Răzvan Cuc: Compania spaniolă care se ocupă de Lugoj-Deva șantajează

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţiei, apreciind comportamentul constructorului spaniol drept un șantaj.
„Lotul se putea deschide, dar e ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.
Acesta a mai adăugat că „săptămâna trecută de 2 ori a cerut recepţia finală a lucrărilor, o dată miercuri, o dată vineri. Şi i s-a spus că nu sunt finalizate. Lucrările pot fi făcute şi sub trafic. Poate fi deschisă traficului autostrada, dar nici nu putem să nu admitem că sunt anumite probleme şi să închidem ochii. Mergem pe calea legală, şi facem lucrurile aşa cum trebuie”.
Ministrul spune că firma spaniolă șantajează, şi este decis să îşi păstreze condiţiile. „Nu cedez la şantaje. Ori fac lucruri de calitate ori dacă nu pleci acasă cu certificat negativ constatator, cu penalităţi, aşa cum trebuiau aplicate de mult”, a spus Răzvan Cuc.
Compania spaniolă a mai fost penalizată în trecut, potrivit ministrului. „Până în acest moment a fost emisă o factură de penalităţi pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru faptul că în urma indicaţiilor care i-au fost date de CNAIR nu s-au respectat. Acea parte de penalităţi o să investighez de ce nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos. Dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine forba de calitate. La calitate nu putem face rabat. Cu siguranţă vor fi şi alte penalităţi”, a mai declarat acesta.
Ministrul Transporturilor a dat termen de remediere a problemelor identificate la autostrada Lugoj-Deva de maxim 10 zile, în cazul în care acestea nu se rezolva va rezilia contractul. „Nu putem să ne batem joc de banii românilor”.
Răzvan Cuc a explicat că a cerut o prelungire a garanţiei pentru autostrada Lugoj-Deva, în baza căreia să fie remediate problemele identificate. În cazul în care firma nu îl va accepta, se va ajunge la rezilierea contractului.
„Compania, în urmă cu 2 săptămâni, a înaintat un act adiţional către societatea din Spania care execută lucrările acolo pentru a cere prelungirea termenului de garanţie de la 4 ani la 10 ani. Acest lucru s-a mai întâmplat şi în cazul Lotului 2 de la Lugoj-Deva în 2007, unde la fel au fost mai multe probleme”, a explicat ministrul.
Acesta a mai adăugat că „este normal să nu ne batem joc de banii românilor. Şi atunci, dacă ei nu acceptă acest act adiţional care este binevenit, să nu se înţeleagă că dacă se degradează infrastructura, calea de rulare, trebuie să vină cu garanţia, nu. Dar în punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme, ei trebuie să intervină”.
Răzvan Cuc a mai declarat că au fost luate probe şi s-a cerut intervenţia în maxim 10 zile.
„Dacă sunt nişte constructori atât de buni cu un palmares atât de mare pe care l-a susţinut, atunci trebuie să îşi asume această garanţie. Dacă nu, în cursul săptămânii trecute am trimis să implemeteze probe vis-a-vis de lucrările de la fişa de recepţie, unde sunt animte nonconformităţi. Compania de autostrăzi va da un termen de remediere pentru aceste probe care au fost indentificate, termene rezonabile, 5-10 zile maxim. Dacă nu se vor face aceste remedieri atunci se va intra în procedură de reziliere a contractului”, a afirmat ministrul.
CNAIR a anunțat că a făcut recepția lotului 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, dar că segementul nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul.
Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat șantierul.
În această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
Nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor, spune CNAIR.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

5 Comentarii

  1. Dle CUC , ai urmarit vrodata o investtie ??,ai citit contractul semnat de ambele parti ??,garantiile de buna executie sunt in baca ??,sunt observatii la receptie facute de catre comisia de specialitate ?,daca nu-s observatii cerele scuze ,dosarul constructiei este complet ?.Ultimii bani se vor plati spaniolilor la expirarea garantiilor conform contract .La acest stadiu sa ceri garantii extinse peste termenii contractuali esti ridicol si habarnist.

  2. D-le Cuc nu-i lăsați sa ne șantajeze la noi acasă. Reziliati-le contractul dacă asta vor și sa ne lase în pace cu amanarile astea.
    Noi vrem companii străine serioase, nu companii care merg la șantaj…

    Felicitări pentru implicarea dumneavoastră în a avea o infrastructura cât mai buna și mai complexă!

  3. Cuc-ule, stii care-i diferența dintre mâncare si mancarime? Aceea dintre o persoană care chiar stie ce se întâmplă int-un domeniu si un CUC pus politic la un domeniu în care nu are nicio pricepere si isi alege secretari de stat cu origini PDL.

  4. Cuc o să zboare în cel mai scurt timp de la transporturi. A făcut nefăcuta. Îi jenează pe mântuitorii occidentali de parcă statul român chiar ar mai exista!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.