Pașaportul de carbon, normă în călătoriile cu avionul

Pentru a reduce emisiile de carbon, oficialii europeni vor să limiteze numărului de călătorii cu avionul pentru cetățenii din statele membre.

Concret, fiecare cetățean va avea alocată o cotă anuală de carbon, consemnată pe o cartelă.

Cota scade cu fiecare călătorie efectuată, iar călătoriile sunt limitate în funcție de consum.

Pașaportul de carbon trebuie să însoțească documentele de călătorie obișnuite. Amprenta medie anuală de carbon a unei persoane se apropie de patru tone.

Echivalentul a două curse aeriene dus-întors între Londra și New York ar fi norma țintă necesară, adică două tone de carbon anual, până în 2050.

Amprenta medie anuală de carbon a unei persoane din SUA este de 16 tone, printre cele mai ridicate din lume.

În Marea Britanie, 11,7 tone, de peste cinci ori pest nivelul recomandat de Acordul de la Paris.

Un raport Intrepid Travel citat de CNN preconizează că pașaportul de carbon va intra în vigoare până în anul 2040, potrivit EVZ.

Sunt descurajate zborurile interne pe distanțe scurte, fie printr-o taxare în plus, fie prin interzicerea lor, dacă acestea pot fi făcute cu trenul în două ore și jumătate sau mai puțin.

Este cazul Belgiei,  respectiv Franței.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

19 Comentarii

  1. Prostovanii vor spune ca pe ei nu ii intere ca oricum nu calatoresc cu avionul.

  2. nuuu e adevarat. e teoria constipatiei.. nu creedeti. ue va iubesteee, nu v-ar da ue.

  3. Ce batjocura ecologica,in ce hal a ajuns Europa pe mana cretinilor !Alta aberatie a noii religii ECO

  4. Sa inteleg ca daca vreau sa -mi vizitez sora la Vancouver va trebui sa fac o escala de un an la New York sau Toronto?

  5. La noi nu se poate aplica. Pentru că la Românica faci două ore cu trenul doar până la Pătârlagele. Și acolo nu-i aeroport.
    Poate că doar domnul Grindeanu, marele nostru specialist în transporturi, va reuși. Dacă desființează fro două trei gări de pe traseu.

  6. Cică e libertate de circulatie pentru cetateni pentru munca sau turism cu limitare si ingradire drepturi! Fupa ce au halit rahat cu lopata ca vom avea libertatea de a circula si munci dupa ce au distrus tot ce inseamna locuri de munca, demnitate si onoare cetstean plus nucleul de baza al societatii=familia, acum vor sa interzica deplasarile, mai tarziu o sa oblige la cetatenie de catre tara in care trăiesti si Romania va deveni platou liber pentru orice actiuni.

  7. Am un coleg care sustinea sus și tare ca pe el nu-l deranjează propaganda lgbtiqista. Acum e foc și para ca i-a afectat o nepoata. Asa și cu amprenta.
    E plina lumea de idioți și încă sunt mulți care vor sa sara gardul ca să ajungă în ea.
    PS. Nu ar fi de mirare să auzim ca nu vom avea voie să facem sport mai mult de 30 de minute pe zi, fiindcă exipram mai mult co2 în atmosfera, iar în acele 30 de minute efortul cardio sa ne fie interzis cu desavarsire. O lume condusa de bolnavi psihici cu creierul aflat în putrefacție.

  8. Da’ șie să fași Ghiolbannis? C-aista n-ari stare! Șâ și-o mai șâ programat o feldiră di iexcursii pintru ‘cest an?…

  9. Acuma abia intelegeti geniul celor de la CFR. pai doua ore jumate nu faci nici o suta de kilometri cu trenurile noastre. deci noi vom avea voie cu avionu

  10. Încet, încet așteptata și slăvita democrație occidentală ajunge să aprecieze și să impună interdicțiile din defuncta Uniune Sovietică. Orașele închise, în România dinainte de 1989 era deja, interdicția de a te deplasa dintr-un dintr-o localitate în alta, acum mascată “cartelă amprentă de carbon”. Bisericile transformate în depozit de cereale sau cartofi. Ai copil în USA sau Canada te duci la el ți-a expirat cardul, adio concediu mai departe cu avionul. Circulă deja pe net, ziceam o glumă ieftină, dar se vede că urmează, cu un băiat, angajat care vine și montează deasupra veceului un contor “cacometru”, gen repartitor de căldură, care contorizează pentru taxare “un leu cinzeci de bani” defecația, și pune pe mâna locatarei o brățară care contorizează pentru taxare “50 de bani flatulența”. După hoția cu TVA asta cu Amprenta de carbon depășește orice ticăloșie. Dacă mai ține dictatura UE descreierații “oficialii europeni” vor ajunge să pună omul să plătească fiindcă respiră și durata vieții la un număr de respirații. Enormitățile din scrierile științifico fantastice (SF) gen culegerea “La stânga liniei de elicoptere” au ajuns realitate.
    În altă ordine de idei care este norma de carbon pentru portavioane, bombardiere, avioane de vânătoare, tancuri, transportoare blindate etc… impusă de făcătorii de pace din UE și NATO?

  11. Crocodilule, dupa ei ar trebui sa zbori pana la Montreal, iar sora ta tot asa, din Vancouver.
    …vai steaua noastra…

  12. Probabil la alegerile urmîtoare trebuie să votăm cu Partidul Comunis Chinez. Cel puțin știm cum stăm din start. Nu ne mai complicăm cu ”cotiturile” occidentale și zicătorile despre democrație și progres. Vom începe ”viața la țarc”. Minunat !

  13. Femeia (Ursula) limiteaza calatorii, nu avioanele care polueaza !!! De aici se vede cum gandeste un prost. Care n-a dus gunoiul, nu zboara, mijto !

  14. UE devine din ce in ce mai mult un lagar de concentrare. Unde emigram?

  15. @ Nicu 10:26 „Unde emigram?”

    Asta-i partea nostima. Intr-o dictatura globala nu vei mai avea unde sa emigrezi.

  16. Ursula pedepseste europenii pentru care nu o produc ei. O produc altii din cealalta parte a lumii.
    Cum ar fi sa interzica jet-urile personale ale maharilor globali care imping Greendeal-ul si profita din plin de el.

  17. URSS-ul era pistol cu apa pe langa kolhozul asta oiropean condus de morons!

  18. Mergeti pe jos sau cu martoaga ! Si daca se plateste mai mult curata cineva in urma avionului ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.