
Emmanuel Macron nu a primit niciodată aprobarea poporului și nici a parlamentului pentru a implica finanțele și armata Franței în conflictul ruso-ucrainean. Este acuzația care i se aduce liderului de la Élysée de mii de militari și de civili francezi. Aceștia au inițiat o petiție care „vizează cerința respectării suveranității populare în problemele extrem de sensibile ale angajării resurselor și forțelor sale militare. Semnează această rezoluție a cetățenilor cu noi!“
În documentul publicat pe site-ul www.place-armes.fr – Tribun militarilor francezi se mai menționează:
Fidelă scopului său inițial și imaginii primei și acum faimoase „tribune a generalilor”, Place d’Armes își unește forțele și vă aduce în atenție o abordare legitimă a camarazilor noștri militari și civili care vizează cerința respectării suveranității populare în problemele extrem de sensibile ale angajării resurselor și forțelor sale militare. Semnează această rezoluție a cetățenilor cu noi!
(…)
Articolul L 4111-1 din Codul Apărării prevede că: „Armata Republicii este în slujba Națiunii. Misiunea ei este de a pregăti și asigura prin forța armelor apărarea patriei și a intereselor superioare ale Națiunii”.
De la începutul anului 2022, au existat rapoarte persistente, deși nu au fost confirmate oficial, despre prezența trupelor franceze în Ucraina. Dacă aceste fapte ar fi dovedite, ele ar ridica o problemă serioasă de respectare a articolului 35 din Constituție care impune Guvernului să informeze Parlamentul în termen de trei zile de la o intervenție militară în străinătate și să supună la vot orice prelungire de peste patru luni.
Cu toate acestea, până în prezent, nu a fost făcută nicio comunicare clară către adunări, lăsând cetățenii în întuneric și lipsiți de dreptul lor la control democratic asupra utilizării armatei lor.
În plus, acordurile de securitate franco-ucrainene semnate la 16 februarie 2024 care prevăd un sprijin militar și financiar de 3 miliarde de euro pentru 2024 și un angajament militar multianual ar fi trebuit să fie ratificate de Parlament în conformitate cu articolul 53 din Constituție, care impune ratificarea parlamentară a tratatelor internaționale cu implicații financiare semnificative pentru finanțele publice.
De exemplu, la 7 februarie 2024, acordul de cooperare în domeniul apărării dintre Franța și Papua Noua Guinee, deși mult mai puțin obligatoriu pentru finanțele publice decât cel încheiat cu Ucraina, a fost supus ratificării parlamentare în temeiul articolului 531.
Cu toate acestea, până în prezent, Parlamentul nu a intervenit pentru ratificarea acordurilor de securitate franco-ucrainene, ceea ce pune sub semnul întrebării legalitatea și caracterul lor executoriu, atât față de Națiune, cât și față de cetățenii francezi care sunt totuși chemați să contribuie financiar la sprijinirea militară a Ucrainei.
Mai mult, articolul 55 din Constituție prevede că: „Tratatele sau acordurile ratificate sau aprobate în mod corespunzător au, la data publicării lor, o autoritate superioară celei a legilor, sub rezerva, pentru fiecare acord sau tratat, aplicării acestuia de către cealaltă parte”, lipsa ratificării regulate de către Parlament ridică problema legalității livrărilor de arme din stocurile franceză pentru care nu este folosită Ucrainei împotriva armatei noastre în război împotriva Federației Ruse.
Într-adevăr, articolul 411-3 din Codul penal prevede: „Fapta de a preda unei puteri străine, unei societăți sau organizații străine ori sub control străin ori agenților acestora materiale, construcții, echipamente, instalații, dispozitive destinate apărării naționale se pedepsește cu treizeci de ani de detenție penală și cu amendă de 450.000 de euro”.
