România Educată. Suntem penultimii în UE la testele PISA

Rezultatele testelor PISA 2022. România nu a obținut niciun progres față de ediția precedentă și se află pe penultimul loc din UE, înaintea Bulgariei.
A obținut 428 de puncte la lectură, matematică și științe, sub media OECD.
Elevii români au obținut 428 de puncte la toate cele trei categorii – matematică, citire și științe.
Spre comparație, media OECD este de aproape 470.
România se află pe penultimul loc dintre toate țările Uniunii Europene, fiind doar înaintea Bulgariei, și pe poziția 45 din 81 de țări și teritorii.
Elevii din România au avut scoruri mai mici decât media OCDE la toate cele trei categorii: matematică, citire și științe.
O proporție mică de elevi români au avut mai bune performanțe, față de media OECD.
Tot o proporție mai mică de elevi din România au atins un nivel minim de competență (nivel 2 sau mai mare), în comparație cu media tuturor țărilor incluse în studiu.
Rezultatele medii pentru această ediție au fost foarte asemănătoare cu cele din 2018 în toate cele trei domenii.
În privința lecturii și științelor, nu s-au înregistrat îmbunătățiri sau scăderi în ultimii zece ani.
În privința matematicii, rezultatele medii au fost mai mici decât cele observate în 2012 și 2015.
Totuși, între 2012 și 2022, numărul tinerilor de 15 ani eligibili să susțină testele PISA a crescut, lucru care sugerează că a crescut semnificativ și numărul celor înscriși în învățământul secundar (liceu).

Doar 51% dintre elevii români au obținut cel puțin nivelul de bază la matematică, față de 69% cât a fost media pe cele aproape 80 de țări. Acest lucru înseamnă că ei pot interpreta și recunoaște, fără instrucțiuni directe, modul în care o situație poate fi redată în limbaj matematic (de exemplu, conversia prețurilor într-o altă monedă). Doar 4% dintre copiii români au avut performanțe ridicate, față de o medie de 9% pentru toate țările.
58% din elevii români incluși în studiu au atins cel puțin nivelul 2 de competențe la citire, față de 74% media OECD, ceea ce înseamnă că aceștia pot identifica ideea principală într-un text destul de lung, pot identifica informații în baza unor cerințe.  Numai 2% dintre elevii români au obținut scoruri care să-i încadreze în niveluri peste medie, în timp ce media OECD a fost de 7%.
Aproape 56% dintre elevii din România au atins cel puțin nivelul de bază (nivelul 2) la capitolul științe, capitol la care media pe toate țările a fost de 76%. Elevii pot recunoaște cel puțin o explicație corectă pentru fenomenele științifice familiare și își pot folosi cunoștințele pentru a identifica, în cazuri simple, dacă o concluzie este validă, pe baza datelor problemei. Doar 1% dintre români au atins performanțe de nivel înalte (nivel 5 sau 6), față de 7% cât este media OECD.
Față de 2012, proporția elevilor cu competențe sub nivelul de bază a crescut cu 7 puncte procentuale la matematică, s-a menținut la lectură și a crescut cu șapte puncte procentuale la știință.
Date referitoare la organizarea administrării PISA 2022 în România, conform Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație:

Au participat 260 de unități de învățământ; 69% urban, 31% rural. Fiecare școală a desemnat un coordonator de școală PISA, care a participat la o sesiune de formare.
Au avut loc în total în jur de 500 de sesiuni de evaluare – în medie câte două sesiuni/ școală
Limba de administrare: 83% română, 17% maghiară
Sesiunile de evaluare au fost administrate de un număr de 58 de administratori de test, care au fost în prealabil formați pentru administrarea PISA. 42 au administrat PISA în limba română, iar 16 au administrat în limba maghiară
160 de sesiuni de administrare au fost monitorizate de către 32 de monitori de calitate interni și 3 monitori de calitate internaționali
Majoritatea elevilor participanți erau înscriși în clasa a IX-a la momentul evaluării: clasa a VII-a: 1%, clasa a VIII-a: 11%, clasa a IX-a: 71%, clasa a X-a: 17%
51% dintre elevii participanți au fost fete
PISA este programul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care a fost creat pentru evaluarea elevilor din peste 90 de țări din lume. PISA măsoară capacitatea tinerilor de 15 ani de a-și folosi cunoștințele și abilitățile pentru citire, matematică și știință, pentru a rezolva probleme complexe, a gândi critic și a comunica eficient.
Ediția testelor PISA trebuia desfășurată în 2021 dar a fost amânată cu un an din cauza pandemiei de coronavirus. În raportul dat publicității, se arată că în România au fost îndeplinite toate standardele de calitate stabilite de PISA, pe parcursul desfășurării demersului

