Popcorn cu aromă de Dorel

Iar ne întâlnim la tragedie, pe lângă morți cu punga de floricele, bombardați din toate părțile de spectacolul presei.

Umbrărescu, etichetat sarcastic de unii presași cu renumele de „antreprenor erou național”, adică unul care se opune multinaționalelor străine, este din nou aruncat în lumina reflectoarelor încărcate cu plumbi. Pe lângă postura de corupător, cu care se dorise a fi executat cu câțiva ani în urmă, acum i se lipește pe frunte aceea de „ucigaș insensibil” care, din dorința de profit obținut în grabă, ar fi ordonat execuția lucrărilor autostrăzii A7, la foc automat, ignorând cu bună știință faptul că pe amplasamentul lucrării pe care o executa firma sa se află și o magistrală de gaze. Rezultatul?! Morții și răniții noștri săptămânali ale căror familii nu au fost consolate încă de „angajatorul insensibil”. Morți și răniți care, din pură prostie sau rea voință în acest caz, au fost asemănați cu anecdoticul Dorel.

Anchetele sunt în curs și, ca oricare român care se pricepe la toate, trebuie să îmi exprim opinia în lipsa unor informații clare.
Transgazul susține că nu a dat avizul pentru executarea lucrărilor de construcție deoarece amplasamentul magistralei are o zonă de protecție de 20 de metri în laterale, că aceasta ar fi trebuit mutată înainte de demararea lucrărilor în acea zonă. O altă informație, rostogolită în presă fără probe, este aceea că Umbrărescu știa că magistrala trece pe acolo, dar că ea ar fi fost îngropată la o adâncime mai mică decât aceea din proiect. Nu-l cunosc pe Umbrărescu, dar nu pare un idiot suicidal care să fi ordonat acoperirea magistralei cu o lucrare atât de sofisticată din punct de vedere tehnic.

Având informații fragmentate și atât de precar verificate, trebuie neapărat să facem un pronostic, să emitem o judecată, o condamnare, ceva.
Prin urmare, opinia mea fermă și absolut subiectivă este aceea că nu Transgazul are o vină în această chestiune, nici Umbrărescu și nici măcar săracele victime. Vina o poartă în întregime ăla de la stat care ar fi trebuit să pună cap la cap autorizația de construcție cu avizele necesare acesteia și să nu fi permis un asemenea scurtcircuit care a avut consecințe tragice. Se pare că numele acestui „ăla” este Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, care răspundea de supervizarea lucrărilor de construcție pentru care a dat Ordin de începere a lucrărilor pe data de 29.03.2023.

De ce atâta tam-tam și tunuri pe Umbrărescu?! Nu, nu din cauza tragediei în sine, ci din cauza politizării subiectului, deoarece în România capitalul politic se clădește pe cadavre, iar presa nu mai este nici pe departe „câinele de pază” al democrației, ci o fițuică de partid. Autostrada A7 este unul dintre cele mai mari proiecte ale PNRR-ului USR-ist. Umbrărescu a fost lăudat de către PSD-istul premier Ciolacu, PSD care are pe la conducerea DRDP și CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) membrii de partid unși probabil de Grindeanu, și el PSD-ist. Drulă, fost ministru al transporturilor, USR-ist de profesie, după ce a trimis condoleanțe familiei a arătat, firesc, cu degetul către oponenții politici. Iată ingredientele unui scandal de presă pro/contra și o bună oportunitate de construire/demolare a unor piedestale politice, scandal care va fi util la alegerile din 2024.

Întotdeauna „ăialalți” sunt de vină, nu aparatul de stat stufos și „eșuat”, așa cum în înțelepciunea sa îl numea Excelența Sa, Președintele României Klaus W. Iohannis.
Deoarece bălăcăreala presei are rolul său bine determinat, și această nenorocire va fi îngropată de ruinele tragediei de săptămâna viitoare. Alte controale, alte cuvântări și conferințe, heirupismele obișnuite și nimic, absolut nimic nu se va întâmpla în acest sistem putred care necesită o reformă la vârf, dar care se limitează la concedierea unor directori de biblioteci de prin provincie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5

8 Comentarii

  1. Umbrarescu nu are timp sa studieze traseele din proiecte iar ca patron nici nu este treaba sa.El rezolva problemele mar, in primul rand aceea a banilor necesari lucrarilor. La dimensiunea uriasa a companiei sale cu zeci de santiere pe tot cuprinsul tarii si cu mii de angajati doar un tolomac crede asa ceva. Este in afara problemei ori de unde ai privi lucrurile. Vinovati pot fi proiectantii, cei din ministerul transporturilor si cei mai cei,baietii in Transgaz. Nici seful acelui punct de lucru nu poate fi omis mai ales ca pe vremurile dinainte cei mici (adevarati meseriasi) corectau mereu in teren prostiile celor mari. Cine a lucrat in acele vremuri stie acest adevar.

