Nu vă lăsați păcăliți! Toți șoferii trebuie să știe asta

RAR îi avertizează pe șoferi cu privire la faptul că știri false s-au propagat pe internet cu privire la utilizarea anvelopelor de iarnă. Șoferii să nu dea crezare știrii false potrivit căreia cauciucurile de vară pot fi folosite și iarnă.

„Anunțul MOMENTULUI în România despre anvelopele de iarnă! TOȚI șoferii trebuie să știe ASTA: nu s-a schimbat legea, rămâne cum s-a stabilit în 2011!
Probabil vă întrebați de ce am vrut să atragem atenția asupra acestui subiect, iar explicația are legătură cu apariția unor informații care pot induce în eroare șoferii cu privire la folosirea corectă a anvelopelor destinate sezonului rece.

În România nu a existat, înainte de anul 2011, nicio lege care să prevadă obligativitatea folosirii anvelopelor de iarnă în anumite condiții, această reglementare fiind introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011. Totodată, legislația nu prevede o dată limită pentru montarea sau demontarea cauciucurilor specifice sezonului rece, acestea fiind necesare atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei. Toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.

Aspectele privitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu au suferit modificări după anul 2011, iar dacă acest lucru se va întâmpla, noi vom da primii știrea.”, a transmis RAR pe pagina de Facebook.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

6 Comentarii

  1. …inainte de 2011 nu erau ierni?…Nu erau zăpezi,gheață?…

  2. „Nu erau zăpezi,gheață?…”

    Pneurile de iarna nu sunt pentru mersul pe zapada si gheata. Sunt facute sa poti circula la temperaturi sunb +10’C, sa poti frana cu succes. Pentru zapada batuta si gheata ai nevoie de pneuri cu cuie, cu ventuze sau cu lanturi.

  3. Inainte de 2011 cauciucurile de iarna erau cauciucurile obisnuite, nededicate, la care scadeai presiunea pe la 1,5 – 1,6 atm. cand era zapada sau gheata. Functiona oarecum.

  4. In America nu exista o asemenea magarie inventata de idiotzi si votata de altii la fel. Dar aia (inca) isi tin drumurile in buna stare si pe timp de iarna.

  5. Așa a fost mai simplu, în 2011, pentru scârba de Boagiu, să interzică, să oblige, nu să întrețină drumurile ca în SUA. În ciuda acestei obligații, numărul morților pe șosele a rămas tot spre 1.800-1.900 și tot lideri europeni suntem la accidente.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.