Protestul #şîeu, în atenţia presei britanice: ”Cea mai mică autostradă din lume…”

„Cea mai mică autostradă din lume face de ruşine o naţiune” este titlul unui articol publicat, sâmbătă, pe site-ul BBC despre campania „România vrea autostrăzi” şi în care este relatată inaugurarea de vineri de la Suceava.

Publicaţia britanică reaminteşte că Ştefan Mandachi (33 de ani), care deţine un lanţ de restaurante fast-food în Suceava, şi-a comandat o autostradă mică, de un metru, pentru care a plătit 3.800 de lire sterline (4.400 de euro sau 5.000 de dolari). A dorit ca astfel să semnaleze lipsa de infrastructură rutieră adecvată în România, potrivit mediafax.ro.

„Campania a durat săptămâni cu scopul de a atrage atenţia şi a ajuns la un punct culminant vineri”, mai notează BBC, când, la ora 15:00, timp de 15 minute, mai multe companii şi-au oprit activitatea în semn de protest.

România are una dintre cele mai scurte reţele de autostrăzi din Uniunea Europeană, de 806 kilometri (500 de mile), în ciuda faptului că suprafaţa ţării este aproape egală cu cea a Marii Britanii, care are o reţea de aproape cinci ori mai lungă.

„Vrem să unificăm populaţia, avem un ideal – să avem autostrăzi”, a explicat Mandachi, pentru BBC. BBC l-a intervievat pe Mandachi în holul hotelului pe care antreprenorul sucevean îl deţine, hotel aflat la doar câţiva kilometri de noua autostradă.

Situată pe un teren pe care antreprenorul sucevean îl deţine lângă un drum principal aglomerat, mica autostradă a fost construită simbolic în Suceava, o parte a ţării care nu are niciun segment de autostradă, subliniază articolul citat. Traficul de pe drumul principal a fost aproape blocat de câteva sute de suporteri care s-au adunat, vineri, pentru aşa-numita inaugurare de autostradă, mai relatează reporterul BBC.

Un grup important de media era în imediata apropiere a antreprenorului, alături de ambulanţe şi maşini ale pompierilor, în timp ce un mic avion zbura pe deasupra cu un banner prin care se solicitau autostrăzi.

„Simt că suntem uniţi”, a strigat Mandachi, acompaniat de un cor de claxoane. „Nu am mai trăit niciodată un asemenea moment de solidaritate între toţi românii”.

În timp ce mulţimea huiduia şi aplauda era tăiată panglică pentru a inaugura ceea ce oamenii au numit „autostrada monument”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. Iar ne mandrim ! Mult iubitul si stimatul Mandachi a devenit mult mai cunoscut si admirat pe plan international , decat Ceausescu atunci cand l-a plimbat regina cu caleasca. Din nou avem pe cineva , in jurul caruia sa fim strans uniti (pana ne sufocam). A construit pe barba lui o bucatica de autostrada. Dragnea nu poate face asa ceva , pentru ca are numai mustata.

  2. Haideti sa ne mai batem joc noi de noi! Cam asa suna aceasta initiativa… batjocura! pentru noi toti! de sus pana jos! iar noi admiram batjocura! Daca era ceva de facut serios, antreprenorii s-ar fi unit si ar fi demonstrat ca o forta in tara asta (forta economic, morala, putere de exemplu!) si ar fi construit o autostrada macar de la Suceava la Dorohoi! Si toti cei care plang ca nu au autostrazi ar trebui sa se intrebe care a fost contributia lor votand Basescu – cel care a fost ministru la transporturi si a spus ca Romania nu are nevoie de autostrazi!

  3. Ce propaganda ieftina! Cat de jos au ajuns iobagii de inghit orice glumita de genul asta pe burta goala. Pe pariu ca intr-un an mascariciul asta cu autostrada e basgat in politica la usr sau plus?

  4. Cautati autostrazile in conturile si buzunarele firmelor italienilor, francezilor, austriecilor trimisi de UE,ale guvernantilor prin ministrii mituiti,firmele romanesti neptund licita din cauza „caietelor de sarcini” intocmite pt.straini sau daca liciteaza vine francezul cocosul galic infumurat si altii si fac contestatii blocand procedurile.La aceasta ne-au adus CNADR corupt, actual CNAIR, ministrii transporturilor mituiti -era un Basescu tradator deplin, o ANca Boagiu, un Ludovic Orban…Toti patrio-hoti , toti demagogi precum si acest hotelier Mandachi, care habar nu are de cauze si cine a inghitit contractele de miliarde…Cum habar nu au nici Kovesi cu grupul ei pt”prosperitatea romanilor”,nici DIICOT cu crima organizata contra statala si mai ales nici saracul SECU a lui Coldea :toti tremurand de ordinele UE, de „legile” UE, muncitorii nostrii si inginerii sunt buni sa munceasca in strainatate sclavii lor acolo, noi sclavii lor ai strainilor aici !Mandachi regizeaza si se face ca e „patrihot”poate face el si #rezistul si Iohannis cu firmele straine si Secu autostrazi, macar ,vorba aia, daca e „solidaritate”civica vom avea si stabilitate prin Mandachi filmat si clipuit cu aparatura scumpa de soft,hotelier cinstit ce mai !

    • Ileano, i-ai luat la rand pe toti si i-ai bestelit, dar de cei ce conduc tara din 2012 incoce, recte psd, nu zici aboslut nimic!!!! Ei n-au nicio vina ca nu-s autostrazi, nu-i asa?

  5. Protestul #shieu se inscrie in coordonatele protestelor tematice sorosiste tip „mitingul diasporei” samd, aceeasi ciorba reincalzita sau „poanta-i veche, prostul nou”. Vreau sa vad guberniul pedelist (fost liberal, ca PNL nu mai exista) cati km de autostrada va face.
    In alta ordine de idei, istoria a consemnat ca „Romania nu are nevoie de autostrazi” apud bASESCU si contractul Bechtel a fost pierdut de baietii cu ochi azurii.
    De 14 ani incoace au fost firme straine venite cu laptopul care au luat banii si au facut ceva petice de autostrazi dintre care unele se surpa. In tot acest timp a fost si o firma romaneasca a lui Umbrarescu (client basist) care cu toate pacatele ei (spalari de bani, Bugatti de 1,6 milioane de euro a beizadelei) se pare ca a invatat ceva si se tine de treaba, vezi dealul liliecilor de la Deva.
    Concluzia: pana Romania nu are mai multe companii de drumuri private si de stat puternice va avea in veci autostrazi.
    Valabila si pentru orice alt domeniu de activitate.

  6. Metru pàtrat „suedez” ; aceeasi marcà ce înjoseste România , aceeasi obstinatie de a
    defàima istoria si cultura cestui popor ! Cu escavatoare , camioane si alte masini „închiriate” grtis , cu presa rechinilor alàturi sà trâmbitze „màrgica” din povestea nemuritorului humulestean ,cu un avion „închiriat” sà porte o lozincà „mobilizatoare” , „metrul pàtrat” este o diversiune ! Conceputà de profesionisti ! La 33 de ani are o linie de restaurante !!! Mandachi , din munca lui !!! Milionar din ce , pornit de unde? ? Ce salarii acordà el angajatilor ? Retelele =rezist au ce mesteca zile si zile anti-PSD ! Ca la moartea lui Stalin : toatà lumea nemiscatà trei minute , masini , trenuri oprite ! UN METRU PATRAT DE GROTESC !!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.