AUR a organizat marți, 30 iulie, un protest în fața sediului Autorității de Supraveghere Financiară față de ceea ce numește ”tarifarea discriminatorie a polițelor RCA pentru șoferii din București și din județul Ilfov”.
Deputații AUR Gianina Șerban și Antonio Andrușceac au mers la sediul ASF pentru a discuta cu conducerea instituției despre acest subiect, iar după o întâlnire cu conducerea ASF a fost agreată ideea organizării unei dezbateri publice pe această temă, potrivit unui comunicat al partidului.
Reprezentanții AUR au dorit, astfel, să tragă un semnal de alarmă față de măsurile discriminatorii care se pregătesc față de șoferii din București și Ilfov care vor fi nevoiți să plătească polițe de asigurare RCA cu până la 73% mai mari față de șoferii din alte zone ale țării.
”Ne-am întâlnit cu domnul președinte Petrescu și cu domnul vicepreședinte Mititelu. Am avut o discuție de mai bine de o oră în care, punctual, pe mine m-a interesat, în urma sesizărilor primite, ce se întâmplă cu această calculare diferențiată a asigurărilor pentru București și Ilfov. Pentru că pe site-ul lor apare o probabilitate că aceste asigurări RCA, în Ilfov și București, să poată fi mai mari până la 73% față de restul țării”, a explicat Gianina Șerban, deputat AUR.
”Mi s-a spus că este normal, pentru că există un trafic intens în București și Ilfov. Doar că, nu este corect să existe această discriminare față de conducătorii auto din București și Ilfov. Avem promisiunea domnului președinte că va exista o dezbatere publică și vom avea întâlniri viitoare pe acest subiect. Eu cred că acesta poate fi un proiect pilot și să urmeze Timișoara, Cluj, Arad, pentru că vedem că începe cu o zonă și poate se extinde în toată țară, în orașele aglomerate și apoi în orașele mici și comune. Această plafonare este până în septembrie. O să vedem în septembrie ce se întâmplă. Nu știu dacă, cu adevărat, vor ține cont de această discriminare până la urmă. Pe acest subiect eu am făcut și o sezisare către CNCD. Cred cu tărie că această măsură este discriminatorie”, a conchis Gianina Șerban, după întâlnirea cu conducerea ASF.
Antonio Andrușceac, deputat AUR și membru în Comisia pentru Buget din Camera Deputaților a pus celor de la ASF și întrebări de natură tehnică.
”În primul rând, i-am adus la cunoștință domnului președinte că trebuie să fim cu toții de aceeași parte a cetățenilor români și a celor care plătesc aceste taxe, pe care nu le regăsim în țările de origine ale asiguratorilor de aici. Fără multe cuvinte s-a cam agreat ideea că se cam creează o poziție dominantă de piață și o cartelizare a celor care, neavând pe piață un competitor român, cu care am înțeles că se discută și ne dorim ca discuțiile cu cei de la CEC să fie cât mai accelerate, pentru a ne oferi un RCA cât mai aproape de valoarea de referință calculată, de prețul de referință”, a explicat deputatul Antonio Andrușceac.
Deputatul AUR a precizat că în cadrul discuţiilor „s-a cam agreat ideea că se creează o poziţie dominantă de piaţă şi o cartelizare” din cauza lipsei unui competitor român pe această piaţă a asigurărilor RCA.
”Am cerut să se facă un calcul pe care nu l-au luat în seamă și la care cei care cer ASF-ului să susțină aceste măriri discriminatorii de preț pentru cei asigurați în București și Ilfov nu au știut să răspundă. Mai exact, majoritatea firmelor de leasing sunt în București, iar mișinile respective umblă în toată țara. Mașinile cumpărate în leasing sau flotele circulă în toată țara. 80% dintre constatatori sunt în București și constantă accidentele din țară de aici, din București. I-am cerut domnului vicepreședinte și mi-a promis că se va uita la această statistică. Vreau să vin aici cu o completare și să arăt că numărul de mașini înregistrate în București nu depășește numărul de mașini pe cap de locuitori din alte zone care nu intră sub incidența acestei măsuri discriminatorii. Nu trebuie să fie susținătorii deciziilor companiilor străine care le impun în mod dominant pe piață. Ei trebuie să fie de partea noastră, a cetățenilor, de partea celor care plătesc aceste asigurări. Am cerut să se facă o direcție în cadrul ASF-ului care să pună toate componentele care intră în acest protocol al despăgubirilor: Poliția Rutieră, constatatorul din partea asiguratorului, ASF-ul, toți să fie conectați pentru ca toate aceste lucruri care ajung să ridice costul asigurărilor să fie reduse”.
Prețul fiecărei asigurări este în funcție de risc, care e evaluat în funcție de mai multi factori.
