România revine la taxa auto: Vechimea parcului auto crește alarmant

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în

România revine la taxa auto: Vechimea parcului auto crește alarmant

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în contextul în care vechimea medie a parcului auto național a ajuns la 15,4 ani, ceea ce plasează țara noastră pe locul al treilea în Uniunea Europeană la acest capitol, depășind doar Grecia și Cehia.

Mașina „perfectă” a românului: diesel și veche de peste 20 de ani

Parcul auto al României a înregistrat o creștere de aproape 500.000 de vehicule în ultimul an. Cu toate acestea, majoritatea achizițiilor au fost mașini second-hand, adesea diesel, importate din alte țări europene.

Dacă în 2023, motorizările pe benzină aveau o pondere de 54,7%, iar cele diesel de 41,9%, la sfârșitul lui 2024 raportul s-a inversat: dieselul a ajuns la 50,7%, în timp ce mașinile pe benzină au scăzut la 44,5%. Segmentul hibrid a crescut, atingând 3,2%, dar includerea modelelor mild-hybrid distorsionează ușor aceste cifre.

România, printre ultimele în Europa la gradul de motorizare

Un alt indicator care subliniază decalajul dintre România și restul Europei este numărul de autoturisme la 1.000 de locuitori. Cu o rată de 425 de mașini/1.000 locuitori, țara noastră se află pe ultimul loc în UE, departe de media europeană de 563 de autoturisme. Spre comparație, Italia și Luxemburg conduc clasamentul cu peste 690 de mașini/1.000 de locuitori.

Taxa auto revine: soluție sau povară?

Reintroducerea taxei auto este motivată de nevoia de a descuraja importul masiv de vehicule vechi, poluante, în condițiile în care tot mai multe state europene impun restricții pentru astfel de mașini. Rămâne de văzut dacă această taxă va avea efectul scontat sau dacă va reprezenta doar o nouă povară financiară pentru românii care nu și-au permis să cumpere mașini noi. Cert este că, în lipsa unor stimulente reale pentru achiziția de vehicule nepoluante, România riscă să rămână un „cimitir auto” al Europei.

Distribuie articolul pe:

24 comentarii

  1. V-am spus ca Tantosul asta progresist v-a urca pe biciclete ! Romanul de bogat ce e nu are masina noua si atunci s-a gandit Statul care s-a imprumutat in numele romanului ca sa praduiasca tara sa bage inca o taxa bogatilor cu masina la mana a doua, sub vrajeala green deal ! Dar e bine daca romanul pune botul la vrajeaja, asa se spune in jargon nu ???

  2. Un drum de la A la B, la consum poate sa difere, destul de mult chiar si cu acelasi autoturism. Un trafic care sta-n pornit oprit, pornit-oprit, in frane si ambuteiaje frecvente este evident ca va nu se va atinge un consum ideal pe baze de eficiente, nici preconizat de producatori, nici miles per gallon -MPG- al lui Biden, abrogat intre timp de Trump.

    La electrice traficul nefluidizat poate creste semnificativ poluarea cu microparticule, de la uzura cauciuc de anvelope+asfalt.

  3. Nu se putea modifica impozitul pe masina in functie de tipul de carburant+ masa masinii+ puterea motorului+ certificare EURO? Asa le lasau oamenii singur… In plus numarul enorm de documente si de drumuri batute la toti baronii statului descurajeaza achizitia de masini mai noi. Eu de ex daca nu ar exista atata hartogaraie si taxe ca sa radiez si sa inscriu o masina noua sau mai noua, nu as mai tine harbul de 17-18 ani. In Elvetia este nevoie de 2 acte (certificatul de inmatriculare si asigurarea obligatorie RCA) si mai putin de 5 minute la oficiul de inmatriculari pentru a obtine placile de inmatriculare si noul certificat de inmatriculare. IN Romania dureaza minim 3 luni mai realist 6 luni, minim 7 acte, timp si nervi si bani pierduti aiurea pe la toate ghiseele unde traiesc si ” lucreaza” baronii statului.

  4. ! Stati bai pr0st0vanilor in case si lamentati-va la tastatura, in timp ce mafia de stat pune japca si pe mancarea amarata din farfurie !

  5. Guvernantii nu stiu de unde sa mai obtina catva banuti, avand in vedere noile directive europene in ceea ce priveste inzestrarea cu armament si ajutorarea unei anumite tari. Razboiul nu produce poluare, ar spune liderii europeni, doar autoturismele…

  6. Cu o clasă politică alogenă vândută intereselor străine și cu cele mai mari taxe , cu un nivel de viață precar , țara noastră se situează pe ultimul loc din UE,unde mai pui ,că ești condus de un prim-ministru fără școală ,corigent pe linie la toate disciplinele de bază ale economiei,de aici rezultă toate nenorocirile peste biata țară

  7. Iar furaciuni prin legi cu dedicație! De ce? Și nu va mai acuzați între voi, cei care aveți sau nu mașini, cei care comentați! Din câte îmi amintesc, taxa a fost ilegală sau neconstituțională anterior și ați primit contribuția pentru perioada prevăzută de hotărâri judecătorești sau CCR! Gata, ați uitat? Sa motivez de ce mă opun, cu argumente bazate pe logică, da? Toți rahații din politica au afaceri prin intermediari pe importuri de mașini, dar având la bază acte semnate politic pe import, consum și tranzit, da? Având la bază aceste acte semnate și încasând profitul, acum nemaiavand profit că țara s-a umplut de rable, ilegal aduse în România dar au golit campurile pline cu rable in strainezia, acum se baga tare pe înșelat cetățenii escrocandu-i cu taxa mamii lor de escroci din politica! Nu va mai certați, repetați procedura anterioară când ați primit banii înapoi spontan dar cam greu!