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

19 Comentarii

  1. si dascalii mai vor salarii marite,dupa ce sunt ultimele gaini din aprozar

  2. La cum citeste preseditele nu ii de mirare .Se putea si mai rău , dar ne-a salvat ionanescu cu programele lui.

  3. alte standarde mirobolante..testul PUTZA…
    mai lasati-ne cu bombe deastea
    la muuunnccaa nu la cershit

  4. He he ! Pai nu-i si normal, daca plavanu’ se PISA pe tara asta ? Ce invatamint, taica, ce sanatate, ce nivel de trai ajuns sub nivelul Marii Moarte ? El sta, impreuna cu remorca din dotare, cu gindul doar la vacante, plimbari, trindaveala si sinecuri viitoare ! Iar tara … tinind seama de invaziile pagine … Viitor de maur tara noastra are, si prevad prin secoli o … islamizare !

  5. Cand se scot ore de matematica , fizica , romana, istorie si geografie si se introduc ore de educatie politica: istoria holocaustului, istoria comunismului; istoria, robia și deportarea romilor adica istorii scrise de Rolleri contemporani te mai miri ca elevul nu mai are nici o baza, nu stie nimic temeinic? Asta este Romania educata

  6. Statul a abandonat demult copiii, toti sunt ai nimanui. Orice golan ii injunghie sau ii bate cand vrea in clasa, nu-i lasa sa invete, si nu pateste nimic. Scoala a ajuns la fel ca orfelinatele, cu toti copiii violati, si cu batista pe tambal.

  7. Atata vreme cat se vorbeste de ” competente „, de ” digitalizre „, de ” sustenabilitate ” si ” rezilienta „, iar programa de invatamant nu cuprinde toate materiile necesare dezvoltarii creierului, elevii devin analfabeti functionali, nu inteleg un text, nu se pot exprima corect. Nu se preda istoria adevarata, ci cum bine zice vecinul de mai sus, cea scrisa de Rollerii moderni, sub atenta indrumare a asa-zisului institut cu perciuni. Cred ca singurul adevar pe care l-a spus KWJ este Romania Esuata. Iar el a contribuit din plin la asta.

  8. n-avem nevoie de tineri inteligenti, sincer sa fiu, nici cu generatiile actuale nu putem sa ne mandrim… toti pun botu’ la orice li se vinde de la tv

  9. Nu e vina școlii, e vina familiei. Părinții de azi o duc mai bine decât acum 20, 30 sau 50 de ani și au de crescut de obicei un singur copil. Ar trebui să se ocupe de el. Dacă nu vor, să nu acuze școala.

  10. Aceste rezultate nu sunt ,totusi, relevante. Cele mai mari medii le au tarile din Nordul Europei, unde programa scolilor publice este foarte slaba. Cum se face ca acolo unde nu se invata cum se cuvine stiintele exacte, rezulatele sunt mari? Trebuie evaluate si testele si modul de notare, nu numai rezultatele. Scoala publica in Vest este dezolanta, asa ca rezulatetel mari la testele PISA dau de gandit. Asta nu inseamna ca in Romania nu s-a stricat foarte mult , mai ales programa la limba romana, fata de cum era inainte de ’90, dar nu cred ca elevii nu stiu sa raspunda. Repet, trebuie vazute si testele si modul de notare.

