Podul de la Brăila. Grindeanu: Puţini credeau în reuşita acestui proiect

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat joi, 6 iulie, că noul pod peste Dunăre, inaugurat la Brăila, este „un pod al speranţei şi un pod al unirii”.

În 2017 puţini credeau în reuşita acestui proiect. Iată că, la şase ani distanţă, suntem aici împreună să deschidem circulaţia pe acest pod, care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aş denumi un pod al speranţei, un pod al unirii, un pod al speranţelor pentru toţi românii. Acest pod este dovada că statul român ştie să investească şi să atragă bai europeni, ştie să abordeze strategic dezvoltarea regiunilor din România şi mai ales ştie să creeze oportunităţi pentru noi locuri de muncă”, a declarat Grindeanu.

El şi-a exprimat totodată speranţa că şi în următoarea perioadă domeniul transporturilor va avea „bugetul record” pe care l-a avut în ultimul an.

La acest subiect: Inaugurare cu fast a Podului suspendat de la Brăila

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat joi, fiind organizată o ceremonie la care au luat parte mai mulţi oficiali ai statului.

Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri; înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are 3 deschideri.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

La ceremonie au participat, printre alţii, preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, dar şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

19 Comentarii

  1. Buna tuturor!
    Varianta unui tunel pe sub Dunare ar fi fost mai buna din toate punctele de vedere. A fost in discutie aceasta
    varianta.

  2. Unde s-a facut profilul I acela (arcul) de 2km si cum a fost transportat pana la fatza locului ? Banuiesc ca a fost adus pe Dunare de la Galati, nu ? Era mai interesant sa scrieti asta decat ce spune securistul acela care s-a inchis in cladirea guvernului cand Parlamentul l-a dat afara.

  3. banii cheltuiti si la timpul pierdut, mi-ar fi si rusine sa ma laud.
    Sii, putintica rabdare, ca voi sunteti specialisti in placarea cu polistiren…
    Apropoo, ce se mai aude cu podul lui Arsene Ciorapel??? Asteptati sa se prescrie sau fapta, pardon, podul nu exista?

  4. podul trebuie săse numească ANA ASLAN, singurul academician al BRAILEI, NU politruci acoăeritinde studii la baneasa, 5 mandate cu ochi albastri, alin teodorescu, dr ferari, dpt prin chisiineu la schimb cu aurul ciubuc,pigmei si neica nimeni fara un proiect de lege in 5 mandate, cu sotii, fiice si amante la fisc, investitii, energie????

    traiască ion susanu, liceul bălcescu și scoala braileana=locul 1 pe țară la ex de bac.

  5. Pentru curiosi si interesati .Aveti sute de episoade filmate pe YT cu toate fazele constructiei.Exterior,interior,drona ,explicatii in comenturi facute de specialisti.

  6. si? nu va cere UE sa-l vindeti sau sa-l concesionati si pe asta pe vreo 50 de ani?

  7. Dle Grindene, nu te lăsa pus în dezechilibru de orișice puțini.
    Când ai cheltuit peste juma’ de miliard de euro, 85% dați de UE(asta ziceți voi), timp de ȘASE ANI, cu numai Dumnezeu știe câți iepuroi s-au întors la origine, bașca ce-ati fușerit pe local, n-ai cum să nu declari succes total.
    Uitați de toți toma necredincioșii, care s-au îndoit; poate doar încercau, fraierii, să facă podul pe spate mai cu folos, ca să rămână banii in țară.
    Țineți-o tot așa!

  8. Trebuie recunoscut faptul ca acest pod ca multe altele era necesar.Pentru noi toți pare un lucru exceptional în situația în care in România după trădarea din decembrie nu se mai știe ce este munca.Am avut în toate domeniile de activitate ingineri capabili care puteau sa realizeze multe lucruri importante.Acum vine un Gigel din jermania sau franța și trage o basina iar noi suntem in delir.Desi au fost multe întârzieri nejustificate poate doar de pandemie vine acum un neica nimeni care nu știe cum îl chiama și care în viata lui nu a făcut nimic și după ce se screme tăind pamblica se încordeaza și scoate niște onomatopee guturale în cinstea evenimentului.Ma bucur foarte mult pentru Brăileni și Gălățeni dar și pentru Dobrogeni și oamenii din transporturi ca acest pod le ușurează viata.Cu privire la constructori și politicieni nu pot spune decât ca sunt niște hahalere care se încordează și se lauda la fiecare basina pe care o fac.

