Guvernul României a aprobat trei memorandumuri privind negocierea și semnarea Acordului între Executivul român și Guvernul Republicii Moldova, care prevăd reabilitarea și consolidarea a 2 poduri rutiere, precum și reconstruirea unui pod, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Acestea sunt:
1. Albița (România) – Leușeni (Moldova): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstruirea unui pod nou cu 4 benzi, care va corespunde cerințelor creșterii traficului de la punctul de trecere a frontierei între cele două localități, Albița și Leușeni.
2. Oancea (România) – Cahul (Moldova): pentru acest pod, sunt necesare lucrări de reabilitare și consolidare care să elimine deficiențele existente.
3. Sculeni (România) – Sculeni (Moldova): pentru acest pod sunt necesare lucrări de modernizare și consolidare.
Cele trei obiective de investiții au studiile de fezabilitate în curs de finalizare și urmează ca în perioada următoare sa intre în proceduri de aprobare.
Pentru realizarea acestor obiective de investiții, România și Moldova își vor coordona acțiunile la nivelul autorităților centrale și locale implicate.
Reabilitarea și reconstruirea acestor poduri rutiere va rezolva o parte din problemele strategice de interconectare în ceea ce privește infrastructura de transport, va îmbunătăți condițiile de trafic între cele două țări și va consolida relațiile cu frații noștri de peste Prut.
Până acum, a reabilitat oodul rutier Galați (România) – Giurgiulești (Moldova) și autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului sunt în proceduri avansate și pentru construirea a 4 poduri noi:
– Pod nou Stanca (România) – Costești (Moldova)
– Pod nou Bumbăta (România) – Leova (Moldova)
– Pod nou Fălciu (România) – Leca (Moldova)
– Pod nou Ungheni (România) – Ungheni (Moldova), care va fi construit la nivel de autostradă.
Bani aruncati pe niste poduri fara importanta economica pentru Romania. Era suficient ” podul de flori „, sa-l treaca Tomac in ritm de kazacioc.