România revine la taxa auto: Vechimea parcului auto crește alarmant

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în

România revine la taxa auto: Vechimea parcului auto crește alarmant

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în

România se pregătește să reintroducă o taxă auto, potrivit anunțului făcut în premieră de Profit.ro. Această decizie vine în contextul în care vechimea medie a parcului auto național a ajuns la 15,4 ani, ceea ce plasează țara noastră pe locul al treilea în Uniunea Europeană la acest capitol, depășind doar Grecia și Cehia.

Mașina „perfectă” a românului: diesel și veche de peste 20 de ani

Parcul auto al României a înregistrat o creștere de aproape 500.000 de vehicule în ultimul an. Cu toate acestea, majoritatea achizițiilor au fost mașini second-hand, adesea diesel, importate din alte țări europene.

Dacă în 2023, motorizările pe benzină aveau o pondere de 54,7%, iar cele diesel de 41,9%, la sfârșitul lui 2024 raportul s-a inversat: dieselul a ajuns la 50,7%, în timp ce mașinile pe benzină au scăzut la 44,5%. Segmentul hibrid a crescut, atingând 3,2%, dar includerea modelelor mild-hybrid distorsionează ușor aceste cifre.

România, printre ultimele în Europa la gradul de motorizare

Un alt indicator care subliniază decalajul dintre România și restul Europei este numărul de autoturisme la 1.000 de locuitori. Cu o rată de 425 de mașini/1.000 locuitori, țara noastră se află pe ultimul loc în UE, departe de media europeană de 563 de autoturisme. Spre comparație, Italia și Luxemburg conduc clasamentul cu peste 690 de mașini/1.000 de locuitori.

Taxa auto revine: soluție sau povară?

Reintroducerea taxei auto este motivată de nevoia de a descuraja importul masiv de vehicule vechi, poluante, în condițiile în care tot mai multe state europene impun restricții pentru astfel de mașini. Rămâne de văzut dacă această taxă va avea efectul scontat sau dacă va reprezenta doar o nouă povară financiară pentru românii care nu și-au permis să cumpere mașini noi. Cert este că, în lipsa unor stimulente reale pentru achiziția de vehicule nepoluante, România riscă să rămână un „cimitir auto” al Europei.

Distribuie articolul pe:

24 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.