, ca-s disperati de Putin. Din experienta, de ce iti este frica, nu scapi, dar prostii nu invata.

  20. @Ileana Rollason: Ce treaba au sanctiunile care sunt pur economice cu siguranta transportului aerian? Nu vezi ca postezi prostii? Rusii nu vor sa vina cineva din afara ca sa nu afle nimeni ca l-au doborat pentru a-l matrasi pe Prigojin. Daca in avion era numai Prigojin – desi ei nu recunosc niciodata nimic – poate ca ar fi admis acest asasinat dar avand in vedere ca mai era si personal civil nevinovat nu pot accepta ingerinte straine chiar daca ele vin din Brazilia.
    @Sando Khan: surse din GRU ?? Ma lasi? De cand si pana cand acestea sunt credibile? Te astepti ca rusii sa isi recunoasca faptele? De ce nu accepta sa vina reprezentantii constructorului si sa cerceteze cutia neagra? Acolo sunt toate datele, atat tehnice cat si convorbirile din avion. Mai urmeaza sa vina cineva sa spuna ca acest tip de avion nu are cutie neagra.
    Tot din pozele epavei se pot vedea niste gauri in fuzelaj facute din exterior spre interior. Acest lucru se intampla, de obicei, cand o racheta antiaeriana explodeaza langa avion – sunt 2 feluri de rachete: kill-to-kill care lovesc efectiv avionul si de proximitate care explodeaza langa avion si trimit sute de bile de otel in toate directiile. La altitudini mai mari de 3000 de metri (8000 in cazul acesta) aceste mici proiectile produc gauri foarte mari datorita diferentei de presiune, vezi cazul MH17 doborat de un BUK rusesc la 10.000 metri altitudine.

  21. @Daca nici in BRICS
    WAGNER subterna e a GRU !
    Ce sti tu si ce stie mishteaux relativ la predictii stranii , ulterior geniale ?
    OK ! Fie cum zici tu … mishteaux e un habarnist (vezi „14 august”) si nu stie „ce-si-cum”
    Totusi ce poti zice de tabla suspect , vizibil indoita, a aripei din coada fuzelajului
    … STANGA ? De unde-a aparut strania deformare daca nu din lovirea la cadere ? 😉
    PS: Spune iute ce vrei sa sti particular ca sa te convingi ca mishteaux stie ? Iute ! Implicatia Honeywell via satelit in cadere ?

  22. Mossadul are oameni (si) in GRU !
    Nimic mai mult !
    😐

  23. Cu câtă votcă au fost alimentaţi piloţii şi ceilalţi?În Rusia se poartă mai ales cu asemenea personalităţi la bord.

  24. Cum iti explici strania deformare a aripi din coada avionului, rupta si ea la ruperea motorului ?
    Cred ca vezi ca forma socului in tabla aripii nu putea fi facuta la sol si trebuie sa fi fost facuta in zbor dupa ruperea motorului stang care a lovit aripa cozi ?
    Pentru experti e vizibil clar in poza ce-a fost ?
    „Ceva” a blocat motorul din stanga ? CE ?`daca nu THURST REVERSORUl la …atentie: VITEZA DE CROAZIERA ?
    Intreaba un PILOT ce se intmpla cu un avion caruia i se declanseaza NECONTROLAT,la viteza de croaziera (!)
    un THURST REVERSOR pe un motor !
    Si pe urma scrie ce ti-a zis pilotul ! Nu barfe ! GRU trebui sa stie pentru ca … stia dinainte ! 😉
    NIMIC NU E CUM PARE ! DELOC ! (de ce tace CIA ? 😉 ce stiu francezii ? )

  25. De ce „scoti-din-burta” ? Chiar nu vezi urmele deformarilor pe fragmenteled e avion cazute ?
    Ti se par ca puteau fi facute mecanic din lovire la sol ?
    Uite aripa din poza articolului ? Vezi urma loviri motorului STANG rupt de avion prin franare-blocare la 800km/h ?
    PPS: daca iese la iveala ca HONEYWELL 😉 !
    E de jale pentru clientii AVIONICII americane (!) !

  26. Zona e observata in timp real din satelit = nu scapa ne-inregistrata nici-o racheta pentru ca e taman zona _vilei lui Putin_ !
    AUD ?

