PNRR: „Reformele” care măresc taxele

Planul Național de Redresare și Reziliență cuprinde cel puțin trei măsuri de reforme fiscale care duc până la urmă la o creștere majoră de taxe. Este vorba de trecerea de pe rovignetă (abonament anual) pe taxare la kilometru parcurs pe autostradă de mașinile de mare tonaj (peste 7,5 tone); de taxarea proprietății în funcție de valoarea ei de piață; de taxarea în plus a tot ce nu este ECO, bio, electric etc.
Având în vedere complexitatea reformei propuse, măsurile de reformă prezentate au fost concepute astfel încât să contribuie în mod integrat la atingerea obiectivelor definite pentru asigurarea implementării unui transport sustenabil, multimodal, într-un orizont de timp mediu și lung”, se spune în PNRR. Una dintre măsuri se referă la ”aprobarea pachetului legislativ necesar pentru implementarea noului sistem de taxare pe baza distanței pentru vehiculele de marfă poluante, de tonaj greu, pe baza principiilor de taxare ecologică conform principiului „poluatorul plătește”. În ce constă măsura? Această măsură urmărește elaborarea unei propuneri de politică publică și aprobarea legislației aferente pentru implementarea unui nou sistem de taxare a traficului greu. În acest sens, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va actualiza cadrul legislativ care reglementează aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Corelat cu această măsură, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va pregăti un mecanism de corelare a sistemului de taxare utilizat pentru toate modurile de transport, astfel încât și celelaltemoduri de transport, în special cel feroviar, să devină competitive și atractive, în special în ceea ce privește traficul de marfă.

Economistul liberal Cristian Paul susține, referindu-se la această măsură, că nu e întâmplător de ce schimbarea taxării se va face doar pentru mașinile de mare tonaj și nu și pentru persoanele fizice. ”E calculată cu precizie șmecheria… Oricum a-i da-o, taxarea pe kilometru va fi mai mare valoric decât taxarea pe abonament pentru cei care folosesc des rețeaua rutieră. Varianta ”abonament anual” e păguboasă. Nu întâmplător, pe marile autostrăzi cu taxare tip barieră, cei care circulă des își fac abonamente anuale. Adică preferă ”ROVINIETA”. Deci ”des” înseamnă kilometri mulți, înseamnă în medie taxe mai mari. Sigur, le vor plăti ”ticăloșii” de transportatori care vor încerca să le pună în spinarea ”ticăloșilor” de producători de bunuri transportate pe șosele. Care vor încerca și și ei să le pună în cârca ”fraierilor” de consumatori. Desigur, Ministrul Drulă (Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, n.r.) vorbea pe subiect că taxarea la kilometru va fi negociată și discutată cu transportatorii. Să fie ”corectă”! Încă nu a aflat că nu există taxare ”corectă”? Sau că, cea mai ”corectă” taxare e ”Zero Taxe”! Dar doar la salariul minim… La ”ticăloșii” de transportatori există, să înțeleg, o taxare ”corectă” sau ”optimă”? Alta decât ”Zero Taxe”. A găsit-o el și le-o va spune transportatorilor!  Dacă știam că PNRR înseamnă creșteri de taxe poate ar fi fost mai bine să vedem și noi propunerea înainte ca USR să o trimită în numele Guvernului la Bruxelles. Nu credeți? Căci noi plătim taxele astea și alții se angajează pe banii noștri, în numele nostru că o să le plătim și nu va fi problemă…”, a spus Păun.