  11. Mai repet: trebuie verificate si testele si mocul de corectare.Distorsiuni au fost si mai sunt. Si in Romania anilor ’80, cand trebuia economista energia (sic!), la o problema simpla de fizica, in care trebuia sa pui cateva formule si sa faci calculul aferent, aproape toata lumea luase o nota f mica, pt ca… din punct de vedere ideologic problema se trata diferit, anume: becul cu mai putini watti lumina mai tare decat cel cu mai multi watti. Revenind la rezultatele romanilor testele la testele PISA, sa nu uitam ca programa la limba romana a fost modificata in asa fel incat sa corespunda, chipurile , noilor cerinte, de intelegere, comunicare etc. Cand Academia Romana a atras atenta si a admonestat, chiar ministrul de atunci al Educatiei (intamplator de la PNL), a raspuns cu obraznicie ca Academia nu stie despre ce e vorba. Probabilc acum se culeg roadele.

  12. Un alt amanunt : acum cativa ani a fost scandal , pt ca elevii din China ar fi copiat la testele PISA ca sa iasa rezultatele foarte bune. Daca ne uitam la calitatea reala a invatamantului public din lume, cele mai dure programe (unde elevii sunt psui si sa invete) sunt in Extremul oreint: Japonia, Coreea de Sud. Cele mai slabe sunt in Vestul democratic, cu accent pe tarile din Nordul Europei si America de Nord. Fstele tari comuniste sunt undeva intre cele doua extreme.
    Totusi, latestele pisa, nordicii aiu rezulate foarte bune. Ar trebui sa dea de gandit si sa se faca invesitgatii ca sa se vada ce sunt aceste teste si ce urmaresc. Cat priveste studentii la univeritatiel din vest, inscrisi la matematica si stiinte exacte, majoritatea sunt din ESt (Estul Europei si Asia). Oare de ce? Dar rezultatele la PISA sunt slabe. Repet, e o probema si cu aceste rezultate si nu ar trebui sa mai cadem in genunchi in fata lor. Cat priveste comunicarea, la toti elevii din Europa si America de Nord , a scazut drastic. Programele sunt adaptate astfel incat ” sa nu-i oboseasca” cu cititul, cu memoratul, cu scrisul, si de-abia pot comunica. Ciudat, nu?

  13. Expun din nou, DOUA Chestiuni interesante pentru o Discutie SERIOASA in Cestie …
    Prima
    Au fost multe Cazuri in care un Pofesor DARUIT Meseriei a “scos” Olimpici din trei Sferturi din Numarul Mediu de 25 – 30 de Elevi dintr-o dintr-o Clasa Obisnuita, adica NU toti erau de Exceptie !
    Asta spune mult despre Rezervele de Indivizi care ar putea fi invatati CUM sa invete si despre Modul gresit in care se preda, prin Explicatii schioape, prin ImPunerea grabita si insuficient explicata a Materiei !
    Adica prin Crearea unei Sile fata de Efortul de a invata !
    Care, daca Materia este predata cu MINTE si Placere, contamineaza fericit si pe Restul de Elevi care, de Regula, au Sila de a invata.

    Am verificat personal aceste Idei Timp de 12 Ani, 1970 – 1982, cat am practicat “Lectii si Meditatii”, in Mod cinstit, adica numai si numai cu un SINGUR Elev, la Domiciliul lu, de Matematica, Fizica si Chimie.
    (ASA era numita Rubrica de la Romania Libera, de Anunturi de Gen),
    Desi dupa 1982 am facut AltCEVA, muuuult mai … lucrativ, cel mai mult si mai mult mi-a placut Meseria de Profesor Privat …
    Desi NU am depasit, in Perioada ultima, 1976 -1982, 6000 de lei lunar …😊
    Dupa ce am schimbat- o pe acel AltCeva, am depasit cu muuuuult 6000 de lei lunar.

