![mangalia-2-1000x600](https://www.cotidianul.ro/wp-content/uploads/2019/07/17/mangalia-2-1000x600.jpg)
Damen Olanda a solicitat Tribunalului Constanța declararea falimentului șantierului naval Damen Mangalia, la care deține 49% din acțiuni, din cauza unor datorii neplătite în valoare de aproximativ 160 de milioane de euro. Aproape 75% dintre angajați ar putea fi trimiși în șomaj tehnic începând din iunie. În premieră, Profit.ro a anunțat că Grupul olandez Damen a dat România în judecată la o curte internațională de arbitraj, cerând rezilierea acordului de asociere din 2018, care a făcut din statul român acționar majoritar (51%) al Damen Shipyards Mangalia SA, lăsând Damen cu 49% din capital și controlul managementului operațional.
Damen Holding BV a inițiat procedura de faliment pentru Damen Shipyards Mangalia, invocând datorii neplătite de circa 160 de milioane de euro, reprezentând împrumuturi acordate din 2018. „Este vorba de împrumuturi scadente acordate societății din momentul preluării acțiunilor până în prezent”, a explicat Laurențiu Gobeajă, președintele Sindicatului Liber Navalistul. Reprezentanții Damen Shipyards Mangalia au refuzat să comenteze.
Profit.ro a raportat că Grupul olandez Damen a cerut, de asemenea, despăgubiri de jumătate de miliard de euro și a solicitat rezilierea acordului de asociere din 2018. Pârâtă în acest caz este compania românească de stat Șantierul Naval 2 Mai SA, controlată de Ministerul Economiei, care deține 51% din Damen Shipyards Mangalia.
Luna trecută, angajații șantierului Damen din Mangalia au trimis o scrisoare deschisă Guvernului, avertizând că, în lipsa unor măsuri concrete, există riscul ″iminent″ de întrerupere temporară a activității pentru cei mai mulți dintre ei, din cauza volumului scăzut de muncă și a datoriilor semnificative. Un document oficial arată că, în caz de pierdere a litigiului arbitral, ar putea fi afectat principiul continuității activității.
În august anul trecut, Damen a emis o notificare de reziliere a acordului din 2018, cerând despăgubiri de jumătate de miliard de euro. Olandezii au invocat o lege adoptată în iunie 2023, care a eliminat excepțiile de la legislația guvernanței corporative, aplicabile anterior șantierului Damen din Mangalia. Damen susține că noua lege încalcă condițiile inițiale care au stat la baza investiției în șantierul din Mangalia.
Damen a furnizat finanțare, know-how și resurse specializate pentru a transforma șantierul într-unul competitiv, însă schimbările legislative au afectat acest aranjament. În august 2023, Damen a cerut cooperarea autorităților române pentru implementarea eficientă a procedurii de retragere. De asemenea, pe 28 iunie 2023, Damen a lansat o campanie de recrutare pentru angajarea a peste 200 de noi salariați.
Ministrul Economiei, Radu Oprea, a declarat că legea prevede o perioadă tranzitorie care permite Damen să își exercite prerogativele manageriale conform acordului din 2018. Damen Shipyards Mangalia nu și-a raportat încă rezultatele pe 2022, dar în perioada 2019-2021 a înregistrat pierderi cumulate de aproximativ 338 milioane lei.
Italia a fost adusa la prag de faliment de mafie(italieni+albanezi,rusi,….) ,AUSTRIECI ,de droguri din Olanda, Bruxel …,de biserica catolica(la unele chestii decide popa si face daune economice pe intregi regiuni) ..
Sa nu cumva sa puneti botul si sa le dati drogatilor spaga de droguri ,de Ferrari (sau chiar Tesla,…) , de vile de orgii ..
Trebuie explicat ca daunele economice create de Olanda si Austria trebuie suportate de toata Europa si mai ales de carausii de resurse din cele doua tari(nazistii Austria / drogatii Olanda)
O alta privatizare de succes…
Brd ,, E on ,, acum Damen !!
Francezii ,, nemtii si olandezii ,, toti hotii care au venit sa fure statul roman sunt nemultumiti ca nu se mai poate !!
Ofereau comisioane de sute de mii de euro unor lichele din servicii si incasau profituri de zeci de milioane de euro ,, iar angajatii romani erau suprasolicitati si slab platiti !!
Afara cu hotii din tara !! Putem sa ne descurcam si singuri doar cu sprijinul americanilor pentru care avem toata stima ..
Intram intr o noua era !!
Toti strainii ne-au dat plasa in numeroase afaceri.
Sa mori tu ziaristului? Și asa rumanii cred în conspirații,mai bagi tu una. Câți au foat în portul olandez sa facă comparația? Vai steaua ta de neica nimeni . Rostogolește un kkt și dacii liberi pun botul.
Asocierea s-a facut in 2018. Damen cu 49% din capital și controlul managementului operațional. 2019-2021 pierderi de 338 milioane lei. Managementul lor a adus pierderi, nu legea din 2023, cand erau deja in cacao.
piticul cracanat Ce limbaj de cocalar coclit ai, civilizatule.. trebuie ca esti vrun soi de tembel fara mama si tata facut dintr-o donatie de jet pe la o clinica de cartier
Baietii aia multicolori ca drapel au cumparat special santierul (foarte modern la vremea respectiva) cu scopul dezvaluit acum de a-l falimenta. Dar cine sunt tradatorii romani care l-au vandut acestor holandeji? Poate le amintim numele.
Acum sa nu veniti cu teoria conspirationista ca santierul naval romanesc facea concurenta celor olandeze, si de aceea a fost preluat de acestea, cu scopul precis de a-l falimenta si a elimina astfel concurenta.
Maine-poimaine o sa spuneti ca de aia se opune Olanda la orice usa deschisa Romaniei catre Europa, ca portul Constanta ar lua din afacerile Rotterdamului.
Daca ar fi adevarata aceasta teorie ridicola putinista, ar fi zis la stiri.
Piticul cracanat este pensionar militian din Salajul unde s-a rasturnat carul cu militieni doctori. Ii cunosti dupa cum scriu ce educatie si instruire au.
În locul investitorilor,vin trupele militare.
@piticule, tu tot timpul ești așa?! Cum te suportă vecinii, că nevastă n-ai cum să ai?! Sau nici nu ieși din casă?! Stai și-ți mistui ura și găunoșenia între cei patru pereți și pe internet. Mergi, mă, și te înrolează în trupele de mercenari ale lui Zele, arată-le tu cine ești, nu te mai face de poveste zi de zi cu prostiile debitate pe net!
daca nu mai vor (editat) (OLANDA) sa se considere apti si cer faliment cu 49% statul roman ar trebui sa spuna ca e disponibil sa dea 1 leu pe fiecare actiune detinuta de ei.. (editat)(editat)(editat)