O altă taxă majorată va fi pe impozitul pe proprietate. În PNRR se vorbește despre ”revizuirea impozitului pe proprietate, respectând principii precum: încurajarea libertății de impunere a cotelor de către autoritățile în intervale mai largi definite la nivel central, estimarea bazei impozabile cât mai aproape de valoarea de piață a proprietății în detrimentul altor criterii folosite până acum, includerea unor mecanisme de ajustare a sarcinii fiscale care sa țină cont de eficiența energetică în cazul clădirilor și de nivelul emisiilor în cazul vehiculelor”. Asta înseamnă nici mai mult nici mai puțin creșteri de taxe.  Președinții Asociațiilor locale susțin că nu au fost consultați de Guvern, dar sunt de acord cu majorarea impozitului pe proprietate, despre care spun că este la o cotă foarte joasă la nivelul UE. Codul Fiscal în vigoare prevede ca impozitul pe clădiri să fie stabilit de consiliile locale, iar marja în care acestea pot decide este între 0,08% și 0.2%. De exemplu, Primăria Buzău a ajuns la o cotă de 0.12. „Am mărit impozitele în Buzău cu 50%, de la 0,08 le-am dus la 0,12% pentru că nu mai puteam să funcționăm. Oamenii nu au fost foarte fericiți. Românii au fost obișnuiți că banii vin undeva de sus, din eter. Am primit foarte multe critici, foarte multe înjurături, de-a dreptul”, a explicat decizia din municipiul Buzău primarul Constantin Toma.

Cât privește taxarea în plus a tot ce nu este ECO, bio, electric etc, aceasta e în temă cu programul UE de cât mai mult verde.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Dar de ce mariri de taxe,ca nu au crescut veniturile oamenilor,asta in loc sa porneasca economia? Vor si mai multe falimente,ca la recesiune si faliment si ai mari duc maririle de taxe asa cum deja s-a demonstrat? Dar nu se intreaba nimeni ce i-a apucat pe imbuibati,in frunte cu cei intretinuti si de noi pe salarii uriase la Brusel si prin toata UE-ul fercirii,cu ecologia lor=Tichie de Margaritar,tocmai acum cand pandemia a lovit in populatia tzarilor,in venituri si in economii si trebuie cat mai urgent revenit macar acolo de unde au prabusit tot ei economiile? Adica de ce s-au gasit imbuibatii,care nu le conteaza sa-si stranga si ei cureaua,ca sa ne impinga pe toti simpli cetateni de la rau la si mai rau? Li s-a urat cu binele,sau ce?

  2. Toată lumea merge pe fentă. PNRR este un motiv pentru a putea ei sa umble la pensii la impozite la taxe etc etc. In 2020 au împrumutat 40 de mod de euro și bine scadenta. De unde sa ii iei daca nu de la prostime. Băncile nu trebuie atinse, resursele sunt gratis pt străini, grâul îl exportăm ieftin, așa că nu rămâne decât să tăiem.

  3. Ce haos controlat si coordonat exista de peste 25 ani! Si nimeni nu credea cand spuneam ca tara este controlata si coordonata la sange de altii prin javrele.ro de lux! Cand predati teritoriul romanesc proprietarilor de drept, javrelor infractoare?!

  4. Redresare? Pentru cine? Cresti taxele tot la oamenii cinstiti ca sa redresezi un buget praduit de USR si PNL=PDL

  5. proprietatea in primul rand nu ar trebui taxata. ca de aceea este proprietate. proprietarul este cel care cheltuieste pentru bunul sau. NU STATUL. CE DA STATUL PROPRIETARULUI ? EL ARE PAMANTUL. ESTE AL LUI. statul nu face decat sa spolieze cetateanul prin legi aberante ori – pentyru ca cetateanu face nani de voie – de cate ori a saracit sau i se cere din afara – cum este cazul de fata. CUM ALTFEL SA AJUNGI LA SLOGANUL SOROS-SCHWAB „NU VEI MAI AVEA NIMIC DAR VEI FI FERICIT”? Asta este planul. afunda-i in datorii, saracie si infometare pana cand le vei lua totul. apoi ii extermini. TREZITI-VA OAMENI BUNI ! TREZITI-VA ODATA !

  6. Uraaaaaaaaaaaa, Traiasca Guvernul Romaniei. Sper ca partidele astea sa ramana la conducere inca 5 mandate si sa dea de pamant cu Romania, de nici Cel de Sus, sa nu o mai poate pune la loc. Ultimii sa stinga becul.

  7. Eu zic că trebuie schimbat în Constituție ceva. Dl Klaus sa mai poată candida macar încă două mandate. Merge Romania într-o direcție prea bună. Datorii imense, pensia să ajungă spre 75 de ani, salariul și pensia să fie opționale, taxe cat mai multe și obligatorii. E perfect…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.