România-Spania, meciul din instanță

Cu o zi înainte de marele meci România-Spania, de la București, contând pentru preliminariile Campionatului European de fotbal, s-a deschis la Tribunalul București dosarul prin care constructorii spanioli ai lotului 3 de pe autostrada Lugoj-Deva au achționat statul în judecată pentru că a fost reziliat contractul pe motiv că au existat multe neconformități la lucrarea care este gata în proporție de 99%. Astfel, Teloxim Con, Comsa S.A.U., Comsa S.A.U prin Comsa SA Barcelona Sucursala București, Aldesa Construccciones SA, Arcadas Eurometudes SA și Aldesa Construcciones SA prin Aldesa Construcciones SA Madrid Sucursala București au calitate de reclamant iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), deținută de Ministerul Transporturilor, are calitatea de pârăt. Zilele trecute, constructorii au spus că ”Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva este finalizat și așteaptă recepția pentru a fi dat în folosință. Ministrul Cuc (Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, n.r.) a reziliat însă contractul într-un mod absolut abuziv!”.

”Piedicile înregistrate de Asociere pe parcursul derulării proiectului cât și rezilierea contractului în momentul în care construirea lotului 3 a fost finalizată ridică mari semne de întrebare despre integritatea și buna credință a autorităților statului, care intenționat au adus întârzieri în desfășurarea lucrărilor. ”Trebuie să spunem că, deși au fost anumite întârzieri din partea CNAIR în primirea autorizațiilor de construcție, întârzieri datorate în principal unei modificări a Acordului de Mediu la data de 21 ianuarie 2014, Asocierea a putut începe lucrările pentru Proiect în mod eficient. Măsurile suplimentare solicitate de CNAIR pentru obținerea Acordului de mediu au fost respectate de Asociere în totalitate, însă, ne-au creat un prejudiciu financiar și au avut impact și asupra termenului de execuție”. Asocierea a transmis, în conformitate cu prevederile contractuale, o serie de notificări către arbitrul ales de comun acord, notificări rămase fără răspuns constructiv. ”În septembrie 2017, în decizia luată de Curtea Internațională de Arbitraj, ne-a fost recunoscută extinderea termenului de execuție și a decis ca CNAIR să plătească revendicările pe care antreprenorul le avea deja câștigate în valoare aproximativă de 12.000.000 lei. CNAIR a refuzat plata acestei sume”. În urma acestor întâmplări, CNAIR și-a exercitat pe deplin forța într-o manieră absolut abuzivă, încălcând toate clauzele contractuale anterioare, continuând să amenințe Asocierea cu penalități, neconformități, instrucțiuni de remediere: ”Cu rea-credință și într-un mod complet abuziv, conducerea CNAIR, după ce a stabilit oficial toate aceste probleme și după ce noi am executat aceste lucrări timp de mai bine de un an, a transmis o notificare, în decembrie 2017, prin care am fost informați că nu dorește să plătească niciuna dintre lucrările executate și în care practic nu recunoaște Autorizația de Construcție semnată de ministrul Transporturilor cu noile planuri de deviere a drumului național!”, au spus reprezentanții constructorilor.

CNAIR a reziliat contractul cu asocierea Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA ce prevedea construcția lotului 3 de 21 de km de la Holdea la Ilia, deși acest segment este gata în proporție de 99%. Șefii CNAIR și Răzvan Cuc au spus că cei 21 de km au fost construiți în valuri și din această cauză nu s-a făcut recepția. Cuc a explicat, într-o conferință de presă, că s-a reziliat contractul după ce autoritățile au refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”. Ministrul a spus că a făcut cinci inspecţii pe şantierul de contrucţie şi nu el a fost cel care a grăbit contrucţia, dar a avut o discuţie cu anteprenorul în care i s-a garantat că se poate face recepţia finală. De asemenea, Cuc a menționat că CNAIR a emis o factură de penalități pentru neremedierea unor neconformități la timp și pentru întârzierile din contract în cuantum de 73 de milioane. „Eu pe acest șantier am făcut până în acest moment cinci inspecții. Eu nu am grăbit niciodată și nu am spus antreprenorului când să facă recepția. Recepția a fost cerută de constructor. Știți foarte bine că în urmă cu trei săptămâni m-am deplasat la Hunedoara, unde am avut o discuție cu antreprenorul, el asigurându-ne că se poate face recepția finală, comisia de recepție fiind de altă părere, inclusiv consultantul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Ma,dar astia nu-s sanatosi la cap! Sa mearga in Romania sa faca afaceri.Cei care cunosc Romania bineinteles ca nu risca,insa cei care nu cunosc e musai sa inceapa prin a sa interesa cum stau treburile.In Romania e bine sa faci ce-au facut aia de la Bechtel:gasesti gasca de hoti,gasca de hoti gaseste securistii potriviti,faci un contract cu ei cu niste clauze de te dor flocii („partea romana” te ghideaza),ti-ai luat geamantanele cu bani si-ai disparut.Prostul plateste,presa latra la stele.

  2. Toate lucrările publice trebuie făcut de o companie de stat română.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.