Cei din conducerea ASF sunt nişte golani care în loc să-şi facă treaba țin partea firmelor de asigurare.
…daca le-ai cerut statistici i-ai bagat in ceata!…pe pariu ca numarul de accidente, raportat la numarul de masini inmatriculate intr-o localitate este mai mic in bucale decat in alte orase…unde mai pui ca putem merge pe urmatoarea ipoteza: unul a carui asigurare, dintr-un oras obscur vine si face muci vreo doua/trei masini in capitala…alta: au verificat si ei sa vada cati soferi au luat carnetul aici si cati prin orasele de provincie in care au doua semafoare, trei masini si s-a terminat strada?…cat la suta din masini sunt pe persoana fizica si cat pe firme?…si care este raportul de accidente intre aceste doua categorii?…ei, as!…s-au strans cativa burtosi cu salarii de mii de euro si i-au intrebat pe cei de la asigurari: daca le punem inca 300% este bine, va convine?…
In Romania nimic nu mai este romanesc.Totul a fost cedat/vandut/facut cadou strainilor.Romanii mai au doar sufletul din ei.
… ce se întâmplă dacă o mașină din ”provincie” face un accident în București și în Ilfov???? îi măriți retroactiv polița de asigurare???? Dac dacă o mașină din București / Ilfov face un accident în ”provincie”, îi reduceți polița de asigurare cu diferența????????
Stați puțin, dar cu impozitul pe proprietate, aceiasi metri pătrați la același etaj, în provincie e mai mare ca preț fata de capitala unde salariile și pensiile sunt mult mai mari, in plus, cetățenii capitalei nu contenesc sa urle că doar capitala contează, restul sunt date/la tara/țărani prosti! De ce provincia orașeneasca să plătească preț egal sau mai mare decât în capitală daca nivelul de trai al cetățeanului e mult mai mic in provincie? Capitala e de categoria A, Iași, Cluj, Arad, Timișoara în categoria B, și să continue cu categorii pentru că, diferența de venituri cât și distanta din provincie spre aceste localități e destul de mare, aceasta sa fie baza de calcul pentru orice taxe și impozite! Sper sa nu deranjeze cetățenii realitatea!
In Bucuresti circulam cu 60 km/h pe Calea Mosilor, avand semnul incepatorului, si 2 autoturisme „de capitala” m-au depasit, primul prin stanga al 2 lea prin dreapta fiind la un pas sa se ciocneasca. Mentionez ca aveam experienta de sofat 300.000 km si peste 20 de ani. Acesta este din nefericire pt. noi Bucurestiul un oras scapat de sub control cu oameni nervosi si care se cred grozavi. In Bucuresti multi trebuie sa realizeze ca a te urca in masina personala nu mai este un lucru accesibil si ca trebuie sa ai bani pt : parcare, asigurare de capitala, combustibil.
Acești indivizi habar n-au ce e aia „discriminare”…
Mâine vor veni cumpărători de apartamente care vor zice că-s discriminați, pentru că în centrul Bucureștilor un apartament e cu „până la 73%” mai scump decât în Suhurlui; vor veni unii care să spună că în centrul Cărăpceștilor nu se plătește parcare și alții care să spună că ei n-au aeroport în Ceaba și consumă benzină ca să plece la Italia, nu ca ilfovenii, deci e „discriminare”, dom-le.
Le-au plafonat de plătesc cu 5 mil mai mult decât anul trecut
pai DENSITATEA e consistenta si exponentiala,
cap de pod!
În Iași am văzut că aproape jumătate din mașinile care încalcă flagrant regulile de circulație,au numere de București sau Ilfov . Nu zic că ceilalți sunt ușa de biserică, sunt și uscaturile fiecărei păduri(orase).
Cei mai iresponsabili, aroganti, agresivi si drogati soferi in trafic sunt bucurestenii. Nu degeaba v-au marit aia RCA-ul……[Rumburak]
Nu-i bai ca mi-am facut buletin de provincie.
Este o discriminare pentru ca sunt multe masini in Bucuresti permanent din alte judete. Sunt foarte multe criterii ce pot fi folosite pentru a determina pretul dar ei cauta doar cele ce le aduc extra venit. In SUA asigurarea este pe persoana nu pe vehicul. Nu trebuie sa cautam parinti sau bunici prin provincie pentru a pune masina pe numele lor pentru a avea asigurarea la jumate de pret pentru criterii de varsta, zona si alte cele.
Tariful RCA trebuie făcut în funcție de câte daune ai provocat în timp. Nu are nici o importanță nici vârsta, nici puterea motorului și nici unde locuiești.Astea sunt doar niste bazaconii pentru a creste prețul la polița RCA, care cică e plafonat! Nu cred că este normal ca după 30 de șofat fara a produce nici un accident, să plătesc dublu doar pentru că sunt din București.