Primul oraş din România cu transport public exclusiv electric

Turda a introdus, luni, în circulație 20 de autobuze electrice cumpărate din fonduri europene și a devenit astfel primul oraș din România cu transport în comun exclusiv electric.

Primarul orașului Turda, Cristian Matei, a declarat, luni, că a fost înființată și o nouă societate de transport local, subordonată direct Consiliului Local.

„Turda este primul oraș din România care dispune de transport în comun exclusiv electric după ce am introdus, luni, în circulație 20 de autobuze electrice cumpărate din fonduri europene, astfel că putem oferi cetățenilor servicii de transport civilizate și nepoluante. De asemenea, am înființat o nouă companie de transport public, Transport Urban Public (TUP) Turda care este subordonată direct Consiliului Local. Cele 20 de autobuze electrice care compun flota noii societăți au dotări moderne, cu camere de supraveghere video, sistem GPS, rampe speciale pentru persoanele cu dizabilități, aer condiționat, Wi-fi și sistem de e-ticketing”, a spus Matei.

Cele 20 de autobuze electrice au costat 50,1 milioane de lei (10,6 milioane de euro).

Potrivit primarului, începând cu anul 2020 se vor introduce cardurile electronice care vor fi distribuite gratuit și vor înlocui vechile abonamente.

Cristian Matei a spus că a fost nevoie de înființarea unei noi companii, care să fie subordonată Consiliului Local Turda, deoarece transportul public era asigurat, până acum, de un operator privat.

„S-a realizat un studiu de oportunitate din care a reieșit că, pentru accesarea de fonduri europene, este indicat să fie un operator public de transport în comun în Turda, aparținând municipalității”, a precizat edilul.

Biletele și abonamentele pentru transportul în comun nu vor crește, iar traseele și orarul de circulație vor rămâne aceleași după înființarea noii companii de transport public Turda.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. BRAVO VOUA! ASA DA! DEC’T SA SUBVENTIONATI FOTBAL!!!!!!!

  2. In cinci ani isi vor pune intrebarea daca sa ia baterii noi sau sa cumpere alte autobuze. Bateriile vor fi terminate iar pretul lor va fi cam cat al unui autobuz nou. Alti bani, alta distractie. Dar deh, ecologismul se plateste.

  3. Serios? Dar corespund cerintelor transportului incepand cu transportul carutului bebe sau bolnavului care nu arecum sa se deplaseze? Sunt dotate la una din usi cu trapa automata care coboara la nivelul trotuarului, bulumacii liniari au forma de urcat si coborat in statii, dar trotuarele fiind la nivelul solului? Acele mijloace de transport au si loc pentru biciclete pentru cei care merg mai departe de periferia orasului Turda? Va laudati ca sunteti primii, la ce? La aruncat cu fonduri,asta doar daca nu corespund standardelor reale pentru cetateni! Cetatenii nu trebuie sa se multumeasca doar ca au schimbat de la combustibil la energie! Nu trebuie sa se limiteze doar la acest procedeu nesimtit!

  4. Bravoo! Turda avea peste 25 % din industria județului Cluj. Unele poluante precum Cimentul, Silica, sau Uzinele clorosodice, altele mai puțin poluante Sticla, Tapet, Carton gudronat, Electroceramica cu toate tipurile de izolatori de înaltă tensiune. Nu mai este Nimic. Unde sunt marketurile cu mâncare din import creșteau morcovi, porumb, sfeclă, cartofi. La fel ca în Valea Jiului orașe ce există grație pensionarilor din uzine cu grupa 1 și grupa 2 de muncă care au pensii rezonabile. În rest “agajâm vânzâtoare, sau Vino în echipa “numele siupermarket. Ce va urma când se vor prăpădi pensionarii nu procupă pe nimeni. Președintele luptă cu PSD,

  5. Nu-mi vine sa cred ,Turda sa fie inaintea lui Boc si Falca.
    Pare imposibil,toate realizarile importante se petrec in Cluj
    Arad sau Oradea ,ori Alba Iulia dupa caz .Insa sa o ia Turda inaintea lor
    pare de domeniul fantasticului !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.