În sfârșit, declarațiile recente ale Președintelui Republicii, referitoare la o posibilă desfășurare a trupelor franceze în mai 2025 precum și la punerea în comun a utilizării armelor atomice, necesită o dezbatere parlamentară prealabilă pentru a garanta legitimitatea unor astfel de alegeri în numele Națiunii. Aceasta este condiția sine qua non pentru legalitatea intervenției Armatei. O armată care acționează fără un mandat clar din partea parlamentului nu ar mai fi în slujba Națiunii, ci a unei puteri executive izolate, în contradicție cu spiritul Constituției noastre și cu articolul 16 din Declarația Drepturilor Omului și al Cetățeanului din 1789 care consacră separarea puterilor ca garant al drepturilor: „Nici o societate nu este garantată, nici o separare a drepturilor, în care nu este garantată, nicio societate nu este garantată de drepturi. Nu are Constituție”.
Acesta este motivul pentru care noi, cetățeni și foști militari, considerăm că Parlamentul trebuie consultat cu privire la continuarea intervenției militare franceze și/sau a angajamentului său în Ucraina, în conformitate cu articolul 35 din Constituție și că trebuie să fie, de asemenea, chemat să ratifice acordurile de securitate franco-ucrainene din 16 februarie 2024, în conformitate cu articolul 53.
Rezoluție propusă:
Noi, cetățeni și foști militari, îi întrebăm pe deputați și senatori:
- Să publice în Jurnalul Oficial toate informațiile privind prezența trupelor franceze în Ucraina începând cu 2022, conform articolului 35;
- Să organizeze o dezbatere urmată de un vot privind continuarea acestei intervenții, în aplicarea articolului 35;
- Să decidă cu privire la ratificarea acordurilor de securitate franco-ucrainene din 16 februarie 2024, în conformitate cu articolul 53;
- Să înscrie prezenta rezoluție pe ordinea de zi în termen de 15 zile de la depunerea ei, pentru a se asigura exercitarea deplină a controlului parlamentar.
Printre zecile de mii de oameni care au semnat se numără generali, amirali, colonei dar și prefecți sau parlamentari.
Zice că M.A.S.H e un serial inegalabil. Zice că Arma 3 nu are caractere feminine. Radu Tudor poate să toarne episoade la infinit și să se bazeze că fiecare care e general în casa lui instruiește consoarta cum se pune masca de gaze. Măcar o dată pe săptămâna PTAP(preg. tineretului pt. ap. patriei) în sufragerie. Totuși, există un serial în vidul informal pentru femei bărbate, susținut de de o văduvă româncă de legionar francez, Marcela Feraru, care după ce-și turuie conținutul contractual la Aleph, te echipează pe Facebook cu tot ce are de vândut Grand Armee. E pe la sezonul 4, pauză mică doar, pentru studiul de impact ale articolelor 411-1,411-11,413-1,413-12,411-3, 424-1, 311-7, 702 cod penal francez asupra Timeline. (Major Hot Lips Houlihan inposibil de ânvins)
Mai afisati din cind in cind si opiniile cititorilor dragalasilor de la serviciul de cenzura !
meletaru’ tre’ musai numa’ la plan(c)ton, 1-2 alarme pe an si defilare, si pensionare devreme, ca in rest…
Daca Macron ar fi filorus, precum Victoras Orban, ar fi putit in jurul lui numai a odicolon si a ambra.
S-au trezit maimutoii din pom….baaa seful vostru adevarat e Soros si daca va trimite sa luptati si sa muriti in Ucraina e pentru ca dormiti de cateva decenii acolo sus in pom!
naBulion! Intai dupa primul.
parcat la 3Coceni are aprobări de la $Parlament…
El cere aprobări doar de la ur$$ula, măR😜g…
[ RumburKK- trolaK URkk -RumburKK ]
Pute a peste stricat in jurul lui Micron..
A USTUROI 😀 PUTE
de la fostii lui PATRONI bancherii Scutului Rosu ! 😀 ?