Parcurs greu pentru renunțarea la maşinile poluante

Ţările Uniunii Europene au amânat votul planificat pentru săptămâna viitoare privind interzicerea vânzărilor de automobile noi care emit dioxid de carbon din 2035, ca parte a pachetului „Pregătiţi pentru 55”, după ce Germania a pus sub semnul întrebării sprijinul său pentru aceste reglementări, transmite Reuters.

Nu a fost anunţată noua dată pentru vot, iar un purtător de cuvânt pentru Suedia, ţara care deţine preşedinţia Consiliului UE, a anunţat că ambasadorii statelor membre vor reveni la această problemă „în timp util”.

După luni de negocieri, Comisia, Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns anul trecut la un acord privind această lege, prin care se cere tuturor maşinilor noi vândute în blocul comunitar să aibă zero emisii de dioxid de carbon din 2035 – astfel încât de la acea dată va fi imposibilă vânzarea de automobile cu motoare pe combustie. Dar statele membre UE încă trebuie să aprobe decizia, pentru a intra în vigoare.

Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a declarat că utilizarea combustibililor sintetici ar trebui să rămână posibilă după termenul limită din 2035 şi a cerut Comisiei Europene să elaboreze o propunere în acest sens.

Vineri, ambasadorii statelor membre UE au decis amânarea votului, care era planificat în 7 martie, a informat purtătorul de cuvânt pentru Suedia.

Luna trecută, Parlamentul European a aprobat proiectul care pune punct vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035.

Germania este ţara de origine a marilor producători auto, inclusiv Volkswagen, care s-au angajat să producă doar maşini electrice în Europa din 2033, şi BMW, care a avertizat în legătură cu efectele interzicerii maşinilor cu motoare pe combustie în UE, din 2035.

Şi Italia intenţionează să voteze împotriva planurilor europene de a interzice în 12 ani vânzarea maşinilor noi alimentate cu benzină şi motorină, a anunţat ministrul Energiei, Gilberto Pichetto Fratin.

„La reuniunea de la Bruxelles a ambasadorilor statelor membre UE, Italia îşi va exprima poziţia împotriva reglementării propuse de UE de a interzice producţia şi vânzarea de maşini şi camionete cu motoare cu combustie internă, până în 2035”, a declarat ministrul Energiei.

Săptămâna trecută, Guvernul de la Roma anunţa că vrea să se alieze cu Franţa şi Germania pentru a influenţa şi a încetini ritmul implementării legislaţiei UE în privinţa emisiilor vehiculelor şi camioanelor.

„Italia crede că alegerea maşinilor electrice nu ar trebui să fie singurul mod pentru a ajunge la emisii zero în faza de tranziţie”, a adăugat Pichetto Fratin.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

11 Comentarii

  1. O intrebare totusi, daca trecem toti la masinii electrice, la ce statii o sa facem incarcarea? Si de unde o sa luam maisni electrice luand in considerare ca marile firme producatoare de masini din Europa nu produc mai deloc. O sa le luam tot din China? Ah si ce facem cu energie electrica atunci cand inchidem pe banda rulanta toate formele de energie care polueaza si nu putem sa le inlocuim?

  2. Deci Germania este prima care vrea aminarea, CE IPOCRITI !

    Imi voi cumpara masina electrica in prima zi cind va fi:

    @ mai ieftina si nu implica costuri de casare si reciclare
    @ cel putin la fel de eficienta ca raport putere/masa totala, consum/Km, realimentare, versatilitate, mentenanta, ca una pe combustie

  3. Cand ramai fara curent la masina electrica, il furi sau la ce statie se face incarcerarea? De asemenea, daca ramai fara ,,curent”, te duci la mecanic sau electrician?

