Proprietarii implicați în prăbușirea podului Baltimore, despăgubiri de milioane

Proprietarul și operatorul navei portacontainere care s-a izbit de podul Francis Scott Key, ucigând șase lucrători și închizând portul Baltimore timp de săptămâni, au convenit joi să plătească peste 100 de milioane de dolari pentru a soluționa o cerere civilă introdusă de Departamentul de Justiție al SUA.

„La aproape șapte luni de la unul dintre cele mai grave dezastre de transport din memoria recentă, care s-a soldat cu șase vieți și a cauzat pagube nespuse, am atins o piatră de hotar importantă cu acordul de astăzi”, a declarat Benjamin C. Mizer, procurorul general adjunct principal, într-un comunicat, potrivit nytimes.com.

În procesul depus în septembrie, Departamentul de Justiție a prezentat în detaliu ceea ce anchetatorii au aflat, probleme grave la bordul navei, nu funcționau, printre altele, elicea, cârma, ancora, atât de necesare pentru a evita sau măcat atenua dezastrul care a urmat.

Companiile au mizat pe o limitare a răspunderii  la 44 de milioane de dolari, în încercarea de a beneficia de o lege federală conform căreia armatorii își pot limita responsabilitatea dacă pot dovedi că nu au știut în prealabil despre probleme grave ale navei.

Dar guvernul a susținut că proprietarii știau că nava nu era în stare să navigheze înainte de a părăsi portul, fiind deschisă separat  o anchetă penală de către Departamentul de Justiție. 

Podul Francis Scott Key, lung de peste 2 kilometri și jumătate, cu patru benzi de circulație, a ajuns în apa după ce unul dintre piloni a fost izbit de un vapor care transporta containere.

Accidentul s-a petrecut în toiul nopții, când nu era trafic, pe pod se aflau câțiva muncitori care reparau asfaltul.

În mai puțin de 20 de secunde, impresionanta structură metalică, inaugurată în 1977, avea să se prăbușească.

Imagini cu prăbușirea podului emblematic din orașul american Baltimore au făcut turul televiziunilor din întreaga lume, o structură de peste 2 km și jumătate năruidu-se în apele unui râu lovită  de un vas-cargo ce abia pleca din port.

Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. Doar ca „food for thought”: Rusia a reparat podul Crimeii, lovit de două ori în același an, într-un interval de 4 luni; acest pod nu are nici astăzi finalizată documentația necesară demarării lucrărilor.

  2. Podul peste strâmtoarea Kerch este obiectiv strategic. Rusia este în război. Repararea este esențială pentru logistica din Crimea și sudul Ucrainei plus propaganda regimului și moralul societății și al armatei. Statul rus are putere deplină asupra societății la americani lucrurile funcționează altfel. Acolo municipalitățile, comitatele și statele chiar au putere. Guvernul federal nu se amestecă unde nu are autoritate. De aia America este de sute de ani pământul făgăduinței care atrage de departe cei mai mulți imigranți. Sunt peste zece milioane de chinezi, ruși și ucrainieni în state, de cel puțin o sută de ori mai mult decât americani în China sau Rusia.

  3. Cu atât mai mult o țară precum SUA ar fi trebuit să repare un pod mult mai repede decât sărakii de ruși (ăia cu PIB cât bugetul de cheltuieli a potusului); păi ori suntem ciumegi economic, ori nu mai suntem?!
    Arată-mi te rog un stat care a oprit acțiunea ilegală și ilegitimă a statului federal SUA de a obliga salariații să primească tratamente medicale nedorite (netestate și chiar periculoase pentru anumite categorii de indivizi), arată-mi un stat care poate opri cenzura decisă de administrația SUA; arată-mi un stat care a dispus arestarea oficialilor federali pentru războaiele ilegale, asasinatelor și sprijinirea crimelor de război și abia apoi spune-mi despre puterea statelor.

  4. America are multe păcate . America este o plutocrație, chiar și așa este o societate incomparabil mai liberă și echitabilă decât Rusia sau China. Noi le datorăm mult. Fără implicarea lor Germania ar fi câștigat primul război mondial, noi am fi fost un stat vasal al Imperiului Habsburgic la fel ca Serbia. Polonia , Cehia, Slovacia, Slovenia și Croația nu ar fi existat. Statele baltice, Belarusul și Ucraina ar fi fost vasali ai Germaniei, Rusia ar fi fost ținută într-un război civil perpetuu.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.