  9. Foarte mare podul ! Cred ca se circula intr-o jumatate de Ora DOI kilometrii .

  10. Grindeanu o hahalera care se screme sa și vorbească crezând ca pare mai inteligent.El este o cârpă cu care uni se șterg iar el este fericit ca vede cursurile lor maiestoase.

  11. Soros-istule Grindeanu, las-o jos că măcăne! Asta-i podul lui Tudy de Brailita care juisa in fata pozei Zovorancei! Huuo jigodiilor! Podul a fost construit din fonduri europene la ordinul americanilor care trebuie să-și transporte tancurile in Ucraina!

  12. Zi inaugurala 6.07.2023 cifrele adunate dau 6+7+2+2+3=20=2+0=2 Lungime pod 1974,3 cu cifrele adunate: 1+9+7+4+3=2+4=6. Lungimea totală drum 23,413 km, cifre adunate: 2+3+4+1+3=13=1+3=4 şi cuprinde două secţiuni: Srumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, cifre adunate 1+9+9+5=24=2+4=6. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km. pod, cifre adunate 4+3+2+8=1+7=8. Deci toate dau insumate numai cifre de 2, 4, 6, 8. Numerologic nu suna de loc bine.

  13. Baiertsu’ asta ar trebui sa taca , podul acela trebuia facut de prin anii ’90 , la fel si cu autostrazile , tot cam de pe atunci ?
    Ce a pazit „prostocratu'” cu doctorat , el si ai lui prostocrati de prin partidul lui sau ale partidelor satelitare PSD-ului ?

    Pentru „puclic relations” este bine ne prezinta marile realizari , tovarase ministru lasati palavrageala si campania de partid si curatati odata simtemul de lichelele si rudele puse de acolo ca sa se capatuiasca. Sa lasam gargara asta ieftina demna de „radio sant”.

  14. @Observatorul: De unde si pina unde, trecind pe acedt pod, isi vor transporta americanii tancurile spre Ucraina? Delirezi mai ceva ca gelu dupa ce face sex virtual cu baba Vanga.

  15. @Anonim/Cine aia ma-tii te crezi **** (editat) anonim? Ai ceva de spus fa-o fara a jigni forumistii care nu-ti plac ceeace posteaza. Hai sictir tie si celui ce nu-mi afiseaza postarea necenzurata.

  16. Grindene,poti numi pe cineva care nu credea in „reusita acestui proiect”, sau vorbesti ca sa nu taci…

  17. Vă rog să ii scuzați ….au fost crescuți cu neștiință si au impresia că au ei sunt singurii care au știință că roata chiar există nu este doar un zvon …

  18. @gelu:

    Ce anume comptetenta te recomanda pe tine, mirlane, sa discuti structura pilonilor de sustinere a cablurilor, comportamentul sub sarcina a betonului armat, deformarea sub sarcina, ciclurile de solicitare dinamica?

    Vorbesti de pe pereti, baliverne de ins dus cu capul, ba inca esti si magar sadea, ca asa da bine la trolii rusofili.

    Moderatoeul greseste grav publicindu-ti aberatiile, in numele sacrosantei libertati de opinie. Libertatea de opinie poate cuprinde la limita si dreptul de a spune prostii. Imprastierea de zvonuri alarmiste, daunatoare, mai ales in imprejurari politice complicate cum este cazul acum, nu mai este insa un drept ci o infractiune calificata.

    Se pare ca Redactia face abstractie de acest fapt, precum si de propriile reguli de moderare, declamate cu emfaza in josul fiecarei pagini de comentarii.

  19. @Redactiei: Daca, in numele preasfintei libertati de opinie, i-ati permis lui gelu sa ma injure de mama, desi nici macar nu ma adresasem lui, permiteti-mi si mie, in numele aceleiasi libertati de opinie, sa ii spun de la obraz ceea ce merita.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.