  4. aceeasi mascarada si dezinformare ca si covidu’ si galceava ukraina,totul pentru bani;daca nu-s bune electricele , ce facem cu amprenta de carbon?URSS & SUA au monopol pe petrol si nu mai vor cu eco’

  5. Pe glob electricitatea este produsa cu combustibil fosil in proportie de 65%…Nu credeti ca inainte de a introduce masini electrice, ar trebui sa „curatam” electricitatea? Separarea litiului pentru baterii este extrem, dar extrem de poluanta!!! Avem poluare permanenta cu acid nitric pentru o baterie care este foarte scumpa si care are o durata de viata de 10-15 ani. Cand schimbi bateria costa aproape ca o masina nou…Solutia este sa nu mai avem masini. Ascultati cu atentie UE! Vom avea ID digital si orase „inteligente de 15 minute” din care nu vom putea iesi decat daca suntem „buni cetateni”. Si daca iesim nu vom ajunge prea departe pentru ca masina electrica are autonomie redusa, plus poate fi oprita la distanta de AI-ul care controleaza „orasul inteligent”…Pentru a trai „liber” in inchisoarea comunitara numite „oras inteligent de 15 minute” avem nevoie de viteza in transmiterea datele, deci de 5G! Va intreb, chiar avem nevoie de aceasta „inteligenta” idee care vine de la persoane mediocre ca si Musk sau Gates? Ne este bine! Trebuie doar sa curatam Romania de imbecilii mediocrii si tradatori care ne conduc! Apoi traim bine.

  6. masina electrica poate fi utila si folosita doar pe post de trotineta cu habitaclu in marile orase, acolo se tinde de fapt, pentru ca acolo e poluarea mare iar bateriile acestora ingropate prin tot felul de „gropi ecolocice” in tarile estice! Restul sunt taxe chipurile de poluare sau mediu sau eco pe spinarea fraierilor cum deja platim de ceva timp, taxe care nu au nici o legatura logica cu poluarea reala!

  7. Specialiștii zic ca un aer curat fără război e imposibil de realizat. Se pare ca exploziile depolueaza atmosfera și creeaza un mediu ambiant favorabil dezvoltării viermilor comestibili și insectelor cu mare încărcătură proteica. Dupa modul in care se comporta Guvernul si Presedibtele Pas- Stroe șteptăm depoluarea atmosferei și noi. Poate pe arii mai extinse fiindcă atunci când e vorba de un mediu curat și sănătos Maciuca si Flautul Navetist nu se joaca.

  8. Pana una alta nu ar fi mai bine sa se interzica toate chimicalele care se introduc in alimente? Nu ar fi mai bine ca produsele sa nu mai fie livrate in fel de fel de ambalaje[plastice], ci in ambalaje de sticla recuperabila
    [ iaurturi,lapte, uleiuri,apa] nu ar fi mai bine ca fiecare tara sa-si pastreze gunoaiele,sa nu le mai trimita la noi?, Prin arderea cauciucului se degaja 12 substante toxice printre care 8 sunt cancerigene>Nu ar fi mai bine ca fabricile de ciment,termocentralele sa nu mai arda cauciucuri?Nu ar fi mai bine ca pretul gazului sa fie mai mic,decat sa folosesca lumea in centrale uleiuri uzate de motor,si combustibil din deseuri petroliere?Masinile electrice,folosesc numai curent electric obtinut prin metode conventionale.Fabricarea bateriilor imense, este poluanta,iar dupa utilizare materialele sunt toxice si nu se pot recupera.Singura explicatie este ca te pot opri din satelit cand vor si ca pot sa-ti faca un circuit pe unde ai voie sa mergi[conduci] altfel se opreste masina.CO2 este o gaselnita,atata timp cat restul chimicalelor, adevarat periculoase,nu sunt puse in discutie.

  9. Psihopatii astia care nu construiec nimic doar interzic si distrug ne lasa fara masini pe benzina dar n-o sa avem surse suficiente de curent pentru ca nu vor face hidrocentrale sau eoline sa faca fata. O sa trecem pe limitari care vor fi laudate ca „salvand” planeta si o sa stati la coada noaptea sa va incarcati masina intre 3 si 4 ca nu e varf de consum!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.