România pierde competiția pentru găzduirea noii fabrici VW

România nu este luată în calcul pentru amplasarea viitoarei fabrici multi-brand Volkswagen – Skoda deși apărea pe o listă de posibile destinații altături de Bulgaria, Serbia, Turcia și Macedonia. Au rămas în joc doar Turcia și Bulgaria. ”Turcia a fost selectată pentru că există o infrastructură bună, dar mediul politic e nesigur. O altă locație poate fi Bulgaria, care e mai stabilă și e stat membru UE”, a declarat liderul sindicatului Skoda, Jaroslav Povšík, citat de Ceske Noviny.
În noua uzină auto vor fi produse atât modele Skoda, cât și alte modele din grupul Volkswagen.

Nu era un secret că nemții intenționau să deschidă o nouă unitate în această parte a Europei. Ei au făcut publicitate în mod repetat, dar dilema a fost în ce țară. România și Bulgaria sunt membre ale Uniunii Europene și se așteapta ca acestea să atragă aceste investiții. Ar fi urmat Turcia, care are o piață mare cu 80 de milioane de locuitori. Noua fabrică „Volkswagen” ar trebui să aibă o capacitate de 300.000 de mașini pe an și ar contribui la exportul nostru cu 4,5 miliarde de euro. Se preconizează că fabrica va avea 5.000 de angajați, dintre care circa 650 de ingineri.

Alegerea VW a unei țări apropiate și nu a României este încă o nouă înfrângere a statului nostru, care se menține astel cu doi producători – Dacia și Ford. Gigantul auto BMW Group a ales anul trecut să construiască o uzină nouă în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, Pe la mijlocul anilor 2000, producătorii Mercedes au decis sa construiască o fabrică la Kecskemet în Ungaria de un miliard de euro deși în calcul intra și Sânandrei din Timiș. În urmă cu câțiva ani, producătorul auto britanic Jaguar Land Rover, controlat de compania indiană Tata, a testat terenul pentru construcţia unei fabrici la Braşov pentru care urma să creeze 8.000 de locuri de muncă şi să investească câteva sute de milioane de euro. Afacerea a căzut iar britanicii au ales Slovacia, o ţară până nu demult neaflată pe harta mondială a producătorilor auto dar care azi găzduieşte mai multe fabrici ale celor de la Volkswagern, Kia Motors, Peugeot-Citroen. Daimler a ales tot Ungaria pentru o nouă investiție de un miliard de euro și Polonia pentru o investiție de 600 milioane de euro într-o fabrică de motoare.

Cauzele descalicării noastre țin de precaritatea infrastructurii. Sebeșul, locul unde nemții produc cutii de viteze, nu este conectat pe deplin cu vestul printr-o autostradă continuă. În plus, problemele care apar pe diversele tronsoane de autostradă au cântărit mult în refuzul producătorului german. De exemplu, Jawor, orașul polonez din Silezia Inferioară, unde s-a ridicat noua fabrică Daimler, se situează foarte aproape de autostrada care leagă Wroklaw de Cottbus. În plus, Jawor este un important punct feroviar. În comparație, tronsonul trei de autostradă Cunța-Săliște a fost demolat aproape un an de zile iar între Lugoj și Deva se merge pe o singură bandă, în zonă deluroasă. Master-planul de transport al României este o continuă Cântare a României. Este agreat de toată lumea dar nu se mișcă deloc. Nici acum nu știm varianta de construcție pentru autostrada Pitești – Sibiu. Nu avem un șef de proiect care ar fi extrem de necesar. Asta pentru că miniștri se tot schimbă și nu răspund de ceea ce au făcut cei anteriori. Pitești-Sibiu este cerut cu insistență atât de Dacia cât și de Ford. Acesta din urmă dorește și drumul rapid dintre Craiova și Pitești. Până acum nu s-a construit un centimetru de autostradă.

România mai suferă la capitolul productivitate la nivelul industriei auto, în ciuda faptului că ţara noastră este producător de decenii întregi. Aici lucrează în jur de 110.000 de muncitori în zona producătorilor de componente şi doar Polonia este peste noi, cu aproape 120.000. Performanţele se văd la cifra de afaceri, acolo unde România este ultima într-un clasament din care fac parte Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4532 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Pai, Multinationalele alea rele se pregatesc sa plece din Romania, NU cred ca va mai veni vreuna dupa OUG 114 a lui Valcov, dat disparut de-atunci!
    Unde l-o fi ascuns PSDragnea pe Valcov?!
    In cimitir, cumva, langa tablourile scumpe, le-o pazi?!

  2. O tot dam cotita mereu.Situatia dezastruoasă a infrastructurii si nu NUMAI este din cauza declasatei politice care a jefuit țara aproape 30 de ani. Cei care au condus in acesti 30 de ani cu unele exceptii ar trebui sa înfunde pușcăriile si averile confiscate .
    Da de unde? Ei candidează încontinuu .Nici stânga și nici dreapta care au guvernat nu mai au ce sa caute acum la alegeri. Ne-au arătat ce pot.
    Afară cu ei! CU ACESTIA CARE AU FOST SI CARE SUNT INCA NU AVEM NICIO SPERANTA! AFARA CU ACESTIA!
    Suntem condamnați, România e condamnată! Multi nu-si dau seama,dar Romania e prăbușita !
    Dacă nu credeti ganditi-vă! Bogățiile subsolului date pe șpagă, fabrici,uzine,combinate, distruse, infrastructura de transport repetenta,bancile înstrăinare pe mită, pădurile defrisate salbatic, tara îndatorată financiar,etc

  3. Romania nu poate castiga o competitia la care de fapt nici nu a participat. Firmele germane investesc in Ungaria din obscure interese geopolitice. Germania critica guvernarea Orban dar investeste in Ungaria !!! Restul motivelor / pretextelor prezentate in articol sunt gargara.

  4. Astia nu sunt cei care au furat, inselat si au otravit aerul? Nu am nevoie, si nici nu cumpar masinile lor.

  5. Germania nu va investi niciun chior in Romania. N-au niciun interes sa ne dezvoltam si sa-i lipsim de forta de munca ieftina. Au infiintat cateva fabricute in Ardeal, care nu produc decat maruntisuri.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.