Idei puține, cheltuieli imense

Modernizarea Capitalei, un moft

Niciun primar al Capitalei nu are un program precis, cu termene clare pentru lucrările de modernizare a orașului. La solicitarea Cotidianul privind proiectele punctuale de modernizare a orașului, unii edili au răspuns evaziv și ne-au transmis proiecte generale preluate din programul electoral, alții au preferat să nu răspundă.

Primăria Capitalei a optat pentru postarea unui comunicat pe site-ul oficial și a evitat să răspundă direct solicitării. Municipalitatea ne spune că „prioritățile actualei administrații pentru 2018 se reflectă în bugetul pentru anul 2018“, dar nu comunică măsurile punctuale care vor fi luate anul acesta. Unii edilii de la sectoare ne-au transmis aceleași gen de promisiuni ca și în campania electorală, iar alții au spus că după aprobarea bugetului vor ști ce vor face în 2018.

Măsuri fără cap și fără coadă

Bucureștenii au fost încântați în 2016, când li s-a promis că în 6 luni vor scăpa de traficul sufocant din Capitală. După un an și jumătate, ei s-au consolat și nu își mai fac speranțe deșarte, mai ales după eșecul din 2017, când municipalitatea a încercat să introducă banda unică în nordul orașului, fără să aplice și alte măsuri complementare. Cu toate acestea, Primăria Capitalei susține că domeniul infra­structurii și siguranței rutiere este o prioritate care costă 231 milioane euro. Banii sunt „destinați investițiilor care vor genera diminuarea aglomerației în trafic“, dar nu aflăm care sunt soluțiile găsite pentru care se vor aloca acești bani. Administrația Firea se mai laudă și cu „bugetul-record de peste 111 milioane euro“ pentru investițiile în sănătate. Circa un sfert din sumă, ni se transmite, sunt investiții noi, dar nu știm câte dintre ele vor fi finalizate anul acesta. 2.655.000 euro vor fi alocate pentru modernizarea corpului principal al Spitalului „Victor Babeș“, pentru construcția unei clădiri noi pentru chirurgie și neonatologie la Spitalul „Cantacuzino“, pentru extinderea Spitalului Malaxa, modernizarea a trei pavilioane la Spitalul „Obregia“ și construirea unui bazin pentru recuperare neuromotorie la Spitalul „Sf. Luca“. Ceea ce știm că se va realiza este alocarea „sumei de 790.000 euro pentru studii de fezabilitate în vederea realizării stațiilor de epurare pentru toate spitalele ASSMB și expertize tehnice/seismice pentru spitalele care nu au beneficiat încă de această expertiză“, aşa cum se arată în comunicat. Mai aflăm că circa 215.000 euro se vor cheltui „pentru studii de fezabilitate pentru construirea Spitalului Metropolitan (în zona de nord) și a altei unități medicale în zona de vest (în sectorul 6)“. De menționat că proiectul Spitalului Metropolitan a fost respins de Consiliul General, iar cel de-al doilea nu a fost prezentat. În plus, sunt enumerate investiții realizate cu mai mulți ani în urmă, dar nefinalizate.

Infrastructura rutieră și traficul

„Peste 231 milioane euro sunt alocate pentru infrastructura rutieră și fluidizarea traficului, dotări, investiții și subvenții pentru transport în comun, dar și pentru lucrări care vor genera reducerea aglomerației în trafic“, transmite municipalitatea. La acest capitol sunt enumerate lucrări vechi și de 10 ani, dar sistate din motive arheologice sau pentru realizarea cu prioritate a altor investiții. Oricum, sute de mii de euro vor fi plătite pe studii de fezabilitate, când este clar că vor expira până la începerea lucrărilor propriu-zise. În privința transportului public, se vorbește despre achiziții noi de vehicule de circa 32 milioane euro, după ce două licitații publice au eșuat. 56 milioane euro se vor cheltui pentru îmbunătățirea sistemului rutier, semaforizare inteligentă și managementul traficului. 14 proiecte de construire de parcări subterane și supraterane vor costa 11 milioane euro, unele proiecte având o vechime de câțiva ani.

Alte cheltuieli programate

  • Consolidarea a patru imobile aflate în execuție: 10 milioane euro
  • Construirea de locuințe, grădinițe și săli de sport: 47,5 milioane euro
  • Concurs internațional de soluții – aproximativ 1 milion euro – pentru regenerarea urbană a zonei Magheru; un alt concurs – 186.000 euro – pentru str. Berzei și amenajarea Pieței Matache
  • Strategie Smart City, studii de oportunitate: 150.000 euro
  • Acvariu public, cu centru de cercetare – studii și consultanță: 151.000 euro
  • Sistemele de utilități, extinderea rețelelor de apă și canalizare, stația de epurare de la Glina, iluminatul public și subvenția energiei termice: 214 milioane euro
  • Centura verde a Capitalei, actualizarea registrului spațiilor verzi și managementul calității aerului, monitorizarea zgomotului, actualizarea hărții de zgomot și conștientizarea populației: 6 milioane euro
  • 25.000 de vouchere pentru biciclete: 2,7 milioane euro
  • Asistență socială și stimulente (nou-născuți, persoane cu dizabilități și familii monoparentale): 113 milioane euro
  • Cantine sociale: 2.043.000 euro
  • Aziluri de bătrâni: 863.225 euro
  • Adăposturi sociale pentru 500 de beneficiari
  • Teatre, muzee și instituții de cultură: 76 milioane euro