  8. Aproape totul este marketing si lacomia producatorilor. Asa cum spunea cineva mai sus, am luat Dacia Logan noua cu 6000 Euro.Acu costa cel putin dublu cu un motor in 3 pistoane, trei lulele. Am mers cu ea 275 000 km,motorul neumblat si daca nu avea tabla putreda (anul 2006 tabla Galati) circulam si acum cu ea. Trecea testle ITP fara interventii. Am un prieten director economic la o fabrica in Germania. Circula cu un Mercedes Benz care are 800 000 km. Testele ies perfect la TUV, nu la Nea ITP.Imi spunea ” De ce sa o schimb ? astea au fost facute cand lumea avea grija de materiile prime, nu le risipea pe mode, masina e facuta pentru 1milion de Km”. Masinile electrice inca nu sunt facute pentru lumea obisnuita. In urmatorii ani vom vedea multe comicarii pe seama posesorilor de masini electrice.

  9. Taxați, jegurilor, taxați! O mașinǎ bunǎ de 20 de ani polueazǎ LA FEL ca și una nouǎ, diferența dintre Euro 3,4,5,6 o reprezintǎ doar MODUL în care se fac mǎsurǎtorile! Cine a învǎțat un pic de termotehnicǎ știe cǎ „poluarea” cu CO2 este datǎ doar de cantitatea ce combustibil consumatǎ, nu de altceva. Restul e vrǎjealǎ globalistǎ ca sǎ se cumpere mașini noi. Cât polueazǎ sǎ construiești o mașinǎ nouǎ? Fix cât ai folosi-o pe aia veche încǎ 10 ani.

  10. Pentru ăi de cred că mașina nouă e vreo binecuvântare aruncată de atotștiutorul inginer neamț, românilor civilizați, aflați că prețul mașinilor mai vechi de zece ani s-au triplat în vreme ce sexoasele noutăți nu prea mai au căutare decât pe la prostea fițnn-balcanescu.Daca nu mă credeți mai intrați pe la site-uri de mecanici și vedeți de ce.

  11. @Un cetatean
    Deacord, nu toti romanii trebuie sa aiba masini. Aia cu venituri mici la bicicleta sau cu transportul in comun scump. Asa am avea aer curat ptr bogati.
    Eu as pune si impozit regresiv. Adica cu cat ai salariul mai mic cu atat mai mult impozit sa platesti. Taxa pe prostie.

  12. Multi romani, vai de mama lor, si au luat cate o rabla. Merg si polueaza. Aceasta taxa va reduce parcul auto cu 40%. Si asta se doreste. Asa si parcarile vor fi mai putine. Dar cel mai bine ar fi ca masinile vechi si poluante sa aibe impozite de 2-3 ori mai mari.

  13. Ha, ha! Faceț’ dân nou mașini dizăl! Românu’ știe cel mai ghine! Altfel un dizăl second ‘i or’când di preferat în dauna unei ilectrice or’ benzinare noi…

  14. Ce ti-e si cu romanii astia, chiar daca le asiguri un venit de 5000 de euro pe luna, te sfideaza si, ca sa le faca in ciuda producatorilor si dealerilor auto, pur si simplu refuza sa-si cumpere ecologice.

  15. Vechimea parcului auto se raporteaza direct la puterea de cumparare. Hai ca incet, incet ne intoarcem in 89! S-a dovedit clar ca taxa auto nu are nici o legatura cu poluarea! Poate doar bani luati si sprijiniti vanzatorii de masini noi care au preturi ca in UE desi mana de lucru de aici e mult mai ieftina!

  16. Preturile mari si salariile mici. Ce nu se intelege?
    Si a mai prapadita Dacia pleaca de la 14.000 de euro. Odata au costat cam 6000-7000.
    In loc de taxe mai bine v-ati gandi cum sa mariti salariile si pensiile.

  17. Normal! A fost scoasa temporar pana se goleau de asa zisele harburi poluante alte imperii. De acum ….gata, doar n o sa stati cu ele pe vecie, nu? Ar trebui preluate de acum noile harburi hibride si electrice care sunt deja demodate, nu mai au autonomiile de la inceput, etc. Si tot asa va fi la nesfarsit.

  18. In loc de taxa auto, mai bine introduceti taxa / km parcurs. O cartela electronica pe care fiecare benzinarie trebuie sa o verifice. Dupa consumul primilor 500 de litri de carburant anual, se aplica o dublare de pret. Dupa inca 500 de litri se aplica o triplare a pretului.
    Pentru ca taxa auto a fost declarata nelegala si neconstitutionala. Ideea de la baza ei este corecta. Daca ai o masina poluatoare, atunci fiecare litru de combustibil folosit trebuie sa fie supra-taxat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.