Programul de Guvernare PSD 2024-2028: care este măsură strategică pentru transformarea țării într-un hub logistic regional
Preşedintele PSD și candidatul partidului la alegerile prezidenţiale, Marcel Ciolacu, a lansat marți programul de guvernare PSD pentru perioada 2024-2028. Potrivit documentului, social-democrații își asumă continuarea investițiilor strategice pentru transformarea țării într-un hub logistic regional, iar acestea vor include și sumele necesare conectării cu Europa centrală nu doar prin rețeaua de autostrăzi, ci și pe Dunăre, prin extinderea până la 340 de zile a perioadei de navigație.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis marți, în cadrul prezentării programului de guvernare propus de PSD pentru următorii patru ani, că până în anul 2028, România urmează să fie legată de Europa nu doar pe cale rutieră și feroviară, ci și pe cea fluvială.
Obiectivul PSD: Dunărea navigabilă 340 de zile pe an
Obiectivele asumate de social-democrați sunt creșterea perioadei de navigație pe Dunăre de la 280 de zile în prezent până la 340 de zile, dar și finalizarea integrală a legăturii rutiere rapide și modernizarea sectoarelor de cale ferată de pe coridorul feroviar principal Marea Neagră – București – Europa Centrală și de Vest.
”Obiectivul asumat este folosirea eficientă a tuturor oportunităților pe care le oferă poziția noastră geografică. De aceea trebuie să continuăm măsurile necesare creșterii duratei de navigabilitate pe Dunăre la 340 de zile pe an. Decolmatarea sectoarelor de pe Dunăre prin dragaj pe sectorul comun România – Bulgaria va asigura o navigație continuă fără blocaje și un tonaj mai ridicat al navelor și al barjelor”, a precizat ministrul PSD al Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Proiect de 230 de milioane de euro, din care 15% sunt fonduri asigurate de la bugetul de stat
Denumit Fast Danube 2, proiectul de creștere a perioadei de navigație are un buget total estimat de 230 de milioane de euro, din care 85% finanțare din fonduri europene, iar acordul cadru urmează să fie semnat în luna noiembrie. Scopul proiectului de amenajare a Dunării este extinderea condițiilor optime de navigație cu încă 60 de zile la nivelul unui an.
Extinderea perioadei de navigație pe Dunăre va duce la o creștere de minimum 20% a traficului de mărfuri
Anul trecut, pe Dunăre, artera principală a căilor navigabile interioare, s-au transportat 32 de milioane de tone marfă, în creştere cu 11% faţă de anul anterior. Doar prin creșterea numărului de zile în care este posibilă navigația volumul total de mărfuri va crește cu 20%.
Impact ecologic imens
Un alt aspect important este cel ecologic. Din punctul de vedere al tonajului, șase barje pot transporta la fel de multă marfă precum 300 de camioane. Astfel, prin transferul operațiunilor pe Dunăre, ca urmare a acestui proiect de reabilitare a șenalului navigabil, impactul acestora asupra mediului se reduce substanțial.
PSD și Marcel Ciolacu au demonstrat că sunt cei care cresc veniturile românilor, salariul minim și pensiile. Calea sigură pentru România trebuie să conțină reindustrializarea economiei naționale și finalizarea autostrăzilor, oferind în același timp tuturor românilor, din țară și din diaspora, acces egal la sănătate și educație și un program național de protejare a tinerilor de droguri.
CMF 31240010
Ha, ha! Lumia zâce că PiSiDeu dân pun’t di videri idiolojic ar hi armașul’ partidul’i unic!? Dac-ar hi ș’ urmașu’ programilor ș-a rializăr’lor ălora, n-ar hi rău… Pintru Țară, zăc.
P.S. ‘Lingpiule! Mai bagă ș’ tu una, uăi! Că to’ ți-ai afirmat ca papagal. Acum n-ar da ghine să criază lumia c-ai limbat…
a legat-o. Cu elasticul de la sutien.
Ha, ha! Lumia zâce că PiSiDeu dân pun’t di videri idiolojic,ca Olingpia se scarma, ar hi armașul’ partidul’i unic,de-i zice gafosdeat sau gostat!? Dac-ar hi ș’ urmașu’ programilor ș-a rializăr’lor ălora, n-ar hi rău… Pintru Țară, zăc,bolovanka cumis
P.S. ‘Lingpiuitule! Mai bagă ș’ tu una, uăi! Că to’ m-ai afirmat de vaca Acum n-ar da ghine să criază lumia c-am pascut cu tini
Si cu cana lul Bucuresti -Dunare cum ramane? ca 70% e rezolvat
Până la urmă, ce mai aparține României? Apa e instrainată, la fel gazele, pădurile si tot ce însemna industrie în România, ați reușit distrugerea lor prin semnari acte politic după care, vai!, suntem obligați!, siktir mincinosilor, acum și Dunărea pentru că e baza nato ca vecin aproape de ‘marea neagra parte lac nato’. Întreb și eu orice cetățean, daca nu mai exista bogățiile și nici situații de administrare in Romania, de ce mai trebuie cotrocenist, guvern și parlament? Doar pentru încasări financiar și confort personal de lux că umbre distrugătoare in funcții și pentru folosirea țării în scopuri straineze pe continuitate și stingerea luminii înainte de horodinca rusă? Mai bine eliminam entitățile care, cică, conduc Romania dar nu spre altceva decât dezastru? Au făcut șosele pe estul României pentru a se deplasa nato spre prut, mare și nordul României, de acum nu mai trebuie să execute nimic Romania, totul e executat cu brio, așa că, ne lipsim de cotroceni, guvern și parlament, nu avem nevoie de ucigași pe continuitate a țării!