RAR îi avertizează pe șoferi cu privire la faptul că știri false s-au propagat pe internet cu privire la utilizarea anvelopelor de iarnă. Șoferii să nu dea crezare știrii false potrivit căreia cauciucurile de vară pot fi folosite și iarnă.
„Anunțul MOMENTULUI în România despre anvelopele de iarnă! TOȚI șoferii trebuie să știe ASTA: nu s-a schimbat legea, rămâne cum s-a stabilit în 2011!
Probabil vă întrebați de ce am vrut să atragem atenția asupra acestui subiect, iar explicația are legătură cu apariția unor informații care pot induce în eroare șoferii cu privire la folosirea corectă a anvelopelor destinate sezonului rece.
În România nu a existat, înainte de anul 2011, nicio lege care să prevadă obligativitatea folosirii anvelopelor de iarnă în anumite condiții, această reglementare fiind introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011. Totodată, legislația nu prevede o dată limită pentru montarea sau demontarea cauciucurilor specifice sezonului rece, acestea fiind necesare atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei. Toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.
Aspectele privitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu au suferit modificări după anul 2011, iar dacă acest lucru se va întâmpla, noi vom da primii știrea.”, a transmis RAR pe pagina de Facebook.
…inainte de 2011 nu erau ierni?…Nu erau zăpezi,gheață?…
„Nu erau zăpezi,gheață?…”
Pneurile de iarna nu sunt pentru mersul pe zapada si gheata. Sunt facute sa poti circula la temperaturi sunb +10’C, sa poti frana cu succes. Pentru zapada batuta si gheata ai nevoie de pneuri cu cuie, cu ventuze sau cu lanturi.
Titi Aur ce zice?
Inainte de 2011 cauciucurile de iarna erau cauciucurile obisnuite, nededicate, la care scadeai presiunea pe la 1,5 – 1,6 atm. cand era zapada sau gheata. Functiona oarecum.
In America nu exista o asemenea magarie inventata de idiotzi si votata de altii la fel. Dar aia (inca) isi tin drumurile in buna stare si pe timp de iarna.
Așa a fost mai simplu, în 2011, pentru scârba de Boagiu, să interzică, să oblige, nu să întrețină drumurile ca în SUA. În ciuda acestei obligații, numărul morților pe șosele a rămas tot spre 1.800-1.900 și tot lideri europeni suntem la accidente.