Reforma de la Finanțe desființează 200 de posturi

Ministerul Finanțelor, condus de Florin Cîțu, se va debarasa de 202 angajați, inclusiv de 8 persoane care lucrează la cabinetele celor doi secretari de stat care vor fi săriți din schemă (din șase posturi mai rămân patru), se arată în proiectul de act normativ pentru Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanțelor Publice, document ce va fi aprobat în ședința următoare a Cabinetului.

Actul normativ stipulează de asemenea comasarea prin absorbție a Direcției de Programare a Investițiilor Publice cu Direcția de Analiză și Eficientizare a Cheltuielilor Publice prin trecerea activităților, atribuțiilor și personalului Direcției de Analiză și Eficientizare a Cheltuielilor Publice, conform legii, în cadrul Direcției de Programare a Investițiilor Publice din cadrul Direcției Generale de Programare Bugetară. Totodată, irecția de Management a Investițiilor Publice se reorganizează la nivel de serviciu, respectiv Unitatea de Management al Investițiilor Publice. Se desființează Direcția Generală Juridică și se înființează două direcții distincte, Direcția Juridic și Reglementare și Direcția Contencios.

În prezent, Ministerul Finanțelor Publice are aprobat un număr maxim de posturi pentru aparatul propriu de 1917, exclusiv demnitarii. Conform Hotărârii Guvernului României nr.34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice cu modificările și completările ulterioare, “Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat, numiţi prin decizie a prim-ministrului. Răspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanțelor publice. Din analiza efectuată asupra structurii organizatorice și de personal a Ministerului s-a decis că se poate reduce cu 202 numărul maxim de posturi al aparatului propriu al ministerului fără afectarea capacității de lucru al acestuia.

Nota de fundamentare a actului normativ spune că posturile care vor fi reduse sunt vacante și ocupate. Pentru posturile ocupate vor fi aplicate prevederile art. 518 și art. 519 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, după caz. Documentul mai arată că nu există posturi ocupate, de natură contractuală, care vor fi reduse prin această reorganizare.

În prezent, în ceea ce privește domeniul cheltuielilor publice, s-a observat că există 2 direcții cu atribuții specifice acestui
domeniu si anume Direcția de Programare a Investițiilor Publice și Direcția de Analiză și Eficientizare a Cheltuielilor Publice. Potrivit documentului, este necesară comasarea prin absorbție a acestor direcții prin trecerea activităților, atribuțiilor și personalului Direcției de Analiză și Eficientizare a Cheltuielilor Publice, conform legii, în cadrul Direcției de Programare a Investițiilor Publice din cadrul Direcției Generale de Programare Bugetară.

Direcția de Management al Investițiilor Publice se reorganizează la nivel de serviciu, respectiv Unitatea de Management al
Investițiilor Publice. De asemenea, Direcția de Politici Publice și Monitorizare Acte Normative și Direcția pentru Relația cu Parlamentul, Sindicatele și Patronatele, au atribuții în domenii conexe referioare la politicile publice și dialogul social. Astfel, s-a considerat că este necesară comasarea celor două direcții într-una singură cu denumirea Direcția de Politici Publice, Relația cu Parlamentul și Dialog Social.

La momentul actual, Direcția Generală Juridică duce la îndeplinire două funcții total diferite, cu roluri și scopuri diferite
stabilite de HG nr.34/2009, conform art.2, alin.(2), lit. b) de reglementare şi sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul finanţelor publice și lit.c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare. Din punct de vedere managerial, această organizare a condus la o funcționare greoaie a activității în cadrul Direcției Generale Juridice, cauzată de întinderea excesivă pe orizontală a acestei structuri care este de trei ori mai mare (75 de posturi) decât norma minimă stabilită de lege pentru o direcție generală, ridicând probleme în ceea ce privește îndeplinirea funcțiilor manageriale de previziune-planificare, organizare, antrenare-motivare, control și evaluare. În consecință, s-a propus desființarea acestei direcții generale și înființarea a două direcții distincte, o direcție de reglementare și care să îndeplinească celelalte atribute ale profesiei de consilier juridic, numită Direcția Juridic și Reglementare și o altă direcție care să desfășoare cu precădere activitatea de contencios, numită Direcția Contencios.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.