  27. Mi-mi pare suspect altceva 😀 😀 😀
    cum naiba au gasit in primele ore dupa accident doar 8 cadavre si au mai gasit 2-oua dupa 3,5 ore ?
    unde erau celelalte: cadavre Prigojin si Utkin in timp ce oficial erau gasite doar 8 desi pe „lista” erau de gasit 10 ?
    PS: De ce s-au „grabit” sa anunte c-au gasit 8 cadavre inainte de-a cauta peste tot … nu cred ca celelalte erau ascunse sau ca fosul nu era stins !
    Asa ca mishteaux … „stie ceva” = USA pierde si Africa nu doar Ukraina , acum dupa ce ARABIA SAUDITA s-au IRREVERSIBIL impacat in … BRICS !
    Cred ca BRICS e cea mai teribila SPAIMA americana recent : USA nu-si mai poate redresa economia ca-n 1971 prin re-fiatiazarea dollarului-aur acum, dupa Afghanistan (=2 trilioane peiredute = suma re-calibrata pierduta-n Vietnam de altfel)
    acum OPEC-ul e impotriva USA … ARABIA SAUDITA e in BRICS ! 🙁
    QUO VADUS USA ? (NULAND-ierii „viteluzlui-de.aur” au puso ca-n Biblie …pe butuci !)
    Unde-i BIBLE BELT_ul american acum in vremi de etnici nulandieri ?
    De ce evreii lui TRUMP inca nu-i pot repara crestini pagubiti de evreii lui Biden ?
    Chiar cade ca IMPERIU …USA ? Avea dreptate MARX ? Vor fi spanzutati cu FUNIA globalizarii ? 😀

  28. Asta cu GABON n-am stiuto pentru ca n-am ante-zis ca-n 27 iulie incepe ceva (NIGER?) si prin ce-ncepe istetii vor intelege APOCALIPSA pierderii AFRICII HEHEHEHE nimic nu se potriveste 😉 din glumele mele, deloc hazlii unora 🙁 !
    Dupa „primavara araba” a venit vremea altora (mai stiti discutia XI-Putin atunci la Moskwa cu „incepe un SECOL nou” ? 😉
    MDA …multi vad putini pricepe ! 🙁
    SHALOM !

  29. „mishteaux spune:
    30 AUGUST 2023 LA 16:37
    Mi-mi pare suspect altceva ? ? ?
    cum naiba au gasit in primele ore dupa accident doar 8 cadavre si au mai gasit 2-oua dupa 3,5 ore ?
    unde erau celelalte: cadavre Prigojin si Utkin in timp ce oficial erau gasite doar 8 desi pe „lista” erau de gasit 10 ?
    PS: De ce s-au „grabit” sa anunte c-au gasit 8 cadavre inainte de-a cauta peste tot … nu cred ca celelalte erau ascunse sau ca fosul nu era stins !
    Asa ca mishteaux … „stie ceva” = USA pierde si Africa nu doar Ukraina , acum dupa ce ARABIA SAUDITA s-au IRREVERSIBIL impacat in … BRICS !
    Cred ca BRICS e cea mai teribila SPAIMA americana recent : USA nu-si mai poate redresa economia ca-n 1971 prin re-fiatiazarea dollarului-aur acum, dupa Afghanistan (=2 trilioane peiredute = suma re-calibrata pierduta-n Vietnam de altfel)
    acum OPEC-ul e impotriva USA … ARABIA SAUDITA e in BRICS ! ?
    QUO VADUS USA ? (NULAND-ierii „viteluzlui-de.aur” au puso ca-n Biblie …pe butuci !)
    Unde-i BIBLE BELT_ul american acum in vremi de etnici nulandieri ?
    De ce evreii lui TRUMP inca nu-i pot repara crestini pagubiti de evreii lui Biden ?
    Chiar cade ca IMPERIU …USA ? Avea dreptate MARX ? Vor fi spanzutati cu FUNIA globalizarii ? ?”
    Pentru mine suna putin la REVOLUTIE anticipata intr-o tara OPEC 😉 in AFRICA ! Cine-a dat banii si cine asigura 😉 ?
    Unde-i … PRIGOJIN 😉 ? HEHEHE [„sub ochi lor” ?]

  30. Nu e exclus ca in NIGERIA (petrolul englezesc) sa urmeze curand o lovitura de stat cu chiar uciderea presedintelui si prelaurea puterii de catre armata din sudul tarii …
    Chiara ca dupa „PRIMAVARA ARABA” traim 😀 „TOAMNA AFRICANA” 😛 !
    I LOVE IT ! ❤️❤️❤️

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.