    Am “recuperat” intru Invatare de Placere, simpla si eficace a acestor materii “GRELE”, mai precis ingreunate de Modul de Predare.
    CONTINUARE din Motive de „comentariu prea lung” … 🙂

    TOTI Elevii “cu Probleme” la Carte erau speriati de Dificultatea Accesarii acestor Materii !
    II verificam sumar la Minte, sa NU iau Elevi cu oarece Probleme la Ciribomflexer, o Jumatate de Ora, GRATIS,

    CONTINUARE din Motive de „comentariu prea lung” … 🙂

  14. CONTINUARE din Motive de „comentariu prea lung” … 🙂

    intrebandu-i Cestii SIMPLE din Cuprinsul Manulalului, in Prezenta Parintilor.
    Majoritatea treceau Proba sumara , fiind cel putin cu IQ normal …
    Unii s-au descoperit astfel … 😊 mai destepti decat credeau ei SI Parintii lor ca sunt
    si au mers mai departe la Olimpiade, pe Cont PROPRIU, castigati la Placerea Invatatului si au ajuns SI Profesori Universitari … 😊…
    Si-au descoperit o Minte MARE, ascunsa bine, de ei insisi, pana atunci …
    Deci, dincolo de Teorii ale Invatarii, se poate simplu si eficace sa ii recuperezi pe MULTI Elevi, invatandu- sa invete …
    De PURA Placere ‘Telectuala !
    Cel mai ieftin si eficace Mod de Asimilare !

    CONTINUARE din Motive de „comentariu prea lung” … 🙂

    intrebandu-i Cestii SIMPLE din Cuprinsul Manulalului, in Prezenta Parintilor.
    Majoritatea treceau Proba sumara , fiind cel putin cu IQ normal …
    Unii s-au descoperit astfel … 😊 mai destepti decat credeau ei SI Parintii lor ca sunt
    si au mers mai departe la Olimpiade, pe Cont PROPRIU, castigati la Placerea Invatatului si au ajuns SI Profesori Universitari … 😊…
    Si-au descoperit o Minte MARE, ascunsa bine, de ei insisi, pana atunci …
    Deci, dincolo de Teorii ale Invatarii, se poate simplu si eficace sa ii recuperezi pe MULTI Elevi, invatandu- sa invete …
    De PURA Placere ‘Telectuala !
    Cel mai ieftin si eficace Mod de Asimilare !

  15. COMPLETARE NECESARA …

    Poate mi se pare, da’ este un SOFT cam … Dobbitock, SOFTuu’, desigur, NU o Persoana … 🙂 care limiteaza la Mitshtock Comentariile Unora …

    De ! Plictiseala mare, NE mai distram si NOI.

  16. Revin IAR” … 🙂 pen’ca ma “inervai” da’ Rau de TOT pe o Discutie Steril-CALAIE azi, la un TV pe Tema Invatmantului …

    Se vorbea, in Treacat, desigur, despre Salarizarea Educatorilor.
    Salarizarea PENIBIL-meschin de zgarcita a acestora, este PRINCIPALA Cauza a Calitatii slabe a Invatamantului !
    Mai sunt si altele, pe care le voi aminti si critica Dur, in Schimb fff ASPRU …😊
    Adica TEORETIC Educatorii sunt Persoane care SE presupune – intr-un Sistem Normal de Valori – ca au CevaMaiMulta Minte si Pregatire decat Restuu’ GuGustiucks,
    ambele amplificate uti- social de Posesia Stiintei si Formarii ‘Telectuale.
    Atunci, De CE sa ii platesti ca pe SLUGI ?

    DOUA Cauze !

