Istoria impresionantă a ursuleţului Teddy. Cum a apărut

Ursuleţii Teddy sunt printre cele mai populare jucării din lume, dar puţini îi ştiu istoria. Teddy se poate mândri că are legătură cu administraţia prezidenţială din SUA.

De-a lungul timpului, ursuleţul Teddy s-a vândut în milioane de exemplare. Este una dintre cele mai populare jucării din istorie. Puţini ştiu însă cum a ajuns unul dintre cei mai îndrăgiţi ursuleţi de pluş. „Naşterea” sa a avut loc pe 15 februarie 1903, în Brooklyn, New York. Atunci a avut prima apariţie oficială, după ce a fost expus în vitrina unui magazin de jucării. Teddy a fost rezultatul unei ironii îndreptate înspre Theodore Roosevelt, preşedinte al Statelor Unite în acea perioada. De altfel, numele este un diminutiv de la Theodore.

De fapt, totul a început în 1902, când Roosevelt a participat la o partidă de vânătoare. Organizatorii au legat însă un urs, pentru ca preşedintele SUA să nu depună prea mult efort în timpul partidei de vânătoare. Preşedintele SUA a considerat gestul un act de laşitate şi a refuzat să-l împuşte. Presa şi publicul de atunci n-au fost de aceeaşi părere şi au considerat că Roosevelt a arătat astfel că nu are sânge rece. Ulterior, a fost ironizat şi caricaturizat în publicaţiile vremii. Au fost primii paşi înspre naşterea uneia dintre cele mai vândute jucării din istorie.

Proprietarii unui magazin de jucării din Brooklyn, New York, au văzut o astfel de caricatură în Washington Post şi imediat au ajuns la concluzia că ursuleţul poate fi transformat într-o jucărie pe care copiii o vor îndrăgi. Soţii Morris şi Rose Michtom s-au pus pe treabă şi au început să coasă la un ursuleţ de pluş inspirat din caricatura care îi reprezenta pe Roosevelt şi ursuleţul ce ar fi urmat să fie împuşcat. După ce şi-au terminat lucrarea, l-au botezat Teddy şi l-au expus în vitrina magazinului de jucării pe care-l deţineau în Brooklyn. Se întâmpla pe 15 februarie 1903, prima apariţie oficială a lui Teddy.

Instinctul soţilor Michtom n-a dat greş. Trecătorii au fost impresionaţi de Teddy şi magazinul de jucării a primit atât de multe comenzi, încât Morris şi Rose au fost nevoiţi să deschidă o fabrică de jucării după numai un an. Teddy a devenit în scurt timp extrem de popular şi se spune că Theodore Roosevelt a ajuns să se folosească de imaginea ursuleţului în campania electorală pe care a susţinut-o pentru a obţine un nou mandat.

Succesul de care s-a bucurat Teddy în SUA a ajuns în acea perioadă şi în Europa şi nu numai şi au luat astfel naştere „frăţiorii” săi: Petzy (în Germania), Paddington şi Rupet (în Anglia), Michka (Rusia) sau Bluegum (Australia). Între timp, ursuleţii de pluş au devenit printre cele mai populare jucării din lume. Spre exemplu, este de ajuns să aruncaţi un ochi pe inventarul magazinului Noriel şi veţi avea ocazia să vedeţi o mulţime de exemplare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.