Piloții TAROM, creștere salarială în două tranșe

Piloții Tarom și conducerea companiei au reușit să ajungă la un acord parțial după o rundă de negocieri intense care a durat mai mult de cinci ore.

 

Potrivit Antena 3 CNN, acordul prevede o creștere salarială totală de 1.500 de euro pentru piloți, sumă ce va fi acordată în trei tranșe:

– 500 de euro vor fi oferiți începând cu luna octombrie a acestui an.
– Restul de 1.000 de euro va fi împărțit pe parcursul anului 2025.

Acordul survine ca urmare a tensiunilor generate de protestul declanșat de piloți, care s-au declarat inapți medical pentru a zbura, cerând o creștere salarială semnificativă. Protestul a dus la anularea mai multor curse, inclusiv a trei zboruri programate pentru astăzi dimineață pe ruta Iași – Otopeni, Suceava – Otopeni și Baia Mare – Otopeni.

Deși s-a reușit un compromis, piloții nu sunt complet mulțumiți. Ei solicitau o creștere salarială de minimum 1.500 de euro de la bun început. Totuși, au acceptat propunerea actuală ca un prim pas spre rezolvarea problemelor.

Situația a creat dificultăți și delegației României care trebuia să participe la summitul NATO, care a fost nevoită să utilizeze o aeronavă militară pentru a ajunge la Washington.

Salariile piloților Tarom au stârnit controverse în ultima perioadă. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că veniturile unui pilot, inclusiv sporurile, pot ajunge până la 6.500 de euro net. Această afirmație a fost contestată de piloți, care susțin că venitul real este semnificativ mai mic.

Pilotul Cezar Osiceanu a declarat: „Domnul ministru este, din păcate, greșit informat. Am auzit de la dumnealui că un pilot poate câștiga până la 6500 de euro, ceea ce este cu aproximativ 2000 de euro peste câștigul real al pilotului. Se dorește să se ajungă la 6500 de euro.”

Osiceanu a subliniat că piloții sunt dispuși să renunțe la protest dacă li se oferă salarii mai mari și condiții de muncă îmbunătățite.

Rămâne de văzut dacă acordul parțial va fi suficient pentru a calma tensiunile și a preveni noi proteste. Protestul a generat deja pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro pentru Tarom, iar compania se confruntă cu dificultăți financiare de ani de zile.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4833 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Salariul unui pilot de la Tarom este „mizerie” pe lângă a unui europarlamentar de 18.000 lunar,in care nici NU deschide gura timp de 4 ani.

  2. In 2 transe.1% acum si 99% peste… 4 ani,vorba lui Marote.Cum cine e Marote,ma ? Prietenul de nadejde cu care mai joaca Dragos Patraru cate un tenis de masa,pe post de incalzire,inainte de Starea Natiei.

  3. Am putea afla și noi ce salarii primesc chiloții ăia ultraperformanți?! …în valoare absolută! Că știm și noi să adăugăm la ele suplimentarea d’-acu’! Și să știm și salariile conducerii „TAROM”…
    Nu de alta, da’ sunt SALARIAȚI AI STATULUI EȘUAT, într-o firmă eșuată dă 30 dă ani a Statului Eșuat!

  4. Da,pilotii merita salarii mari, viata pasagerilor depinde de ei. Salarii mari merita si medicii, profesorii, acestia aduc plus valoare societatii.
    Nu inteleg ce plus valoare aduc societatii romanesti europarlamentarii, bugetarii de lux, sefii de politii locale, sefii din primarii, din ministere.Rezultatele „muncii” lor nu au efect in dezvoltarea societatii romanesti. Cine sa munceasca sa le intretina traiul luxos bugetar acestora din urma!!!???

  5. afara mafia!
    Numai securisti sunt insurubati la Otopeni!
    Cu asamenea conducere, mare lucru sa nu asistam si la tragedii!
    Cine este ala de baga mancare alterata pe avioane? Daca mai traia Ceausescu, erea impuscat!
    Ati nenorocit si TAROMul!
    Numai la asta va pricepeti, nu stiti sa construiti nici macar un cotet de gaini!!

  6. Cred că e clar pentru toți, e vorba de tărăgănare și umilire pentru scop politic asumat de hoiturile din politica românească. Sper că ați auzit la Grindeanu că e vorba de reduceri de personal, da? Trăiască ukraina!

  7. Pentru a oferi salarii competitive piloților managementul tre să fie bun. În primul rând să ai rute bune care să transporte diasporenii (Spania, Germania, Italia,…), să se anuleze posturile inutile (și bine plătite) din companie. Ori TAROM este eminamente politică. Deci ….

  8. BĂGAȚI PILOȚII INDIGESTIZAȚI ÎN PENSIE DE BOALĂ ! ,BINENȚELES CU RIDICAREA LICENȚEI DE ZBOR ! LA FEL ȘI CU CONTABILII REVOLUȚIONIȘTI! APROPO .DUPĂ CE „ECONOMII EUROPENE” S-AU ORIENTAT LEGIUITORII ROMÂNI CÂND AU INTRODUS E -FACTURILE? DAR DRUG- TESTELE CU URMĂRILE LOR-CĂ N-OR FI GUVERNANȚII RUMÎNI AȘA DĂȘTEPȘI !TAROM=COMPANIE DE STAT-PILOȚII MILITARI TOT DE LA STAT PRIMESC „SĂLĂRUCUL” AȘA CĂ…! STAT ȘANTAJABIL! NIMENI NU-I DE NEÎNLOCUIT!

  9. BĂGAȚI PILOȚII INDIGESTIZAȚI ÎN PENSIE DE BOALĂ ! ,BINENȚELES CU RIDICAREA LICENȚEI DE ZBOR ! LA FEL ȘI CU CONTABILII REVOLUȚIONIȘTI! APROPO .DUPĂ CE „ECONOMII EUROPENE” S-AU ORIENTAT LEGIUITORII ROMÂNI CÂND AU INTRODUS E -FACTURILE? DAR DRUG- TESTELE CU URMĂRILE LOR-CĂ N-OR FI GUVERNANȚII RUMÎNI AȘA DĂȘTEPȘI !TAROM=COMPANIE DE STAT-PILOȚII MILITARI TOT DE LA STAT PRIMESC „SĂLĂRUCUL” AȘA CĂ…! STAT ȘANTAJABIL! NIMENI NU-I DE NEÎNLOCUIT!-APROPO :IMEDIAT DUPĂ „LOVILUȚIA ARANJATĂ” ECONOMIȘTII ȘI CONTABILII AU PUS MÎNA PE TOATE PÂRGHIILE STRIGÂND: VĂ ARĂTĂM NOI ECONOMIE COMPETENTĂ! CE INGINERI? CE TEHNICIENI ? ȘI NE-AU ARĂTAT ! DUPĂ 34 ANI DEECONOMIE A CONTABILILOR -NORMAL ÎMBÂRLIGATĂ CU POLITICIENII DEMOCRATO UE+USA-PROTECTORAUL ARE O DATORIE DE 170 MILIARDE DE EURO! HALAL!

  10. Gata!
    Bravo, ati „rezolvat” problemele la TAROM!
    Pierderile TAROM continua cu „succes”!!!

  11. Negocieri salariale in familie. 90% sunt rude intre ei. Deci, despre ce vorbim?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.