Ce-și propun să modernizeze edilii sectoarelor Capitalei

Sectorul 1: „Principalul meu obiectiv îl reprezintă menținerea statutului Sectorului 1 de cea mai dezvoltată comunitate urbană din țară. În următorii ani, vom investi masiv în sănătate, colectarea selectivă a deșeurilor, construirea de noi baze sportive și vom finaliza programul de reabilitare termică a blocurilor și a caselor. (…) Vom construi pe un teren de 7,2 ha situat pe Șoseaua București-Târgoviște, nr. 10, în baza unui protocol de colaborare cu Ministerul Sănătății, un spital de urgență nou, la cele mai înalte standarde. Aici vor fi relocate Spitalul de Urgență Floreasca, Spitalul de Arși și Institutul Național pentru Ocrotirea Mamei și Copilului «Alessandrescu-Rusescu»“, ne-a declarat Daniel Tudorache, edilul Sectorului 1. Relocarea celor trei instituții medicale în clădiri noi și dotarea acestora cu echipamente medicale se vor finaliza la sfârşitul anului 2021, în alt mandat. În privința mediului, va investi în colectarea selectivă și tratarea gunoaielor.

Sectorul 2: La solicitarea Cotidianul, Primăria Sectorului 2 ne-a transmis că după aprobarea bugetului pe 2018 își va prioritiza investițiile de modernizare pe acest an.

Sectorul 3: nu a răspuns solicitării.

Sectorul 4: Până la finele anului 2018, Primăria Sectorului 4 spune că va amenaja peste 10.000 de noi locuri de parcare, va lucra la lărgirea a trei bulevarde cu încă o bandă de circulație pe fiecare sens, va moderniza rețeaua de utilități (alimentare cu apă, canalizare) și va extinde rețeaua de iluminat public până la Șoseaua de Centură. De asemenea, va continua programul de reabilitare termică a blocurilor şi a peste 20 de clădiri în care funcționează  unități de învățământ. Primăria mai vrea să construiască o nouă piață agroalimentară la Piața Sudului, o policlinică socială și, de asemenea, să demareze lucrările la primul teatru din sector.

Sectorul 5: nu a răspuns solicitării.

Sectorul 6: În 2018, una dintre priorități este continuarea programului de reabilitare termică a blocurilor. În această privință, Primăria Sectorului 6 a făcut deja demersuri pentru a obține fonduri prin Programul Operațional Regional Axa Prioritară 3.1 și de la Ministerul Dezvoltării Regionale. De asemenea, a depus proiecte locale de infrastructură școlară, inclusiv pe fonduri nerambursabile, pentru construirea de creșe, grădinițe și extindere imobile școli/licee în toate cartierele sectorului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Gabriela Dinescu 208 Articole
Author

6 Comentarii

  1. cât timp vă mai trebuie ca să vă daţi seama că aţi ales o edit ca primar?

  2. Pe Firea nu o intereseaza decat afacerile imobiliare in Pipera-Voluntari,unde e famiglia Pandele Y Opreay tataPuiuy Brcali y Ontanu,rege!Ca si cum nu are Bucurestiul destule clinici si spitale(Locul 1 in Europa) mai trebuiau,ca dormeau bolnavii pe strada,

  3. De la jurnalist si pana la comentatori vad ca doar problemele de trafic intereseaza. De parca in alte orase mari, traficul auto n-ar da peste cap asteptarile. La biciclete nu va ganditi, ce, sunteti nascuti in masini, mai stii? Ca numai cate unul vad in masini… Ca mai toti primarii au in principal tinte poliutice, mai incape vorba? A ramas vreun domeniu fara politizare paguboasa?

  4. Sa le uram succes D-lor Primari! Sa ne amintim de acest articol la sf. de an. Atunci e important. Cate din ac. proiecte vor fi si bifate?. Ma refer aici si la reabilitari. Sectorul Sase ex. este codas la reabilitari. In plus vad ca Domnul Primar nu are printre proiecte si colectarea selectiva a gunoiului. Pt D-lui nu este asta o prioritate?! D-lui nu doreste sa-i dea putin ajutor Ministrului Mediului ? Refacerea trotuarelor printre blocuri etc. Programul pe un an spus in doua cuvinte……….Cu televiziunea aceea cum sta?

  5. să o lăsăm în pace pe prezentatoare, că aia a rămas, singura investiţie necesară şi de viitor este soseaua suspendată care să descongestioneze traficul. altă variantă nu există: rezolvă problema exproprierilor fiind suspendată peste ternuri ale primăriei , nu se intersectează cu nicio stradă, are doar coborâri la intersecţii deja existente, scurtează de 3,14 distanţa de ocolire a orasului, nu demolează nimic,se lucrează cu prefabricate deci deranj mic şi fără organizare de şantier in bucuresti, fprp blocare de circulaţie a străzilor, nu are probleme de canalizare, curăţare, etc japonezii dadeau banii imprumut, asigurau proietarea fiind maestri în domeniu,etc…chiar dacă s-a făcut că o propune Oprescu a luat-o la mişto în fapt. e soluţia în toate ţările avansate.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.