  2. Umbrarescu, din cate am auzit, nu e atat de naiv, e istet peste tot ce inseamna politica si afaceri, dar vom vedea la final hotararea. E unul din cei mai seriosi oameni cu care poti lucra, i-a trecut timpul cu „dat teapa la altii de mult”, acum il intereseaza stabilitatea si linistea intrun loc caldut dar nu prea fierbinte.

  3. -Umbrărescu?
    -2-in-1,
    Erbasu & Anghelescu !

    „Autorități locale, centrale tolerează o activitate care generează, până acum, cinci morți. Între ei, un amărât nepalez, venit la muncă, ”
    dupa cum se lamenteaza un idiot,
    ‘ca-m-asi in TOTI nepalezii.

  4. ITM pe atribuțiile de organ de control a descins de-a lungul timpului la vreun punct de lucru de la această lucrare? În altă ordine de idei proiectanții autostrăzilor sau ale sensurilor giratorice noi sau a lărgirii de drumuri nu trag nici o dată șoseaua departe de linii de înaltă tensiune sau conducte de gaz. Este sta mai ușor ca Transelectrica sau Transgaz să reconfigureze pe bani grei și cu complicați instalațiile existente. Peștișorii zglobii, gândacii croitori, urșii presupus existând pe traseu în cretacicul târziu deviază imperativ autostrada. Că fac scandal ONG-urile patrioate finanțate de iredentiștii străini. Companiile naționale în România nu au nici o putere, ele se supun proiectantului de obicei străin al autostrăzii.

  5. Seful statului a tinut sa desfiinteze cliseul pe care, spune el, presa il intretine de cativa ani: „Vreau sa afirm public faptul ca n-am avut niciodata legaturi cu oamenii acestia. Ei au inceput sa obtina contracte cu Ministerul Transporturilor in mandatul domnului Mitrea si continua sa le obtina si acum.”

    „Aceste firme nu au avut niciodata contracte cu Ministerul Transporturilor cat timp eu am fost ministru al transporturilor. Singura firma care a lucrat intr-un fel in acea zona este firma domnului Besciu, pentru ca il gasisem deja in Primarie inca de pe vremea domnului Lis. Avea contracte, le-a continuat, a castigat alte licitatii, dar la o Administratie a strazilor controlata de majoritatea PSD. A fost un cliseu pe care l-a creat presa cu mai multa sau mai putina bunavointa. Daca tot sunt raul coruptiei, de ce Dumnezeu or mai obtine contracte aceste firme?”, a afirmat seful statului.

    „Inchei spunand ca n-am avut niciodata legaturi cu oamenii acestia. Ii cunosc pe Casuneanu si Umbrarescu ca si constructori, de la inundatiile din 2005. Ei au inceput sa obtina contracte cu Ministerul Transporturilor in mandatul domnului Mitrea si continua sa le obtina si acum. Nu judec firmele, banuiesc ca obtin contracte corect, ceea ce ma deranjeaza pe mine este ca presa mi le atribuie si nu-mi dau seama daca mi le atribuie pe bani sau din proprie initiativa”, a incheiat Traian Basescu.

  6. ȘI TOTUȘI CE FEL DE EXPLOZIE O FI FOST,CĂ CEEACE NE ARATĂ P DE ȘTIRI NU PREA RELEVANT —Ș-APOI ERA CAMERĂ DE LUAT VEDERI CHIAR ACOLO? DE CE ERAU MUNCITORII ADUNAȚI ÎN LOCUL ACELA? SĂPAȚI BĂIEȚI MAI ADÂNC ! CINE TREBUIA SĂ MUTE CONDUCTA?

  7. D-le Paul L Bogdan , nu esti cumva acel @ esop ,sau @ bunul samaritean care bintuie pe aici pe forum ? Ca prea se aseamana multe fraze din cele scrise ? Si ce mai face „excelenta sa domnul pres e dinte „?Cel mai destept dintre paminteni care-i „muta decisiv”?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.