    PRIMA
    este Mentalitatea Ciocoiasca a Decidentilor DIN Romania ca Belferii au DestulDeFoarteMult TIMP Liber si Viata Usoara …
    Apoi, Dispretul Cockallar-Manelist fata de Comportamentul CHIAR de Sluga al acestora,
    de cand Decidentii de Azi
    erau Copiii de Ieri si vedeau CUM sunt, nemeritat clar ImPinsi in sus la Note de catre Belferimea InFometata !
    Acasa auzeau :
    “Lasa Tata, ca vorbesc IO, VULTURuu’ Social, Politic, Financiar cu Amaraii Ieshtia si sa vezim cum iti dau Nota Maxima, ca ASA vreau IO !
    Da-i in “Originea” Mumelor lor, ca ma vor asculta servil!
    In Mintea VULTURASului, Viitor SIGUR VULTUR Social, Financiar, Politic se agrega, Strat dupa Strat, indelebil pana la Crusta pe Creierii LOR acest Dispret Ciocoiesc-Cockallar-Manelist care ii fac
    Sa NU le dea Salarii Consistente, deplin meritate (Teoretic !) Formatorilor Desteptilor Poporului Roman !

  17. CONTINUARE

    “Fraza GREA : Da-I BAaaa in PxxxAAAAAA … … AA Ma-sii !”,
    spusa si gandita exact ASA, cu Prelungirea in Scarba Existentiala adaaaanca a lui “A”,
    ii face sa isi transforme GANDirea Murdara in Legi.

    Urmarea ?
    Se duc in Profesia de Dascal DestulDeFoarteMulti NeChemati sau Aproximativi ca Minte si Carte-Educatie, ambele elementar-rudimentare,
    contaminati si EI de
    Cockallar-Manelismul atot prezent in Romania, latit ca o Vidanja Prea-PLINA si Scursa peste Romania …

    A DOUA CAUZA este InContestabila Lucrare STRAINA a Tuturor LIFTELOR care NE vor RAUuu’ !

    “Sa ii imProstim temeinic, sustinut, continuu pe Valahii Astia, prin OriCE Mijloace imaginabile. !”

    “ASA ii avem de Slugi si Averea Romaniei in Labbele NOASTRE ca Ghearele lu; DREACuu’ !”

    LIFTA este in Conceptia mea,
    OriCARE Entitate Umanoida, de
    OriCE Natie, inclusiv
    Roman Etnic, da’ ReNegat, adica DeGenerat ca Roman,,
    CARE NE uraste sincer, total si – mai ales – psihotic, adica far’ de un Motiv VALABIL in Spatiul Normalitatii MENTALE SI al Educatiei UMANE,
    NU ANIMALICE.

    Sunt Cateva Exemplare … rerezentative … 😊 care colcaie pe Forum si pe care imi exersez cu
    URIASA Placere Faconda stilistica (apud regretatul Arheuu’… George Pruteanu.
    Multa Vreme m-am indignat emotiv exagerat pe Permiterea ASTOR Lifte pe Forum.

    Apoi, judecand la rece, am inteles ca este chiar de dorit sa le permitem slobozirea imund-animalica a
    Balelor LOR Scarbosase, iesite din DREACuu’, Stapanuu’ si Genitoruu’ LOR … 😊
    Sarpele VENINOS pana NU iese la Drumuu’ Mare,
    NU il vezi, NU stii CE si CAT Venin are in Gusi … 😊

  18. CONTINUAREA CONTINUARII

    Ar mai fi la Cauze
    SI FOAMEA Simpla, care ii face sa se comporte ca niste SLUGI Umile !
    La Salariile de Mizerie incasate, chiar le este Foame PoliValenta Belferilor !
    Foame de Hrana,
    Foame de Respect Social,
    Foame de Imbracaminte, etc.
    Si dau Note pe bani sau Favoruir Sexuale, mai ales in Mediul Universitar se practica acest Sport JEGOS.
    REZOLVAREA

    A. Salarii CONSISTENTE, cel putin 1500 de Euro Lunar pentru un Invatator Debutant, Baza de Calcul a celorlalti Dascali, pana la Profesorul Universitar plin.
    Adica Hrana Destula si de Calitate, Locuinta Decenta, Haine Decente, Viitor previzibil in Normalitate pentru el si Familia lui, Gratificatii pentru Rezultate obiective in Formarea OAMENILOR in Primul RAND, etc.
    NU sunt Bani pentru ASACEVA ?
    Aiurea !
    Sunt destui, in Bancile STRAINE,
    Bani FURATI de Straini, de catre Liftele DREACuu’ “slobozite” peste Noi, ROMANII. La JAF Liber
    SI
    de catre chiar VULTURII mentionati mai sus, care si EI, Vulturii, fosti Vulturasi in Scoala, favorizati din Start.
    Asta imi adduce amine de o Discutie cu UNuu’ de la Patidul Partidul Socialist al Muncii, imediat dupa Lovilutia – ati ghicit – A LIFTELOR SI Romanilor ReNegati
    Cand i-a reprosat ca nici Comunisii NU au plati bine Specialistii in General si Belferii in special, mi-a raspuns sincer indurerat :
    “De UNDE sa va fi dat ?”
    Adica nici atunci, dupa CE fusesera “ejaculate” de Ai LOR, mai Zmeckers, din Activism, NU se prinsese de Realitate !
    Adica TOTI Profitorii Comunismului SI mai ales CeiCareAuSpeculat Restrictiile Alimentare impuse de
    PROSTIA din Boala si Manipulare DIN Proximitate a lui Ceausescu,
    erau DEMNI de Salarizare Consistenta SI Alte Privilegii si CeiCaMine, Tineri Ingineri sau de alte Specializari,
    NU !

  19. INCHEIERE
    Acum este LA FEL in Structura Diferentierii Salariale, cel putin, NU mai vorbesc de Castigurile IMENSE ale
    “Clasei Business”, da’ cu DisProportii IMENSE, mult peste Cele de Atunci !
    Si CuASACevaSeVrea Progresul si Viitorul Romaniei ?
    Pe Calea InFundata LA VEDEREA OriCUI, care mai are Minte si Morala dupa Experienta de 34 de Ani de Distrugere a Romaniei PRIN
    Actiunea Devastataore a Cuplului Infernal
    Capitalism Far’ de Frau SI Damacracy Cracita si RasCracita PORNO-Social Style
    B, Controlul SOCIAL
    correct, obiectiv si continuu al Calitatii TUTUROR Belferilor Existenti in Sistem , odata miruiti, ca SI Medicii de Dragnea, cu Salarii MARI.
    O Permanenta EXAMINARE repetata si – mai ales – CORECTA si MINTOASA a tuuror Belferilor,.
    de la Mic la Mare.
    O mare Parte din CeiExistentiAcum, cam 30 de Procente ar trebui dati Afara INSTANT cu Suturi “Spate-Gios” si trimisi la Munci Joase.
    Ailaltii, dintre CeiInDunga Profesional, ori :

    – AU inca Ceva MINTE si au luat frica de Concediere, se apuca de ReLuarea Studiilor, din Mers, AutoDidact Way,
    pen’ca vor fi inteles ca s-a dus Puiuu’ cu Atza FreckNess … 😊
    NU este Greu sa reIei Materiile Liceului, cel putin … 😊
    Pe aceasta Cale SIGUR vor veni in Sistem Oameni Pregatit CelPuitn si vor veni SI CeiCuDaruire de SUUUUS, din Ceruri cu HARuu’ necesar.
    CAT ar costa la o Vedere strict Contabila, limitata prin Definitie ?,
    CASTIGULReal_Total, chiar daca greu cuantificabil direrct si de catre Alti Narozi sceptici, ar fi IMEEEENS !
    Mult mai putin decat Banii FURATI de catre Lifte in acesti 34 de Ani de Batjocura SI Demolare Statala , Nationala, Etnica.

    – PLEACA singuri, in Liniste, Ordonat, la Locurile lor, cu Cearceaful Rusinii pe CAPetele lor naroade …
    Da’ se duca Unde a dus MUTuu’Iapa si unde “Marele sCURs” a intrat in Complicatii Erotico-Penibile cu o Iapa PONEY … Minora, You !
    Stepa Bashkira … 😊

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.